Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 14:39

16
بهمن
تمیز کردن تشک خوش خواب تخت با چند روش کاربردی

تمیز کردن تشک خوش خواب تخت با چند روش کاربردی

راهنمای شستشوی و لک زدایی تشک تخت تمیز کردن تشک تخت به دلیل متریال و بافتی که دارد نیازمند روشی است که بدون آسیب رساندن به آن بتوان انجام داد. پس با ماهمراه شوید.

اصول نگهداری و تمیز کردن تشک تخت با جوش شیرین نحوه تمیز کردن تشک تخت خواب با محصولات طبیعی شستشو و تمیز کردن رویه تشک تخت خواب کار ساده ای است اما خود تشک چطور؟ اگرچه این تشک ها نیاز ندارند هر چند وقت یک بار تمیز شوند ولی به هر حال دو بار در سال نیاز هست تا این تشک ها تمیز شوند.

برای تمیز کردن تشک تخت خواب با این روش و تکنیک ، شما به ۵۰۰ گرم جوش شیرین ، مقداری روغن معطر و جاروبرقی نیاز دارید. به اندازه ۱۰ تا ۲۰ قطره روغن معطر را در داخل ظرفی که دارای ۵۰۰ گرم جوش شیرین است بریزید و حسابی هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند.

انتخاب عطر روغن معطر به خود شما بستگی دارد و می توانید از بوهای بابونه ، اسطوخدوس و صندل چوب یکی را انتخاب کنید. در آخر شما باید این محلول را به صورت اسپری به روی تشک بپاشید. حالا به مدت ۱ ساعت صبر کنید و سپس با جاروبرقی تمام این پودر را تمیز کنید. حتما تمام جوش شیرین را از روی تشک با جاروبرقی جمع آوری کنید.

این کار شما نه تنها باعث شادابی تشک تخت خواب شما می شود بلکه هر ذره کثیفی را به خود جذب می کند و باعث تمیزی هر چه بیشتر تشک تخت خواب شما می شود. تمیز کردن تشک تخت خواب با نمک و آب لیمو خمیری از نمک و آب لیمو درست کنید و بر روی لکه ای که بر روی تشک تخت خواب وجود دارد قرار دهید تا این لَکه به خوبی تمیز شود. مقدار مصرفی نمک و آب لیمو بستگی به بزرگی لَکه دارد.

 شما باید بگذارید این خمیر به مدت ۱ ساعت بر روی لَکه باقی بماند و سپس به وسیله ی حوله ای تمیز آن را بردارید. خیلی از لَکه های ضعیف به خوبی با این روش تمیز می شوند. تمیز کردن تشک تخت خواب با سرکه در داخل کاسه ای یک قاشق چایخوری آب ، یک قاشق چایخوری سرکه و یک قاشق چایخوری مواد شوینده بریزید و حسابی هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. بوسیله یک اسفنج آغشته به این محلول تشک تخت خواب را تمیز کنید.

 زمانی که کار شما تمام شد ، بوسیله آب ، تشک را تمیز کنید. این محلول را همینجوری روی تشک نریزید و قطره ای استفاده کنید. بعد از خشک شدن و اتمام کار ، تشک شما تمیز و عالی می شود. تمیز کردن تشک تخت خواب با آمونیاک خانگی خب این روش زیاد طبیعی نیست اما اگر شما تشک تخت خواب کثیفی دارید بهترین راه تمیز کردن آن این روش می باشد.

مقداری آمونیاک بدون بو را به صورت قطره بر روی لَکه ها بریزید ، سپس با دستمال روی این لکه ها بکشید و بگذارید تا تشک خُشک شود. حالا شما یک تشک تمیز و عالی خواهید داشت.

 

بیشتر بخوانید:

اشتباهاتی که ناخواسته موقع شستن ظرف انجام می دهیم

از بین بردن لکه مبل با چند نکته ساده

عواملی که باعث خرابی لباسشویی می شود!

چگونه لکه وایتکس را از روی لباس پاک کنیم؟

از بین بردن لکه انار از روی لباس و دست

 

برچسب ها: تکنیک های خانه داری، تمیز کردن تشک خوش خواب، شستن تشک تخت، نحوه ی تمیز کردن تشک تخت فقط، روش های تمیز کردن تشک تخت خواب و خوشخواب، ضد عفونی کردن خوشخواب، روش شستن تشک طبی با بهترین نتیجه، شستن تشک خوش خواب با جوش شیرین تعداد بازديد: 649 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز