Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 03:50

27
بهمن
خوشبختی خيلی نزديك خيلي دور (2)

خوشبختی خيلی نزديك خيلي دور (2)

بهترین کاری که می‌توانید برای خوشبختی خود انجام دهید، این است که جمله «ای کاش می‌شد...» را از ذهن خود بیرون کرده و جمله «من می‌توانم» را جایگزین آن کنید. زندگی خود را بر شما غلبه نخواهد کرد مگر اینکه شما به آن اجازه اینکار را دهید.

سعيده نوباوه

 

 

تلاش كنید

بهترین کاری که می‌توانید برای خوشبختی خود انجام دهید، این است که جمله «ای کاش می‌شد...» را از ذهن خود بیرون کرده و جمله «من می‌توانم» را جایگزین آن کنید. زندگی خود را بر شما غلبه نخواهد کرد مگر اینکه شما به آن اجازه اینکار را دهید.

میشه در طول زندگی خوشبختی زمانی ایجاد می‌شود که آمادگی شما و فرصت‌ها با یکدیگر تلاقی پیدا می‌کنند. پس خودتان را برای مواجهه با فرصت‌ها آماده کنید!

خواستن کافی نیست! باید تلاش کرد. حتی اگر در حال حاضر شرایط شما به گونه‌ای‌ است که نمی‌توانید زمان زیادی صرف کنید، اشکالی ندارد. همین زمان کم را نیز دریغ نکنید. تلاش کردن، حتی کم، بهتر از تلاش نکردن است.

خوشبختی در مادیات نیست

شما هر چقدر هم که پول داشته باشید و هر چقدر هم خرید کنید، باز هم برای خوشبختی کافی نخواهد بود! مادیات هیچگاه برای خوشبخت کردن هیچ کس کافی نیستند.

درست است که پول جز ضروریات زندگی است، اما واقعیت این است که بسیاری از امور موثر در خوشبختی با پول قابل به دست آوردن نیستند! ثروتمندان واقعی کسانی نیستند که حساب‌های بانکی‌شان پر از پول است.

ثروت‌های واقعی در زندگی چیزی جز دوستان خوب و خانواده خوب نیست. در اغلب موارد، چیزهای کوچک در زندگی هستند که ما را خوشحال می‌کنند و احساس خوشبخت بودن را برای ما به ارمغان می‌آورند.

ذهن خود را از تمنای مادیات خالی کنید تا به زودی احساس سبکی و آرامش به سراغ شما بیاید. بسیاری از چیزهای که از نظر خودتان به آن احتیاج دارید، اصلا برای شما ضروری نیستند. بلکه صرفا خواسته شما هستند و نبود آنها خللی برای شما ایجاد نمی کند. هرچه خواسته‌ها و تمنیات مادی شما کاهش یابد، آزادی و نشاط شما نیز افزایش می‌یابد.

 تلاش برای جلب رضایت کسانی‌که مهم نیستند

کرامت ذاتی خود را حفظ کنید و همیشه با خودتان روراست باشید. به دیگران اجازه ندهید شخصیت و آینده شما را تعیین کنند. شما باید خودتان برای خودتان تصمیم بگیرید. همیشه در زندگی ما افرادی هستند که برخی کارهای ما را تایید نمی‌کنند.

ظاهر شما، نحوه برخوردتان، سبک زندگی‌تان، رشته تحصیلی‌تان... همه این امور ممکن است در نظر برخی خوب و در نظر برخی دیگر بد جلوه کند. اما واقعیت این است که اکثر این نظرها هیچ اهمیتی ندارد. اغلب نظر این افراد در زندگی شما تاثیری ندارد مگر اینکه خودتان بخواهید به آنها توجه کنید.

همه چیز بستگی به خودتان دارد. شما باید آنچه را که از نظر خودتان درست است انجام دهید. اما توجه داشته باشید که همه افرادی که در زندگی ما دخالت می‌کنند گزینه‌های مناسبی برای مشورت کردن نیستند. شما نمی‌توانید همیشه همه را راضی نگه دارید. پس باید به نظرات اطرافیان اولویت دهید و آنها را به نسبت اهمیت‌شان بررسی کنید.

 تلاش برای مقصر دانستن دیگران

زیگموند فروید می‌گوید: «اکثر انسان‌ها به دنبال آزادی نیستند، چرا که آزادی مسئولیت آور است و اکثر انسان‌ها از مسئولیت می‌هراسند». شما سعی کنید اینگونه نباشید. وقتی شما برای اشتباهات خود به دنبال مقصری غیر از خودتان هستید، در واقع در حال نفی مسئولیت خود در قبال امور هستید.

در زندگی واقعی، راه رسیدن به خوشبختی و موفقیت قبول مسئولیت است. اکثر ما عادت کرده‌ایم برای ناکامی‌های زندگی خانواده، معلم، دوستان، دولت و بسیاری عوامل دیگر را مقصر بدانیم. اما هیچگاه به عملکرد خود توجه نمی‌کنیم. گویی ما هیچگاه هیچ تقصیری نداریم! این تصور غلط است.

چرا که ما در جامعه خود افراد بسیاری را می‌بینیم که شرایط زندگی‌شان از ما بسیار نامناسب‌تر بوده است، اما به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کرده‌اند. چرا؟ زیرا اینطور اراده کرده‌اند و مسئولیت اعمالشان را پذیرفته‌اند...

 

برای خواندن بخش اول -  خوشبختی خيلی نزديك خيلي دور - اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: خوشبختی، راز خوشبختی، راهکار برای ایجاد حس خوشبختی، پیشنهادهایی برای تقویت حس خوشبختی، تقویت حس خوشبختی، ایجاد حس خوشبختی، اهدافی برای رسیدن خوشبختی تعداد بازديد: 747 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز