Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:57

19
دی
ترفندهایی برای جلوگیری از سیاه شدن موز

ترفندهایی برای جلوگیری از سیاه شدن موز

برای جلوگیری از سیاه شدن موز از آبمیوه هایی مانند پرتقال یا لیموترش استفاده کنید زیرا این میوه ها اسیدی هستند و نمی گذارند که رنگ موز تغییر کند.

بی جهت به آن ها خوشه نمی گویند ، برخلاف سیب ، پرتقال و میوه های دیگر موز ها به صورت خوشه ای هستند . اگر چه این میوه با هزینه کم باعث شادی و خوشحالی می شود و می تواند برای رفع بی حالی و افسردگی مفید باشد ، ولی در مدت زمان کمی به موزهای سیاه و وا رفته ای تبدیل می شود مگر اینکه راه و روش جلوگیری از سیاه شدن موز را بدانید.

روش هایی که در این بخش از نکات خانه داری در نمناک خواهیم گفت. خوشبختانه می توانید به راحتی بر این مشکل قدیمی غلبه کنید و با روش های گوناگون به جای این که موز را داخل کیسه زباله بگذارید ، داخل سبد میوه قرار دهید

بسته بندی برای تازگی

به دلیل اینکه گاز اتیلن از میان ساقه میوه منتشر می شود، موزها سیاه می شوند ، که این باعث می شود بر اثر تماس گاز اتیلن با پوست میوه، میوه سریعتر برسد این گاز مضر حتی ممکن است موجب شود که میوه هایی که در نزدیکی موزها قرار دارند نیز زودتر برسند.

برای کندتر کردن این فرآیند و حفظ رنگ زرد موز برای مدت طولانی تر، موزها را از یکدیگر جدا کنید و با مشمای آشپزخانه محکم بپیچید. این ترفند برحسب دمای آشپزخانه تا یک هفته ، موزها را از سیاه شدن حفظ می کند.

موزها را کنار میوه های دیگر قرار دهید

شما می توانید با قرار دادن میوه های بیشتر در ظرف میوه، از انتشار گاز اتیلن به نفع خود استفاده کنید ؛ میوه هایی که سفت هستند و دیر می رسند مانند آووکادو، شلیل، آلو، هلو و گلابی را همراه با موز در ظرف میوه قرار دهید، خواهید دید که موزها دیرتر سیاه می شوند ، در حالی که میوه های دیگر سریعتر می رسند.

از نگهداری موز همراه با سبزیجات و میوه هایی مانند خیار، هویج، بادمجان، نخودفرنگی ، فلفل، کدو، سیب زمینی شیرین و هندوانه که زود می رسند، خودداری کنید.

داخل یخچال قرار دهید

زمانی که موزها به حدی که دوست دارید رسیدند، آنها را داخل مشما گذاشته و داخل فریزر قرار دهید. اگرچه پوستش همچنان سیاه است، اما داخل میوه نمی رسد و می تواند برای دو تا سه ماه به صورت یخ زده باقی بماند.

در یخچالهای سرد تر یا مناطق خنک تر از یخچال ، موز تا 5 روز باقی می ماند و همچنین می توانید موز نیمه خورده شده را نیز به همین روش نگه داری کنید. تا زمانی که موزها نرسیده اند آنها را داخل یخچال قرار ندهید زیرا در اینصورت زودتر از زمانی که در دمای اتاق هستند، سیاه می شوند.

موزها را به آبمیوه آغشته کنید

برای اینکه از سیاه شدن موز ها جلوگیری کنید از مقداری آبمیوه استفاده کنید. میوه های زیادی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید مثل لیموشیرین، پرتقال، کنسرو آناناس، گریپ فروت و حتی لیموترش را می توان ذکر کرد که از میوه های اسیدی هستند و به همین دلیل نمی گذارند رنگ موز سیاه شود. برای این منظور کافیست که سطح موز ها را با مقداری از آب این میوه ها آغشته کنید و دیگر نگران سیاه شدنشان نباشید.

جلوگیری از سیاه شدن موزهای خرد شده

اگر موز ها را خرده کرده اید اما حواستان نبوده به آن ها آبمیوه بزنید، باز هم راه برگرداندن رنگ روشن به موز ها مقداری آبمیوه است:آب کنسرو آناناس یا گریپ فروت تا حد زیادی می تواند این تغییر رنگ موز را جبران کند.

وقتی که تمام این ترفندها شکست می خورند:

*بعضی وقتها نمی توانید از سیاه شدن موزها جلوگیری کنید.

*وقتی که میوه ها کاملا رسید آنها را برای استفاده در غذاهایی مانند اسموتی یا کیک موز ، فریز کنید.

*برای نگهداری طولانی مدت آنها را پوست بکنید و پوره کنید، چند قطره لیمو و آب به آن اضافه کنید و داخل فریزر قرار دهید.

*می توانید با این پوره دسرهایی مانند نان شیرین و پودینگ بپزید.

 

بیشتر بخوانید:

چه کار کنیم مربایمان شکرک نزند؟!

10 روش برای کاهش دور ریزمواد غذایی

چگونه تلخی زیتون را بگیریم؟

برچسب ها: موز، پودینگ موز، پوره موز، زندگی آنلاین، سیاه شدن موز، دلیل سیاه شدن، راه های نگهداری از موز برای زمان طولانی، ترفندهای جلوگیری از سیاه شدن موز، چکار کنیم موز سیاه نشود تعداد بازديد: 752 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز