Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 13:33

20
اردیبهشت
ترفندهای آشپزخانه

ترفندهای آشپزخانه

شما چه مهمانی ساده در کنار خانواده خود داشته باشید و چه قرار باشد کنار دوستان تان یک عصرانه مختصر میل کنید، باید پیش غذای مناسبی تدارک ببینید.

مترجم: نادیا زکالوند

پیش غذا

در مهمانی ها معمولا غذاهای خوبی تهیه می شود و البته هر سفره خوب مهمانی، پیش غذا لازم دارد. شما چه مهمانی ساده در کنار خانواده خود داشته باشید و چه قرار باشد کنار دوستان تان یک عصرانه مختصر میل کنید، باید پیش غذای مناسبی تدارک ببینید.

البته قرار نیست پیش غذای بی نظیر و یا فوق العاده ای آماده کنید. یک پیش غذای ساده و مختصر اما بسیار خوش طعم می تواند سفره غذای تان را دلپذیر کند. در ادامه، ابتدا چند راهنمایی در خصوص پیش غذاها شده و سپس چند نمونه دستور تهیه پیش غذا معرفی شده است. 

نکاتی در مورد پیش غذاها

1- مقدار پیش غذا

اگر مهمانی تان همراه با سرو غذا باشد و پیش غذای ساده در اندازه های کوچکی- مثلا خوراکی های انگشتی- تدارک دیده اید، باید برای هر کس به تعداد 4 تا 6 عدد پیش غذا داشته باشید.

اما اگر مهمانی تان، صرفا همراه با نوشیدنی است، برای هر نفر 8 تا 10 عدد پیش غذا لازم است. 

2- نبود وقت برای تهیه غذا

اگر در شرایطی مجبور به پذیرایی از مهمان هستید که نمی توانید به موقع غذا درست کنید، می توانید از پیش غذاهایی مانند پنیر، نان، بیسکویت و یا سبزیجات برش زده مانند خیار و گوجه فرنگی استفاده کنید. حتی می توانید در صورت داشتن اسفناج، بورانی اسفناج یا پیش غذاهایی شبیه به این که سریع آماده می شوند، درست کنید. 

3- رنگ های رنگین کمان

هنگام درست کردن پیش غذا و یا چیدن سبزیجات در بشقاب، به رنگ ها هم توجه کافی نشان دهید. ترکیبی از خوراکی های قرمز، زرد و سبز، پیش غذایتان را زیباتر و اشتهابرانگیزتر می کند تا زمانی که فقط یک نوع سبزی از یک رنگ در بشقاب بگذارید.

4- ظرف های خوشمزه

می توانید از خود سبزیجات به عنوان ظرف حاوی پیش غذا استفاده کنید. مثلا می توان داخل فلفل های دلمه ای را خالی کرد و پیش غذای آماده شده را درون فلفل دلمه ای -که البته فلفل دلمه ای یکی از مواد آن است – ریخت. پس از صرف غذا مجبور به شستن ظرف های اضافی نخواهید بود.

5- جای کافی در یخچال

اگر قرار است برای مهمانی تان، پیش غذا آماده کنید، روز قبل از مهمانی، یخچال را تمیز و خالی کنید و به اندازه کافی برای پیش غذاها جا بازکنید. حتی اگر به فضای بیشتری احتیاج داشتید، می توانید از یخدان استفاده کنید. 

6- تنوع

اگر هنگام مهمانی، پیش غذا، غذای اصلی تان است، پس تنوع را فراموش نکنید. یادتان باشد که برخی از مهمان ها غذای کم چرب می خورند، برخی دیگر ممکن است به دیابت مبتلا و یا به گلوتن حساس باشند. حتی احتمال دارد که برخی دیگر بیشتر به خوردن سبزیجات تمایل داشته باشند. 

7- یادآوری

اگر پیش غذای خود را با خوراکی های حساسیت زا- مانند بادام زمینی و یا صدف- آماده کرده اید، حتما این موضوع را یادآوری کرده و به مهمان ها تذکر دهید. البته حتما پیش غذاهای دیگری در کنار این نوع پیش غذاها داشته باشید. 

8- در نظر گرفتن مهمان ها

هنگام درست کردن پیش غذا به سن مهمان های خود توجه نشان دهید. مهمان های جوان تر معمولا بیشتر از مهمان های مسن تر غذا می خورند. همچنین مهمانی های پرسروصدا، به پیش غذاهای پر انرژی تری نیاز دارند.

9- اندازه های کوچک

پیش غذاها معمولا باید کوچک- و انگشتی- باشند. اگر برای خوردن آنها به قاشق و چنگال نیاز باشد، دیگر پیش غذا نیستند.

10- سرد، گرم و داغ

تمام شدن غذا در مهمانی، یعنی پایان یافتن مهمانی! بنابراین اگر دوست دارید یک مهمانی طولانی را تجربه کنید، بنابراین تعداد زیادی پیش غذا- سرد، گرم و حتی داغ- داشته باشید.

11- صرفه جو

پیش غذاها برای مهمانی ها از نظر اقتصادی ایده آل هستند. شما برای هر بار سرو به مقدار کمی مواد غذایی نیاز پیدا می کنید. بنابراین می توانید با تهیه پیش غذای بیشتر، از حجم غذای اصلی که معمولا گران تر است، کم کنید. 

12- نوشیدنی

حتما کنار پیش غذا و غذای اصلی تان، نوعی نوشیدنی برای مهمان هایتان در نظر بگیرید.

13- عصرانه چای

هنگام عصرانه چای می توانید پنیرهای خامه ای را با چند قطره رنگ خوراکی، به رنگ های زیبا درآورده و آن را با کمی شکر و وانیل، خوش طعم کنید. 
دستور تهیه چند پیش غذای ساده
رول سالمون دودی( 16 عدد) 
پنیر خامه ای 2/1 فنجان،پنیر فتا 4/1 فنجان، گوجه فرنگی خشک شده و فلفل سیاه، ورقه های کاملا نازک برش زده سالمون دودی 180 گرم و برگ اسفناج 1 فنجان، نان ترتیلا به اندازه 16 رول کوچک
نکته: می توانید به جای سالمون، از گوشت بوقلمون استفاده کرده و رول بوقلمون درست کنید.


پنیر خامه ای و پنیر فتا را با هم مخلوط کرده و کاملا هم بزنید. سپس مخلوط را روی نان های ترتیلا، به صورت یکدست پهن کنید. اکنون باقی مواد از جمله، فلفل سیاه، گوجه فرنگی و سالمون و اسفناج را به روی مخلوط پنیرها بریزید.

 

نان ترتیلا را بسیار محکم رول کنید و یک شبانه روز و یا حداقل 2 ساعت درون یک پوشش پلاستیکی در یخچال بگذارید. سپس رول را از یخچال درآورده و به 16 تکه کوچک – به صورت رول- برش بزنید. پیش غذای تان آماده است. 
چند پیش غذای انگشتی با نان تست
 ابتدا چند نان فرانسوی را به صورت گرد و نازک برش بزنید. اندازه نان ها باید بسیار کوچک و در حد خوراکی های انگشتی باشد. سپس روی نان ها، روغن زیتون و یا کره آب شده بمالید. سپس نان ها را درون فر با دمای 170 درجه بگذارید، حدود 15 دقیقه بگذارید.

اکنون می توانید روی این نان ها را با هریک از خوراکی های زیر بپوشانید و یک نوع پیش غذا آماده کنید.
1- روی نان، پنیز بز مالیده و برگ چغندر ، یک ورقه پرتقال و نعناع تازه بگذارید.
2- مربای انجیر به نان بمالید و روی آن را با پنیر بز و گردوهای خرد شده پر کنید.
3- انجیرهای خرد شده، چند قطره عسل و نمک دریا به روی نان بریزید.
4- تن کنسروی با آب لیموترش، روغن زیتون، برگ جعفری و نمک به روی نان بریزید.
5- کمی آووکادو و نمک را با هم مخلوط کرده و به همراه میگو پخته شده به روی نان بگذارید.
6- روی نان کمی سس پستو مالیده و با گوجه فرنگی خشک شده، تزئین کنید. 
7- روی نان پنیر – هر نوع که دوست دارید- مالیده و با انواع آجیل بپوشانید.

برچسب ها: ترفندهای آشپزخانه ای، ترفندهای آشپزخانه، ظرف های خوشمزه، تنوع در آشپزي، تنوع آشپزی تعداد بازديد: 1342 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز