Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:13

27
شهریور
مادران جدید، لطفا مراقب سلامتی خود باشید (1)

مادران جدید، لطفا مراقب سلامتی خود باشید (1)

بخش اول- پس از تولد نوزاد، مادر بیشتر فكر و تمركزش متوجه فرزندش است و نه خودش! زیرا نگهداری از كودك بسیار جذاب و وقت‌گیر است. اما مادران عزیز، لطفا كمی هم به فكر خود باشید!

تحریریه زندگی آنلاین- گروه كودك سالم

 

 

پس از تولد نوزاد، مادر بیشتر فكر و تمركزش متوجه فرزندش است و نه خودش! زیرا نگهداری از كودك بسیار جذاب و وقت‌گیر است. اما مادران عزیز، لطفا كمی هم به فكر خود باشید! تنها با چند تغییر ساده و كوچك، در رفتار و روش زندگی خود، می‌توانید سال‌ها سالم زندگی كرده و از سلامت خود لذت ببرید.

با هر گامی كه به سمت جلو برمی‌دارید، خود را تشویق كنید. هنگامی كه با گذشت زمان، تأثیر این تغییرات شروع شد، احساس می‌كنید كه نسبت به گذشته سالم‌تر، شادتر، و پرانرژی‌تر هستید. در نتیجه، ادامه این راه برای‌تان آسان‌تر خواهد بود. در ادامه، از نه روش ساده، كاربردی و اعجاب‌انگیز نام خواهیم برد كه شما را در آغاز و ادامه این راه یاری خواهند كرد:

 مراقب وضعیت بدنی خود باشید

چه اولین درد دوران بارداری را تجربه كرده باشید، چه خانه را تمیز می‌كنید، چه از كودك مراقبت می‌كنید؛ مهم این است كه بسیاری از زنان، هنگامی كه برای اولین بار مادر می‌شوند، این جمله را می‌گویند: آخ!

ممكن است دردهای زیادی را تحمل كنید: گردن، سر، پا، و حتی سندروم مچ دست. اگر از كرختی و درد در قسمت‌های مختلف بدن خود به ستوه آمده‌اید، مشكل را به صورت ریشه‌ای دنبال كنید تا دلیل اصلی مشكل را دریابید؛ در كل، وضعیت بدنی خود را تحت كنترل داشته باشید.

مشكل زیاد نشستن نیست، مشكل این است كه درست نمی‌نشینیم. هنگامی كه می‌نشینید و شانه‌های خود را به سمت جلو هل می‌دهید، باعث می‌شوید اعصاب ستون فقرات منقبض شده و جریان خون به ماهیچه‌های حمایت‌‌كننده كاهش یابد این یعنی درد. پس بهتر است درست نشستن را یاد بگیرید؛ شانه‌ها را به سمت عقب برده و سینه را باز و فراخ كنید. بدین ترتیب، با درد خداحافظی خواهید كرد.

از دندان‌ها و لثه‌های خود مراقبت كنید

عقب انداختن معاینه‌های دندانی، كاری بسیار آسان است؛ چون الان كارها و مسئولیت‌های بیشتری دارید، اینطور نیست؟

این كار درستی نیست؛ بیماری لثه نه تنها سبب می‌شود تا دندان‌های‌تان را از دست دهید، بلكه قلب شما را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد. مطالعات نشان داده است كه باكتری‌ دهانی بیماری لثه‌ها و خطر بیماری‌ قلبی را افزایش داده و به افزایش التهاب سیستم قلبی- عروقی شما كمك می‌كند.

در واقع، افرادی كه از بیماری لثه رنج می‌برند، دو برابر بیشتر احتمال دارد دچار بیماری‌های عروقی شوند. این اتفاق بیشتر در زنان رخ می‌د‌هد، كه بخشی از آن به دلیل تغییرات هورمونی است كه در دوران بارداری اتفاق می‌افتد. پس مراقب خود باشید.

وزن خود را كمی كاهش دهید

شما به اندازه دو نفر غذا می‌خوردید، اما حالا باید فقط به اندازه یك نفر غذا بخورید. مراقب باشید كه وزن اضافی باقی نماند. اگر برای مدتی طولانی پس از زایمان، اضافه وزن داشته باشید، تنها باعث به خطر انداختن سلامتی خود می‌شوید و نه چیز دیگر؛ مطابق با پژوهش‌هایی كه توسط انجمن ملی سرطان صورت گرفته است، اضافه وزن داشتن در دوران میانسالی، خطر ابتلاء به سرطان را به میزان 20 تا 40 درصد افزایش می‌دهد.

اضافه وزن داشتن، اتفاقی است كه پس از بارداری، برای بیشتر مادران اتفاق می‌افتد. خوشبختانه، با كاهش هر گرم از وزن، خود را به سالم بودن نزدیك‌تر می‌كنید، مطالعات نشان داده است كه كاهش 5 تا 10 درصدی وزن، فشار خون را پایین می‌آورد، كلسترول بد را كاهش می‌دهد، خطر دیابت را كم می‌كند و خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی- عروقی را به میزان قابل توجهی پایین می‌آورد. نیازی نیست عجله كنید؛ آرام‌آرام و پیوسته جلو بروید. فقط 100 كالری از غذای دریافتی خود را كاهش دهید و نتایج آن را پس از یكسال مشاهده كنید...

 

 

برای خواندن بخش دوم- مادران جدید، لطفا مراقب سلامتی خود باشید- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تولد نوزاد، بارداری، حاملگی، نگهداری از کودک، دوران بارداری، تغذیه بارداری، مراقبت در دوران بارداری، بارداری و مراقبت تعداد بازديد: 896 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز