Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 09:24

19
آبان
شرایط نگهداری آب هویج

شرایط نگهداری آب هویج

من اندازه یک پارچ آب هویج گرفتم ولی بعداز چند روز تبدیل به یک مایع غلیظ و حلیم مانند شد و دیگه نمیشه ازش استفاده کرد آیا راهی وجود داره که آب هویچ رو بیشتر نگهداری کرد؟ اگه آب هویج رو بعداز تهیه در یک ظرف دربسته بذارم یخچال تا بهش هوا زیاد نرسه تاثیری داره که زود فاسد نشود

پاسخ ارائه شده توسط: دنياي تغذيه

با سلام، توصيه دكتر درستی، متخصص تغذيه، به هيچ عنوان نگهداری آب هويج براي بيشتر از 2 روز در يخچال و در ظروف دربسته توصيه نمی شود، زيرا استريل نيست و آلودگی به آرامی وارد آن می شود و كپك باعث خراب شدن آن می شود، در صورت تمايل برای نگهداری بيشتر از دو روز، آن را فريز بفرماييد.

 

همچنین ببینید: دلايل شكست رژيم‌های لاغری | رژیم لاغری ناموفق

 

 

تعداد بازديد: 112356 تعداد نظرات: 12

نظرات

  • سلام آب هویج رو با آب سیب مخلوط کنید

    و یا با بستنی مخلوط کنیدبزارید فریزر که موقع خوردن خیلی هم خوشمزه میشه
  • با سلام
    آب هویج که در به صورت طبیعی از آب میوه فروشی میگیریم گاهی اوقات مزش تغییر میکنه .گفتن باید در بطری باز باشه ...
    لطفا راهنمایی فرمایید
    ممنون
  • سلام وقت بخیر ،من دیشب آب هویج گرفتم اما امروز غلیظ شده مثل سفیده تخم‌مرغ
    قابل استفاده هست؟یکروز هم نشده چطور میشه اینور لزج نشه؟
  • سلام، من چندین بار آب هویج گرفتم و اون رو داخل بطری در بسته داخل یخچال گذاشتم، کمتر از 12 ساعت دیگه که برای خوردن آب هویج رفتم، آب هویج به حالت مایع غلیظ تبدیل شده بوده، آیا این آب هویج فاسده؟
    • دکتر پیمان غلام‌نژاد؛ متخصص دامپزشکی: در پاسخ به سوالات خوانندگان عزیز در خصوص آب هویج به اطلاع می‌رساند که در فرآیند تولید آب میوه‌ها در کارخانجات، پاستوریزاسیون محصول انجام می‌شود که سبب از بین رفتن میکروب‌های بیماریزا و میکروب‌های فاسد‌کننده مواد غذایی می‌شود. درحالیکه در منزل آب‌میوه در بطری یا ظروف آلوده به میکروب نگهداری می‌شود. باید توجه کرد که شستشوی شیمیایی و فیزیکی ظروف یعنی استفاده از مایع ظرفشویی و سایش توسط ابر یا اسکاچ سبب تمیزی ظروف و پاک شدن چربی‌ها و اجزاء مواد غذایی می‌شود، ولی سبب از بین رفتن میکروب‌ها نمی‌شود. از دلایل مطرح دیگر آلودگی احتمالی یخچال‌های منازل به میکروب‌های سرما دوست و آلودگی احتمالی هویج به میکروب‌ها می‌باشد. برخلاف سایر میوه‌های درختی، ریشه هویج با خاک و گل در تماس می‌باشد و عدم شستشوی مناسب فضای مساعدی را برای رشد و تکثیر میکروب‌های فاسد کننده فراهم می‌کند. فساد آب‌میوه گاهی با تغییر طعم و لزج شدن آن همراه می‌شود و توصیه می‌شود از مصرف آب‌میوه با ظاهر غیرمطلوب امتناع شود.
  • سلام برای اینکه میخواید اب هویج به یه مایع غلظ تبدیل نشه حتما قبل از اب گیری پوست هویچ هارا بکنید.
  • سلام اب هویچی که حالت لزج به خودش گرفته رو میشه مصرف کرد؟
    • پاسخ دکتر لادن گیاهی؛ متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی: آب هویج در دما و مجاورت نور اکسید می‌شود و بتدریج ارزش غذایی آن کم می‌شود. آب هویج لزج یا از هویج خراب و گندیده شده تهیه شده یا مدت زیادی مانده. مصرف آب هویج‌های بدون نام و نشان و تاریخ تولید و مصرف که در میوه‌فروشی‌ها رایج شده از نظر بهداشتی خالی از اشکال نیست.
  • سلام. من نزدیک 6 ماهه که اب هویج یک لیتری از اب میوه فروشی ها میخرم. تازگیا متوجه ته نشین شدن یه چیز سفید ته بطری شدم که همیشه بود ولی دقت نمیکردم. ولی این بار اخر که تفحص کردم دیدم که مثل گچ می مونه و پودریه وقتی خشک میشه. قبلا شنیده بودم که این هویجا رو با وایتکس میشورن. به نظر شما مال وایتکس نیست؟
  • سلام ...همانطور که اغلب دوستان هم اظهار کرده اند ،معلوم نیست به چه دلیل فقط بعد از گذشت یکروز از اب گرفتن هویج و گذاشتن در یخچال ،بصورت لزج و ژله ای در میاد ... ایکاش وزارت بهداشت ازمایشگاهی معرفی میکرد تا دلیل اصلی این موضوع برای اطمینان خاطر انجام بشه ....ممنون

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز