Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 06:57

14
فروردین
اصول حاکم بر یک ازدواج موفق (2)

اصول حاکم بر یک ازدواج موفق (2)

در زندگی هدفمند باشید و اهدافتان راطبقه بندی کنید و تمام فکر خود را برای داشتن یک محیط زندگی آرام متمرکز کنید برای رسیدگی به همسرتان به بچه‌ها و مطالعه و تفریح و غیره باید برنامه‌ریزی کنید.

اشتباهات و خاطرات تلخ گذشته رابه فراموشی بسپارید و سعی کنید در زمان حال زندگی کنید و در تلاش تغییر شرایط امروز زندگی خودباشید در زندگی هر فردی ممکن است اتفاقات و رخدادهای تلخ وی دهد اگر بخواهید همیشه ذهن وروح خود را مشغول به ان وقایع کنید زندگی به کام‌تان تلخ خواهدشد و روز به روزافسرده‌تر می‌شوید و ناامیدی به سراغتان می‌آید پس گذشته‌های تلخ وسیاه رادوربریزید و به آینده امیدوار باشید.

در زندگی هدفمند باشید و اهدافتان راطبقه بندی کنید و تمام فکر خود را برای داشتن یک محیط زندگی آرام متمرکز کنید برای رسیدگی به همسرتان به بچه‌ها و مطالعه و تفریح و غیره باید برنامه‌ریزی کنید و در برنامه روزانه خود وقتی را برای صحبت با همسرتان و در کنار او بودن اختصاص دهید.

هیچ گاه با همسرتان وارد جنگ و قدرت نشوید تفاهم و توافق در زندگی حرف اول را خواهد زد بدانید که هر فرد قدرت و مهارت خاص به خود را دارد. مرد در یک جایگاه قرار گرفته وزن در جایگاه دیگر پس هیچگاه خود را برتر از همسر خود نپندارید بلکه هم زن و هم شوهر در یک مقام و مرتبه می‌باشد که هر یک در زمینه‌ای خاص مهارت و قدرت دارد و باید از آن استفاده کرده و دوشادوش یکدیگر زندگی را بچرخانید.

فداکاری و گذشت در زندگی حرف اول را می‌زند همواره گذشت داشته باشید. گذشت به معنای تسلیم شدن نیست بلکه به معنای این است که این نیز بگذرد .همیشه به همسرتان اعتماد داشته باشید و واقعا دوستش بدارید، یا بدانید که امواجی که ازسوی شما به قلب همسرتان می‌رود صداقت و حقیقت را بیان می‌کند پس او را واقعی دوست بدارید و ظاهرسازی نکنید عمیقا و با شور و هیجان علاقه خود را به او نشان دهید این تنها راهی است که می‌تواند زندگی را به مرحله تکامل برساند.

هرگز به رویاهای همسرتان نخندید و به رویاهای او احترام بگذارید بدانید که زندگی با رویاهای زیبا شکل می‌گیرد.

همسرتان روی بستگانش مورد قضاوت قرار ندهید و دهن بین نباشید. وقتی همسرتان از شما سوالی می‌کند که نمی‌خواهید پاسخ بدهید لبخند بزنید .از ایجاد سوء‌تفاهم خودداری کنید و محیط خانه را برای بوجود آوردن سوء تفاهم آماده نکنید.

دوست همسرتان باشید و مانند یک دوست واقعی در شادی‌ها و غم‌هایش شرکت کنید. در زندگی در آنچه که دارید باهم شریک باشید.

شاد باشید

حتی اگر خسته هستید سعی کنید خود را خوشحال و سرحال نشان دهید تا خستگی را از شریک زندگی خود دورکنید. شنونده خوبی باشید هنگام صحبت کردن با همدیگر به چشمان هم نگاه کنید صحبت یکدیگر را قطع نکنید.

صبور باشید

اگر رفتار همسرتان را خوشایند نمی‌دانید بهتر است باحوصله و تامل و در شرایط مناسب با او از چگونگی رفتارش سئوال کنید. کم توقع باشید و از همسرتان به اندازه توانای‌اش توقع داشته باشید.

مشوق همسر خود باشید

خوشبین باشید و مثبت نگر باشید. یکدل باشید. با یکدیگر مهربان باشید و به یکدیگر محبت کنید همواره زیبایی‌ها و خوبی‌های طرف مقابلتان را ببینید.

با یکدیگر شوخی کنید

با یکدیگر شوخی و بازی کنید سعی کنید در بحران‌ها و مشکلات یکدیگر را شاد کنید و بخندانید.

اگر می‌خواهید با کسی وقت بگذراید ترجیح دهید با همسرتان باشد نه شخص دیگری. برای در کنار هم بودن لحظه شماری کنید.

به طور مسالمت آمیز اختلافات راحل کنید

تقریبا همه زوج‌ها با یکدیگر اختلاف دارند موضوع اصلی اختلاف نظر نیست آنچه اهمیت دارد چگونگی کنار آمدن با این اختلاف است برای حل مشکلاتتان راه حل درستی پیداکنید و از بحث و جدل بی‌خودی خودداری کنید.

کنترل خشم و عصبانیت

خشم و عصبانیت خود را کنترل کنید هنگامی که دچار خشم و عصبانیت می‌شوید موضوع راکش ندهید و غر نزنید سعی کنید موضوع را فراموش کنید در یک رابطه سالم زن و شوهر بعد از بروز اختلاف و مشکل خیلی سریع موضوع را تمام می‌کنند و از آن می‌گذرند و به عشق و صمیمت قبلی خود باز می‌گردند.

پایبندی به عشق

به عشق یکدیگر پایبند باشید در دشوارترین شرایط زندگی بازهم پایبند عشق یکدیگر باشید در صورت اشتباه یا خطای یکدیگر باز هم عاشق یکدیگر بمانید.

به حرف‌های یکدیگر گوش بدهید

به حرف‌های یکدیگر گوش بدهید همدیگر را درک کنید رازهایتان را بدون‌ ترس از داوری برای شریک زندگیتان درک کنید تمام حرف‌های طرف مقابلتان را بشنوید و با او احساس همدردی کنید و او را زیر سوال نبرید و در مقابل او جبهه نگیرید .

مهربان باشید

همان طورکه می‌دانید بعضی افراد به طور ناخودآگاه دارای شخصیتی سالم و مهربان و متعهد وعاشق و مسوول و شوخ طبع هستند و بعضی دیگر به دلیل شرایط بد زندگی فاقد چنین شخصیتی هستند و به مرور زمان باید روی خود کار کنند تا نقاط ضعف شخصیت شان را‌ ترمیم کنند رابطه خوب و موفق رابطه‌ای است که طرفین خودرادوست داشته باشند و همان طورکه هستند خود را بپذیرند درعین حال عاشق همسرشان باشند و هیچ چیز نتواند رابطه بین آن‌ها را خدشه‌دارکند.

کنترل اعصاب

هرگز همزمان با هم عصبانی نشوید. هرگز بر سر یکدیگر داد نزنید مگر اینکه خانه‌تان درحال آتش گرفتن باشد.

گذشت

اگر قرار است در دعوا یکی از شما پیروز شود اجازه بدهید همسرتان پیروز باشد. اگر مجبورید از یکدیگر انتقاد کنید با عشق انتقاد کنید.

دعوا دو نفره است و شخصی که بیشتر صحبت کند بیشتر دچار اشتباه می‌شود و هزاران نکته دیگر وجود دارد اما اگر زوج‌ها بتوانند چند نکته  بالا را هم رعایت کنند یک زندگی موفق و آرام خواهند داشت.

 

 

برای خواندن بخش اول -اصول حاکم بر یک ازدواج موفق- اینجا کلیک کنید. 

 

برچسب ها: روانشناسی ازدواج، زندگی مشترک، روابط همسران، ازدواج موفق، روانشناسی خانواده، ازدواج سالم، رفتار با همسر تعداد بازديد: 3405 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز