Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 13:15

10
مهر
چرا طلاق (1)

چرا طلاق (1)

بخش اول- وقتی یك زندگی شروع به متلاشی شدن می‌كند، یكی از عوامل آن عدم برقراری ارتباط مناسب بین زن و شوهر است. آنها وارد مشاجره می‌شوند و منیت‌هایشان شروع می‌شود.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

 

 

وقتی یك زندگی شروع به متلاشی شدن می‌كند، یكی از عوامل آن عدم برقراری ارتباط مناسب بین زن و شوهر است. آنها وارد مشاجره می‌شوند و منیت‌هایشان شروع می‌شود. یكدیگر را خفه می‌كنند تا خودشان حرف بزنند و به هیچ‌وجه با ایجاد رابطه‌ای مناسب سعی در حل مشكل خود نمی‌كنند.

این دیوارها بلندتر و بلندتر می‌شوند تا جایی كه دیگر نمی‌توان آن رابطه را نجات داد. اما برای آنكه رابطه‌تان همیشه برقرار باشد و بحث طلاق و جدایی هیچ‌گاه وارد زندگی‌تان نشود به چند نكته زیر توجه كنید:

یكدیگر را همانگونه كه هستید بپذیرید

اینكه رابطه خود را براساس صمیمیت پایه‌ریزی كنید، بسیار مهم است؛ چرا كه در این صورت هر دو از بسیاری چیزها لذت خواهید برد. مهم‌ترین مسئله این است كه زندگی‌تان را -چه درونی و چه بیرونی- حفظ كنید اگر بتوانید به یكدیگر با وجود تمام تفاوت‌های‌تان احترام بگذارید، رابطه‌تان مستحكم‌تر خواهد شد.

زمانی را به تیمار و نوازش همسر خود اختصاص دهید

مسلماً همه ما در زندگی‌‌مان مسئولیت‌های زیادی بر عهده داریم، مثل مراقبت از كودكان، رسیدگی به امور خانه، كار خارج از خانه، نظافت، رسیدگی به امور درسی بچه‌ها و هزار و یك كار دیگر. اما تمام اینها نباید باعث شود كه برای همسرتان غریبه باشید و یا اینكه او به نظرتان غریبه برسد.

در این صورت فایده انجام تمام این مسولیت‌ها چیست؟ باید كارهای‌تان را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی كنید كه مدت بیشتری در كنار هم باشید. گاهی اوقات برخی كارها را با هم انجام دهید. زمان‌هایی را عاشقانه با هم سپری كنید. آن‌ زمان‌‌ها درست باید به اندازه مهم‌ترین جلسات كاری، برای شما اهمیت داشته باشد.

ظاهر خود را آراسته كنید و مواظب اندام تان باشید

ظاهر فیزیكی خود را در حد متناسب نگاه دارید. نامزد و یا همسرتان شما را دوست دارد و هر بار كه شما را می‌بیند خوشحال می‌شود؛ اما وقتی كه به شدت چاق می‌شوید، دیگر به سر و وضع و موهای‌تان نمی‌رسید و لباس‌های نامناسب به تن می‌كنید، شروع به فرستادن سیگنال‌هایی می‌كنید كه یعنی دیگر به فكر و احساس او اهمیتی نمی‌دهید و او دیگر برای‌تان مهم نیست.

درست است كه با وجود تمام تغییرات محیطی و سنی، ظاهر ما نیز دستخوش تغییراتی می‌شود؛ اما برای داشتن یك رابطه خوب و صمیمی لازم است به فكر تناسب ظاهر خود هم باشید.

رابطه یك جاده دو طرفه است

اجازه ندهید سوءتفاهم‌ها رابطه شما را كدر كند. همیشه تا جایی كه می‌توانید آرامش خود را حفظ و از مهارت‌های ارتباطی استفاده كنید تا همواره در كنار هم باشید. اگر این را بپذیرید كه هر دو شما باید برای در كنار هم ماندن تلاش كنید، راحت‌تر مشكلات خود را حل خواهید كرد و هیچ‌گاه علیه هم حركت نمی‌كنید.

 چرا فریاد؟

وقتی كه می‌خواهید از همسرتان انتقاد كنید، هیچگاه فریاد نزنید و در این كار زیاده‌روی نكنید. انتقاد كردن شما از او باید به گونه‌ای باشد كه توقع دارید دیگران همان‌گونه از شما انتقاد كنند. وقتی داد و قال راه می‌اندازید و فریاد می‌كشید، همین رفتار را به همسرتان نیز انتقال می‌دهید و برخی رفتارهای نادرست را نیز به كودكان خود می‌آموزید.

به جای فریاد زدن منظور خود را به شكل دیگری به او برسانید. خشونت شاید در ظاهر باعث موفقیت سریع و آسان شما شود، اما با ادامه این رویه فرزندان خود را از توانایی لازم برای بحث و گفتگوهای موفق محروم می‌سازید.

بچه‌ها همیشه و در هر وضعیتی شاهد همه‌چیز هستند

كودكان ممكن است خیلی چیزها را در یك رابطه تغییر دهند، ولی به این معنا نیست كه با ورود آنها دیگر مانند قبل به عنوان یك زوج دو نفره در كنار هم نخواهید بود. هیچ اشكالی ندارد كه گاهی اوقات از نزدیكان خود برای چند ساعت نگهداری از فرزندان كمك بگیرید تا مشكلات‌تان را حل و فصل كنید.

دور كردن آنها از محیط خانواده در چنین مواقعی و فرستادنشان به جایی امن‌تر و سالم‌تر نه تنها برای روحیه‌شان مفیدتر است، بلكه بسیاری مهارت‌ها را نیز به آنها می‌آموزد و شما فرصت بیشتری دارید تا به مشكلات خود با فكری بازتر رسیدگی كنید...

 

 

برای خواندن بخش دوم- چرا طلاق- اینجا کلیک کنید.ر

 

برچسب ها: شروع زندگی خوب، ارتباط مناسب، رابطه زن و مرد، رابطه مناسب زوج، برقراری رابطه ها، رابطه درست، نوازش همسر تعداد بازديد: 625 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز