Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 06:43

18
اردیبهشت
دوخت جیب برای تی شرت های پسرانه

دوخت جیب برای تی شرت های پسرانه

تی‌شرت‌های پسرانه با وجود جیب، بسیار جالب‌تر و زیباتر به نظر می‌رسند. در این مقاله روش دوخت جیبی مناسب برای تی‌شرت، توضیح داده شده است. هماهنگی رنگ‌ها به زیبایی بیشتر کمک می‌کند.

تی‌شرت‌های پسرانه با وجود جیب، بسیار جالب و زیباتر به نظر می‌رسند. در این مقاله روش دوخت جیبی مناسب تی‌شرت، توضیح داده شده است:

لوازم مورد نیاز

یک عدد تی‌شرت پسرانه (که می‌خواهید آن را تغییر دهید)، یک عدد تی‌شرت دیگر هم جنس تی‌شرت قبلی اما با رنگی متفاوت (می‌توانید از تی‌شرت‌های قدیمی استفاده کرده و آنها را نو کنید)، پارچه (هم جنس تی‌شرت و به اندازه جیب دلخواه)، زانفیکس (نوعی لایی چسب است که از هر دو روی خود به سطح پارچه می‌چسبد)، لوازم خیاطی و اتو

روش دوخت

برای اینکه جیبی را که روی تی‌شرت می‌دوزیم، خود را به خوبی نشان دهد، بهتر است یک نوار مستطیلی از پارچه‌ای دیگر، در قسمت سینه – که قرار است جیب به روی آن نصب شود- به تی‌شرت دوخته شود.

ابتدا یک مستطیل به اندازه دلخواه از قسمت جلویی و یک مستطیل دیگر از قسمت پشت تی‌شرت اصلی برش بزنید و از لباس جدا کنید (تصویر 1).

سپس دو عدد نوار مستطیلی از پارچه تی‌شرت قدیمی‌تان- به طوری که طول آن از قسمت برش زده تی‌شرت اصلی 4 تا 5 سانتی متر بلندتر باشد- برش بزنید.

این دو نوار قرار است به قسمت جلو و پشت تی‌شرت اصلی دوخته شود (تصویر 2).

مراقب باشید که از هر طرف 1/5 سانتی‌متر زاپاس (جا برای دوخت) بگذارید.

اکنون قسمت پایینی تی‌شرت برش زده را روی نوار مستطیلی گذشته و نوار مستطیلی را مانند طرح تی‌شرت اصلی برش بزنید (تصویر 3).

دو نوار مستطیلی جلو و پشت تی‌شرت، شبیه (تصویر 4) خواهد شد.

قسمت روی پارچه نوار مستطیلی را روی تی‌شرت اصلی گذاشته و با سوزن ته گرد، محکم کنید (تصویر 5).

اگر لبه‌های نوار مستطیلی اضافی داشت، نگران نباشید. بعداً لبه‌ها را برش زده و صاف ‌کنید.

اکنون لبه‌هایی را که با سوزن محکم کرده بودید، زیر چرخ خیاطی برده و بدوزید. سپس لبه‌ها را زیگزاگ بزنید (تصویر 6).

در این مرحله بخشی از حلقه آستین تی‌شرت اصلی که در قسمت پایینی تی‌شرت برش زده باقی مانده است را مانند (تصویر 7) برش زده و کاملاً صاف کنید.

 

حالا نوار مستطیلی پارچه‌ای را که آماده کرده‌اید، مابین دو بخش بالایی و پایینی تی‌شرت اصلی گذاشته و به هم بدوزید (تصاویر 8 و 9).

پس از اینکه درزها را کاملاً دوختید، تی‌شرت را اتو زده و صاف کنید (تصویر 10).

دوخت جیب

اکنون نوبت به دوخت جیب تی‌شرت رسیده است. مراحل زیر را دنبال کنید:

یک تکه پارچه به اندازه جیب دلخواه برش بزنید. دورادور آن را به اندازه 1 تا 1/5 سانتی متر تا زده و ابتدا اتو کنید و سپس با استفاده از زانفیکس محکم کنید.

در واقع باید وقتی لبه پارچه را به پشت برمی‌گردانید، زانفیکس را نیز زیر آن قرار داده و با اتو، محکم به پارچه بچسبانید (تصویر 11).

سپس جیب را در محل خود گذاشته و با سوزن ته گرد، به تی‌شرت محکم بچسبانید (تصویر 12) و در ادامه آن را با چرخ خیاطی بدوزید.

تی‌شرت فرزند دلبندتان آماده است.

 

 

برچسب ها: خیاطی کودک، آموزش خیاطی، خیاطی، دوخت جیب، آموزش دوخت جیب، روش دوخت جیب، دوخت جیب برای تی شرت تعداد بازديد: 2241 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز