Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 01:45

9
اردیبهشت
چند نکته در انتخاب عینک آفتابی مناسب

چند نکته در انتخاب عینک آفتابی مناسب

مسلما زیبایی هم برای بسیاری از افراد مهم است. بنابراین عینک هایی انتخاب کنید که با شکل صورت تان تناسب داشته باشد

 

این روزها که آسمان آفتابی تر از روزهای سرد زمستان است، افراد بیشتری به سراغ عینک های آفتابی می روند. اگرچه بیشتر مردم به جنبه زیبایی این عینک توجه می کنند، اما باید گفت برای محافظت از چشم در برابر اشعه های مضر نور آفتاب، باید حتما از عینک آفتابی  مناسبی استفاده نمود. اما چگونه می توان یک عینک آفتابی مناسب انتخاب کرد که هم به صورت مان بیاید و هم محافظ خوبی برای چشمان مان باشد؟ در اینجا چند توصیه ساده برای این انتخاب آورده شده است:

1- پیش از انتخاب عینک باید هدف اصلی تان مراقبت از چشم ها باشد. اشعه ماوراء بنفش خورشید مشکلات بسیاری از جمله آب مروارید، سوختگی و سرطان را موجب می شود.

2-  عینک های محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش باید توانایی ممانعت از ورود اشعه های مضر ماوراء بنفش UVB تا 99 درصد و UVA تا 95 درصد داشته باشد. این موضوع حتما باید ذکر شده باشد.

3-عینک هایی که روی آنها cosmetic – آرایشی – نوشته شده است یا هیچ اطلاعی در مورد میزان مقاومتش در برابر اشعه ماوراء بنفش نداده است، خریداری نکنید. درضمن مراقب باشید روی شیشه اثری از خراش وجود نداشته باشد.

4- عینکی انتخاب کنید که اندازه اش مناسب صورت تان باشد. آن باید به گونه ای باشد که دسته هایش به سرتان فشار نیاورد. وزن عینک هم باید به طور یکنواخت بین گوش ها و بینی تان تقسیم شود. درضمن مژه هایتان با شیشه تماس نداشته باشد. درضمن شیشه عینک باید به اندازه کافی بزرگ باشد که جلوی رسیدن نور خورشید به چشمان تان را بگیرد.

5- رنگ شیشه عینک بسیار مهم است. رنگ خاکستری، بدون اینکه روی کنتراست – شدت های مختلف روشنایی - رنگ ها اثر بگذارد از شدت نور می کاهد. رنگ قهوه ای با مسدود کردن نور آبی، تا اندازه ای کنتراست را بهبود می بخشد و مناسب روزهای برفی و یا محیط هایی با شدت روشنایی بالاست. شیشه های با رنگ زرد و یا ته رنگ سرخ باعث می شوند تغییرات رنگ ها و نورها را به سختی تشخیص دهید. ولی شیشه های دودی ، سبز وقهوه ای باعث می شوند در تشخیص رنگ ها کمتر دچار اشتباه شوید و برای رانندگی هم بهتر هستند. 

مسلما زیبایی هم برای بسیاری از افراد مهم است. بنابراین عینک هایی انتخاب کنید که با شکل صورت تان تناسب داشته باشد:

صورت بیضی: افرادی که صورت های بیضی دارند، هر نوع مدل عینکی به آنها می آید. با اینحال نباید از عینک هایی با فریم خیلی نازک یا خیلی ضخیم استفاده کنند. در ضمن انتخاب عینک های پهن تر از پهنای صورت شان مناسب نیست.

صورت های مربع شکل: این افراد معمولا چانه های بزرگی دارند و خطوط چهره شان کاملا نمایان است ، پیشانی شان بزرگ و فک شان پهن است. بنابراین برای متعادل کردن چهره، بهتر است از عینک های گرد استفاده کنند. فریم های عینک نباید خیلی ضخیم باشند. آنها نباید از عینک های مستطیلی شکل با گوشه های تیز استفاده کنند.

صورت های گرد: این افراد گونه های پری دارند و چهره شان شبیه اجسام گرد و بدون هیچ خطوط شکسته ای است. این افراد باید از عینک های چند ضلعی یا مربعی استفاده کنند. طرح زاویه دار عینک می تواند با چهره گردشان هماهنگ شود. فریم های ضخیم تر مناسب آنهاست.

صورت های کشیده: عینک های چند ضلعی برای اصلاح صورت های کشیده مناسب هستند.

 

برچسب ها: عینک آفتابی، انتخاب عینک آفتابی، انواع عینک آفتابی، عینک مناسب، انتخاب عینک مناسب، عینک دودی، مد و زیبایی تعداد بازديد: 1247 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز