Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 20:04

29
اردیبهشت
معرفی بهترین برندهای جهانی رژلب

معرفی بهترین برندهای جهانی رژلب

رژلب یکی از مهم ترین لوازم در کیف آرایش خانوم ها است. شاید با خود فکر کنید که رژلب زدن امری بس ساده بوده و نیازی به آموزش ندارد؛ اما جالب است بدانید این کار نیز قوانین خاص خودش را دارد .

 همه چیز درباره رژلب

رژلب یکی از مهم ترین لوازم در کیف آرایش خانوم ها است. شاید با خود فکر کنید که رژلب زدن امری بس ساده بوده و نیازی به آموزش ندارد؛ اما جالب است بدانید این کار نیز قوانین خاص خودش را دارد که در ادامه مطلب هر چه درباره رژلب باید بدانید، به آن ها اشاره خواهیم کرد.

مواد تشکیل دهنده رژلب

مواد اصلی تشکیل دهنده رژلب به شرح ذیل است که برخی از آن ها بی خطر و برخی دیگر نیز کاملا خطرزا هستند:

کاربرد موم در تهیه رژلب

موم دارای خاصیت حالت پذیری است و به عنوان عنصری شکل دهنده در رژلب ها مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا ترکیب سه موم نظیر موم عسل، موم گیاه کندلیلا و موم کارنابا که از برگ های نخل برزیلی تهیه می شود، در ساخت رژلب کاربرد دارد. رژلب هایی که حاوی مقادیر بالایی از موم کارنابا هستند، نسبت به سایر رژلب ها از قیمت بالاتری برخوردارند.

کاربرد رنگدانه ها در تولید رژلب

بسته به رنگ رژلب ها، از مواد گیاهی و صنعتی مختلفی برای تولید این محصول آرایشی استفاده می شود.

کاربرد روغن در تولید رژلب

معمولا در ساخت رژلب ها از انواع روغن های کرچک، نباتی، لانولین و روغن معدنی استفاده می شود. کره کاکائو نیز از دیگر مواد طبیعی است که می توان در تهیه رژلب از آن استفاده کرد.

کاربرد الکل در ساخت رژلب

از الکل ها به عنوان حلال موم و روغن به کار گرفته می شود.

کاربرد مواد خوشبو کننده در تولید رژلب

برای انتقال عطر و داشتن بویی دلپذیر، از انواع مواد خوشبو کننده استفاده می شود.

نقش نگهدارنده ها و آنتی اکسیدان ها

به منظور تازه نگه داشتن و جلوگیری از فاسد شدن زودهنگام می توان از انواع نگهدارنده ها و آنتی اکسیدان ها استفاده کرد.

 

مواد تشکیل دهنده رژلب

مواد سمی موجود در برخی رژلب ها

سازمان مواد غذایی و داروی امریکا، مقررات سختگیرانه ای را در مورد استفاده از سرب در لوازم آرایشی به خصوص رژلب به تصویب رسانده اند. رژلب های مرغوب معمولا حاوی مواد تشکیل دهنده ای که در بالا به آن ها اشاره کردیم هستند. در صورتی که رژلب های نامرغوب معمولا حاوی مواد نامرغوب زیر هستند:

تاثیر مخرب سرب در تولید رژلب

عوارض سرب در صورت استفاده غیرمجاز این ماده سمی در ترکیب رژلب ها می تواند ناباروری، کم خونی، عقب ماندگی ذهنی و سرطان را به دنبال دارد.

تاثیر مخرب کارمین در تولید رژلب

 با جوشاندن سوسک های کارمین، رنگ طبیعی به دست می آید که عامل اصلی ناراحتی های پوستی و آلرژی است.

تاثیر مخرب قطران ذغال سنگ در تولید رژلب

در برخی مواقع از قطران ذغال سنگ برای رنگ آمیزی رژلب های قرمز استفاده می شود. این مخلوط سمی در صورت بلعیدن می تواند تهوع، سردرد و سوزش پوست را به دنبال داشته باشد.

تاثیر مخرب رنگ های دریاچه ای در تولید رژلب

در برخی مواقع، از رنگ های محلول در آب دریاچه ها که در اثر واکنش های شیمیایی و یا گیاهان و سنگ های موجود در رودخانه های به وجود آمده اند، برای ساخت انواع رژلب استفاده می شود که بسیار سمی بوده و از منابع سرطان زا به دست می آید. این مواد موجب بروز حساسیت های پوستی و ایجاد سرطان ها می شود.

انواع رژلب

رژلب های مختلفی در بازار وجود دارند که از نظر جنس و بافت با هم متفاوت بوده و به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه قصد داریم شما را با انواع رژلب ها آشنا کنیم.

انواع رژلب های کرمی

رژلب های کرمی دارای پوشش خوبی بوده و براق هستند. این رژلب ها معمولا ماندگاری بالایی داشته و موجب برجسته به نظر رسیدن لب ها می شوند. رژلب های کرمی برای موقعیت های مختلف قابل استفاده هستند.

رژلب های مات

رژلب های مات به یکی از محبوب ترین رژلب ها در بین خانم ها تبدیل شده و کامل ترین پوشش دهی و بیشترین ماندگاری را به همراه دارند. این رژلب ها طیف رنگی گسترده ای داشته و برای مجالس گزینه مناسبی محسوب می شوند. از جمله معایب این رژلب می توان به خشکی لب ها اشاره کرد.

 

انواع رژلب

رژلب های شفاف

رژلب های شفاف دارای رنگ خاص و پوشش دهی بالایی نیستند؛ اما موجب شفافیت و زیباتر شدن لب های می شوند. این رژلب ها برای دختر خانم ها و آرایش روزمره گزینه بسیار خوبی هستند. جلوگیری از خشکی لب یکی از بارزترین ویژگی های این نوع رژلب است.

لاک لب

لاک لب شبیه به رژلب های مات بوده و براق نمی باشد. ماندگاری این نوع رژلب بسیار بالا بوده و از آن جایی که پوشش دهی مناسبی نیز دارد، گزینه ایده آلی برای عروس خانم ها به حساب می آید.

 بهترین مارک های رژلب

یک رژلب مناسب و باکیفیت نه تنها موجب خشکی  پوست لب نمی شود، بلکه با روغن ها و مواد ویژه ای که دارد، برای محافظت و آبرسانی نیز گزینه مناسبی محسوب می شود. در ادامه لیستی از بهترین رژلب های موجود در بازار جهانی را برایتان گردآوری کرده ایم:

رژلب برند اورآل

در تهیه رژلب های این برند از رنگدانه های طبیعی استفاده شده که قدرت ایجاد رنگی جذاب و گیرا را روی لب ها خواهد داشت. ویتامین ای و امگا 3 نیز در ترکیبات این نوع رژلب استفاده شده که به عنوان محافظ برای پوست لب عمل می کند. از جمله مزایای رژلب اورآل می توان به ماندگاری بالا و پوشش دهی مناسب اشاره کرد.

 

رژلب اورآل

رژلب میبلین

رژلب های میبلین با بافت مات و مخملی خود، پوششی زیبا، جذاب و مرموزی را روی لب ها ایجاد می کند. در حین استفاده از این رژلب، به خوبی متوجه ساختار لطیف و جذاب آن خواهید شد و این لطافت تا مدت ها همراه شما خواهد بود.

 

بهترین برند رژلب

رژلب اوریفلیم

برند سوئدی اوریفلیم، در تهیه رژلب های خود از محصولات طبیعی و ارگانیک همچون روغن های گیاهی، روغن جوجوبا و روغن آووکادو استفاده می کند که موجب حفظ سلامتی لب ها و همچنین رطوبت رسانی به آن می شود. رژلب اوریفلیم بافت سبکی داشته و پوشش کاملا یکنواخت ایجاد می کند.

 

رژلب اوریفلیم

رژلب دبورا

برند ایتالیایی دبورا از ترکیبات ضد حساسیتبرای تولید رژلب های خود استفاده کرده است که گزینه مطلوبی برای خانم هایی با پوست حساس محسوب می شود. بافت نرم و لطیف این رژلب ها به شما نوید یک آرایش خاص و جذاب را می دهد. این برند در میان خانم های ایرانی بسیار محبوب است.

 

مارک رژلب خوب

رژلب رولون

اگر تمایل به مصرف رژلب مدادی دارید، رژلب مدادی های برند رولون یکی از بهترین گزینه ها برای شما هستند. رنگ های رژ مدادی این برند بسیار شاد و زنده هستند و احساس هیجان و نشاط را برایتان به ارمغان خواهند آورد. برای  آرایش های سبک و روزمره، یکی از بهترین انتخاب ها رژلب مدادی رولون است.

 

رژلب رولون

رژلب کنویس

در رژلب کنویس از انواع روغن های بادام، کرچک، ویتامین ای و ... استفاده شده که سلامت لب ها را تضمین می کند. بافت سبک و ماندگاری بالا از جمله مزایای این برند رژلب هستند.

 

رژلب مارک کنویس

رژلب مک

یکی از شگفت انگیزترین برندهای رژلب در جهان، مک است که طرفداران بسیاری نیز دارد. این برند دارای طیف گسترده ای از رنگ های مات و براق است که ظاهری مخملی و طبیعی به لب ها داده و تجربه بسیار خوبی از زدن رژلب را فراهم می سازد.

 

رژلب مک

رژلب نارس

برند نام آشنای نارس با عرضه رژلب هایی که می توانند هم به عنوان رژلب، رژگونه و سایه چشم به کار گرفته شود، شما را به زیباترین شکل ممکن می آراید. رژلب های نارس همواره در لیست پرفروش ترین های بسیاری از کشورها قرار دارد.

 

رژلب نارس

رژلب لانکوم

لانکوم یکی دیگر از مارک های معتبر در حوزه لوازم آرایش و عطر است که رژلب هایی فوق العاده روانه بازار می کند. این برند بسیار مورد توجه فعالان حوزه آرایشگری و میکاپ قرار گرفته است.

 

رژلب لانکوم

رژلب دیور

دیور نام تجاری محبوبی در حوزه تولید لوازم آرایش است که طیف وسیعی از رژلب های فوق العاده را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. این برند توسط شخصیت های معروف جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

رژلب دیور

رژلب گرلن

شرکت گرلن اولین کمپانی تولید کننده رژلب در جهان است و با قدرت هر چه تمام تر به این کار ادامه می دهد. این محصولات لب ها را به خوبی پوشش داده و با رنگ های جذاب و رویایی خود، احساس زیبایی و اعتماد به نفس را منتقل می کند. رژلب های برند گرلن، بسیار نرم بوده و به راحتی روی لب ها می نشیند؛ به همین دلیل انتخاب بسیاری از خانم ها می باشد.

 

رژلب گرلن

مزایا و معایب رژلب

مهمترین مزایای رژلب، افزایش زیبایی و جلوه چهره است. حتی می توان زمان هایی که برای بیرون رفتن از خانه عجله داریم و فرصت چندانی برای ارایش صورت کامل نیست، تنها به زدن رژلب اکتفا کرد. برخی رژلب ها نیز دارای انواع روغن های طبیعی و ارگانیک هستند که موجب نرمی و لطافت هر چه بیشتر لب ها می شوند.
امروزه اما متاسفانه، رژلب های شیمیایی بسیاری تولید می شوند که جهت افزایش ماندگاری رنگدانه، در ساخت آن ها از سرب استفاده می شود. سرب ماده سمی است که از طریق پوست جذب بدن شده و ضررهای بسیاری را به دنبال دارد. درصد بالایی از رژلب های تولیدی دارای مواد اکسید آهن، پلی اتیلن و دی اکسید تیتانیوم هستند که خطر ابتلا به سرطان های ریوی و سینه را افزایش می دهند.
علاوه بر این، در تولید بسیاری از محصولات آرایشی مانند رژلب، لاک  ناخن و ... از فرمالدئید استفاده می شود که موجب بروز التهاب و تحریک پوستی شده و در صورت تماس مزمن موجب ضعف عمومی می شود. رنگ های شیمیایی متعددی که در تولید رژلب ها استفاده می شود، می تواند در صورت عدم رعایت بهداشت و استانداردهای خاص، مشکل ساز باشد. برخی از این رنگ ها جهت ایجاد یک رنگ خاص با هم ترکیب نیز می شوند که می توانند علاوه بر عوارض پوستی، موارض متعدد داخلی نیز داشته باشد.

در مقاله هر چه درباره رژلب باید بدانید، به بررسی کامل و جامع این ماده آرایشی پرکاربرد و محبوب پرداختیم. از تاریخچه پیدایش رژلب تا مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دادیم تا با دید بازتری نسبت به مصرف روزانه آن اقدام کنید.

 

 منبع : وب سایت رژلب

بیشتر بخوانید:

آموزش آرایش لب‌های نازک و برجسته‌سازی لب‌ها

پرایمر لب چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

برچسب ها: لوازم آرایش، انواع رژلب، آرایش لب، رژلب بدون سرب، مواد تشکیل دهنده رژلب، معروف ترین برندهای رژلب، دلیل خشک شدن پوست لب، خطرات رژلب سرب دار، بالا بردن دوام رژلب تعداد بازديد: 777 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز