Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 4 آذر 1396 - 11:10

2
اردیبهشت
علائم سندرم پیش از قاعدگی (1)

علائم سندرم پیش از قاعدگی (1)

غذاهای دارای نمایه گلیسمی پایین مانند جو، در مدت زمان طولانی‌تری هضم می‌شوند و انرژی را برای بدن تأمین می‌نمایند.

 تحریریه دنیای تغذیه

 

 

 

سندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، مجموعه‌ای از علائم است كه حدود 80 درصد از زنان در سنین قاعدگی از آن رنج می‌برند. این علائم كه معمولاً در دوران نیمه دوم سیكل قاعدگی رخ می‌دهند، ممكن است شامل اضطراب، افسردگی، تحریك‌پذیری، نفخ شكمی، خستگی، احتباس آب و ولع شدید به خوردن باشند. اگرچه هنوز علت دقیق PMS مشخص نشده، اما ممكن است كه هورمون‌ها نقش مهمی در بروز آن داشته باشند.

اگرچه مداخلات دارویی در درمان بسیاری از علل PMS به كار می‌روند، اما ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی و یا رژیم غذایی ممكن است در بسیاری از موارد به تخفیف علائم كمك كند. بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند كه ورزش‌های رایج ایروبیك (از قبیل دویدن و دوچرخه‌سواری) می‌توانند در كاهش بروز علائم مؤثر باشند. همچنین زنان مستعد PMS باید سعی كنند استراحت و خواب كافی داشته باشند.

8 ماده غذایی مفید برای بهبود علائم سندرم پیش از قاعدگی

تخمه آفتابگردان

این دانه‌ها با دارا بودن مواد مغذی ضد PMS از قبیل فیبر، منیزیم، روی و پریدوكسین (ویتامین B6) می‌توانند برای زنانی كه از سندرم پیش از قاعدگی رنج می‌برند مفید باشند. مطالعات نشان داده‌اند كه ویتامین B6 در كاهش بسیاری از علائم PMS از قبیل اضطراب و افسردگی مؤثر است.

این اثر ویتامین B6 ممكن است به نقش آن در سنتز نوروترانسمیتر دوپامین مرتبط باشد. روی و منیزیم هم از مواد مغذی مهم ضد PMS می‌باشند. فقط در مصرف این دانه‌ها اعتدال را رعایت نمایید، زیرا تخمه‌های آفتابگردان نیز مانند سایر دانه‌ها دارای كالری بالایی می‌باشند.

كلم

این سبزی برگ سبز از نظر ویتامین‌ها و مواد معدنی از قبیل كلسیم غنی می‌باشد كه برای زنان مبتلا به PMS مفید است. شما می‌توانید برگ‌های جوان‌تر كلم را به صورت خام مثلاً در سالاد مصرف نمایید. همچنین می‌توانید از آن در تهیه غذاهای خوش‌طعم استفاده كنید. در صورت امكان، كلم‌های ارگانیك را خریداری نمایید.

جو

جو دارای نمایه گلیسمی پایین‌تری به نسبت سایر غلات متداول مصرفی می‌باشد. غذاهایی كه نمایه گلیسمی بالایی دارند، سریعاً در بدن تجزیه می‌شوند و نوسانات سریعی را در قند خون ایجاد می‌كنند كه این امر می‌تواند در زنان منجر به بروز علائم سندرم پیش از قاعدگی از قبیل نوسانات خلقی و تمایل شدید به خوردن غذا شود.

این در حالی است كه غذاهای دارای نمایه گلیسمی پایین مانند جو، در مدت زمان طولانی‌تری هضم می‌شوند و انرژی را برای بدن تأمین می‌نمایند.

جوانه گندم

جوانه گندم، ماده غذایی مفیدی است كه زنان مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی می‌توانند آن را در برنامه غذایی خود بگنجانند، زیرا جوانه گندم یك منبع عالی از ویتامین‌های گروه B و روی است. بعلاوه این ماده غذایی غنی از منیزیم می‌باشد كه در كنترل تغییرات خلقی وابسته به PMS مؤثر است...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- علائم سندرم پیش از قاعدگی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: سندرم، قاعدگی، سندرم پیش از قاعدگی، قند خون، سیكل قاعدگی، علائم سندرم، سنین قاعدگی تعداد بازديد: 395 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز