Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 01:56

8
اسفند
آدابی ساده در خريد هديه

آدابی ساده در خريد هديه

خریدن هدیه باید با توجه به شرایط هدیه گیرنده و با در نظر گرفتن شرایط مالی خود فرد باشد.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

بسیاری از افراد برای خرید هدیه، دچار اضطراب می‌شوند. در تعطیلات، رسم هدیه دادن، ما را در وضعیت و شرایط بدی قرار می‌دهد. خریدن هدیه باید با توجه به شرایط هدیه گیرنده و با در نظر گرفتن شرایط مالی خود فرد باشد. هر چقدر آداب و رسوم را ساده‌تر برگزار كنیم، اضطراب و استرس در این دوران كمتر می‌شود.

هدایای خود را ساده كنید
حتی می‌توانید خودتان آنها را تهیه كنید. در نگاه اول این كار ممكن است بیش از خرید هدیه، استرس‌زا باشد، اما فقط كافی است همه‌چیز را آسان بگیرید. می‌توانید به همراه كودكان خود با سیب‌زمینی مُهر درست كنید و با صدها رنگ زیبا، مجموعه‌ای از كارت‌های هدیه را تهیه نمایید. این كار را می‌توان به سادگی و با یك چاپگر خانگی نیز انجام داد. از هرگونه مهارت مشابه دیگری نیز می‌توان برای تهیه هدیه استفاده كرد. اگر كودك دارید، این یكی از بهترین شیوه‌ها برای دور هم جمع شدن است. 

می‌توانید هدایا را خودتان بپزید
نیاز نیست كه حتماً انواع مختلفی از شیرینی‌های رنگارنگ و متنوع بپزید، فقط می‌توانید یك نوع كیك و یا شیرینی را كه در پخت آن مهارت بیشتری دارید، انتخاب كنید. 

برای خرید، برنامه‌ریزی كنید و بودجه‌ای را به آن اختصاص دهید
این احتمال وجود دارد كه در نهایت مجبور باشید، بعضی كادوها را از بیرون تهیه كنید؛ به خصوص اگر كودكان شما مشتاق خرید آن‌ها باشند. روش مطمئن برای پیشگیری از كمبود بودجه و یا صرف هزینه‌های گزاف، برنامه‌ریزی است. مقداری هزینه را به این كار اختصاص داده و خرید خود را براساس بودجه در نظر گرفته شده انجام دهید. اگر پایان سال فصل مناسبی برای خرید نیست، می‌توانید خرید خود را در طول سال انجام دهید. شما می‌توانید در خانه خود یك كشو را به هدایا اختصاص داده‌ و در طول 12 ماه سال، هر وقت پول اضافی در اختیارتان قرار می‌گیرد، با آن هدیه‌ای بخرید و در آن كشو بگذارید. با این كار فشار و استرس خرید را از بین می‌برید.

از خانه خودتان خرید كنید
همیشه در خانه ما وسایل نویی وجود دارند كه از سال گذشته هنوز حتی یك‌بار هم آنها را استفاده نكرده‌ایم و فقط فضای كمدهای خانه را اشغال كرده‌اند. می‌توانید با هدیه دادن آنها به افرادی كه گمان می‌كنید این هدایا برای آنها كارآمد باشد، علاوه بر صرفه‌جویی در پول و وقت، خانه خود را از وسایل اضافی و درهم و برهم پاك كنید. 

می‌توانید تجربیات خود را هدیه بدهید
مثلاً اگر به مركزی رفته‌اید و یك ماساژ خوب ‌شده‌اید، بلیط آنجا را تهیه كنید و به همسرتان هدیه بدهید و یا به كودك‌تان، قبض ثبت‌نام در یك باشگاه ورزشی را هدیه بدهید. می‌توانید از احساسات خود به عنوان یك منبع الهام‌بخش استفاده كنید. اگر به فیلم‌برداری و یا عكاسی علاقه‌مندید، می‌توانید فیلم یا عكس‌هایی از تصاویر مورد علاقه خود تهیه كنید و آنها را به دوستان و آشنایان هدیه بدهید. می‌توانید به جای صرف هزینه و پول، تخصص خود را به دیگران هدیه بدهید. 

خرید هدایا به صورت فله و كلی نیز اقتصادی خواهد بود
مثلاً می‌توانید تعدادی زیادی شمع بخرید. در خرید كلی قیمت‌ها مناسبند. حتی می‌توانید مواد غذایی فاسد نشدنی را به طور مستقیم از تولیدكنندگان و كشاورزان خریداری و آنها را در جعبه‌های هدیه زیبا بسته‌بندی كنید. 
انفاق كنید: 
تعطیلات فرصت بسیار خوبی برای آموزش به كودكان است. به آنها بیاموزید كه سخاوتمندانه رفتاركنند و چیزی از وسایل خود را به خیریه‌ها ببخشند. 
اگر هنوز هم یك لیست خرید دارید و مجبورید برای تهیه آن به فروشگاه بروید، آن را به یك رویداد اجتماعی تبدیل كنید: 
با همسر خود به خرید بروید و یا دوستان خود را خبر كنید و برای تفریح با آنان به خرید بروید. سعی كنید از فروشندگان محلی خود خرید كنید كه خرید شما به لحاظ اقتصادی هدیه‌ای به آنان خواهد بود. در حین خرید برای خوردن غذا با دوستان‌تان به رستوران یا یك ماساژ بروید و یا بستنی بخورید. با كمی برنامه‌ریزی، تعطیلات می‌تواند هم برای هدیه گیرنده و هم هدیه دهنده به یك اندازه رضایت‌بخش باشد. همانطور كه گفتیم، خرید فله برخی از اقلام موجب صرفه‌جویی در هزینه و وقت می‌شود و شما می‌توانید با سابقه شخصی خود، آنها را بسته‌بندی كنید.

چند پیشنهاد

چای گیاهی: می‌توانید مقدار زیادی برگ نعنا، بابونه و یا گیاهان دیگر را تهیه و آنها را به صورت مخلوط در كوزه‌های شیشه‌ای تزئینی بسته‌بندی كنید و اگر دوست دارید، روی شیشه برچسب‌های مورد علاقه خود را بچسبانید.   شمع: برخلاف شمع‌های شیمیایی، موم شمع‌های طبیعی عطر ملایم و طبیعی دارند. خرید موم و قالب شمع علاوه بر ایجاد سرگرمی می‌تواند بسیار جالب نیز باشد. شمع‌ها را با سلیقه خودتان بسازید و تزئین كنید.

روغن‌های گیاهی: روغن‌های گیاهی همچون روغن زیتون را می‌توانید به صورت فله خریداری و آن را در بطری‌های كوچك و زیبا بسته‌بندی كنید. عطر آن بسیار طبیعی و سالم است. ارائه یك كمك مالی خیریه به نام كسی می‌تواند هدیه‌ای به مراتب جالب‌تر از یك هدیه مادی باشد.

 

برچسب ها: هدیه دادن، انواع هدیه، بهترین هدیه، خرید هدیه، راهنمای انتخاب هدیه تعداد بازديد: 1501 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز