Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 12:01

21
دی
تغییرات پوست در دوران بارداری

تغییرات پوست در دوران بارداری

بارداری دوره‌ای است که خیلی از خانم‌ها مشکلات عمده‌ای در پوست شان پیدا می‌کنند.

دکتر امیرهوشنگ احسانی؛ متخصص پوست و مو در پاسخ به سوال گزارشگر «زندگی‌آنلاین» در مورد تغییرات پوست در دوران بارداری بیان کرد: «بارداری دوره‌ای است که خیلی از خانم‌ها مشکلات عمده‌ای در پوست شان پیدا می‌کنند. گاهی این مشکلات مربوط به زیبایی است که بیشتر در صورت و بدن آنها اتفاق می‌افتد، مانند لک صورت و‌ ترک شکم. گاهی نیز این مشکلات مربوط به بیماری‌های پوستی است که مشخصا در بعضی از بارداری‌ها اتفاق می‌افتند و اصطلاحا به آنها «بیماری‌های پوستی بارداری» گفته می‌شود. این بیماری‌ها که بیشتر در سه ماهه دوم و سوم بارداری اتفاق می‌افتند، شامل یک سری درماتوزها یا بیماری‌های پوستی حاملگی می‌شوند و با خارش شدید مانند کهیر حاملگی و یک سری تاول‌هایی پوستی و ضایعاتی که فرد خیلی آنها را می‌کند و‌ نیز اگزمای حاملگی همراه هستند. این بیماری‌ها خیلی شایع نیستند و ولی وجود آنها می‌تواند فرد را خیلی آزار دهد و بهتر است توسط متخصصین پوست و مو درمان صحیح انجام شود».

وی در مورد تغییرات زیبایی که در دوران بارداری در پوست اتفاق می‌افتد، به افزایش لک‌های صورت و پررنگ شدن لک‌ها اشاره نمود و گفت: «یکی از تغییرات بزرگ در بارداری، ملاسما،‌ کلاسما یا لک‌های حاملگی است که در بارداری اتفاق می‌افتد و ممکن است در فرد باقی بماند. در واقع 60 تا 70 درصد لک‌هایی که در بارداری اتفاق می‌افتد، بعد از زایمان بهبود می‌یابد، ولی 30 تا 40 درصد آنها ممکن است سال‌ها باقی بمانند و باعث اذیت فرد شوند».

دکتر احسانی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان کاری کرد که این مشکلات در بارداری ایجاد نشوند، عنوان نمود: «استفاده خوب از ضد آفتاب و همچنین شروع سریع‌تر درمان بعد از بارداری، می‌تواند کمک کننده باشد».

وی افزود :«ممکن است در بارداری تعداد خال‌ها بیشتر شوند. همچنین امکان دارد نواحی از بدن که قبل از بارداری تیره بوده‌اند، مانند زیر بغل و ناحیه تناسلی، در این دوران تیره‌تر شوند و معمولا این تیرگی بعد از حاملگی بهتر می‌شود. ممکن است خال جدیدی حتی در دوران حاملگی ایجاد شود. خوشبختانه در حاملگی موها پر پشت‌تر می‌شوند، ولی ریزش مو بعد از حاملگی بسیار شایع است و اکثر خانم‌هایی که زایمان کرده‌اند، از ریزش مو شکایت عمده‌ای دارند. پس در دوران حاملگی فرد حامله باید زیر نظر متخصص پوست باشد. با یک‌سری از داروهای قابل استفاده در این دوران می‌توان تا اندازه‌ای به کاهش نمود مشکلات ذکر شده کمک کرد تا مثلا در آینده، لک‌های ناشی از بارداری سریع‌تر برطرف شوند».

برای دیدن فایل ویدیویی مصاحبه با آقای دکتر  امیرهوشنگ احسانی در مورد تغییرات پوست در دوران بارداری اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: ملاسمای بارداری، تغییرات پوست در دوران بارداری، مراقبت پوست در بارداری، زیبایی در بارداری، لک های بارداری تعداد بازديد: 1647 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز