Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 03:11

26
اسفند
ايده ای نو برای هفت‌ سين

ايده ای نو برای هفت‌ سين

پارچه‌ی ترمه و پارچه‌ی ساتن را به قطر 30 سانتیمتر ببرید، روی هم قرار دهید و از قسمت پشت پارچه دور تا دور آن را بدوزید و به رو برگردانید. دور تا دور دایره روی قسمت دوخته شده را با قیطان بپوشانید- قیطان را با چسب حرارتی به پارچه بچسبانید.

فيروزه جلاير

 

وسایل مورد نیاز

پارچه‌ی ترمه                     حدود 3 متر

پارچه‌ی ساتن                    حدود 3 متر

نوار قیطان                          حدود 5 متر

روبان به رنگ دلخواه             حدود 4 متر

تخم‌مرغ پلاستیكی              1 عدد

نوار پولك                            حدود 2 متر

روش كار

ابتدا پارچه‌ی ترمه و پارچه‌ی ساتن را به قطر 30 سانتیمتر ببرید، روی هم قرار دهید و از قسمت پشت پارچه دور تا دور آن را بدوزید و به رو برگردانید. دور تا دور دایره روی قسمت دوخته شده را با قیطان بپوشانید- قیطان را با چسب حرارتی به پارچه بچسبانید- حالا از لبه‌ی دایره، 5 سانتیمتر پائین بیائید و یك دایره‌ی كوچك‌تر را با نخ و سوزن دوخت بزنید و جمع كنید. – مانند تصویر - حالا ظرف مناسبی را وسط حفره‌ی ایجاد شده قرار دهید و با چسب محكم كنید.

درون ظرف را با كاغذ آلومینیومی پر كنید. به این ترتیب هفت بقچه درست كنید و هفت‌سین را در آن‌ها بچینید. می‌توانید بقچه‌ها را با روبان تزئین كنید. برای ساخت تخم‌مرغ هفت‌سین؛ از یك تخم‌مرغ پلاستیكی استفاده كنید. كمی چسب حرارتی در قسمت بالای تخم‌مرغ بزنید.

نوار پولك را بردارید و شروع به چسباندن آن به صورت ردیفی روی تخم‌مرغ نمائید. در هر ردیف از چسب حرارتی برای چسباندن نوار پولك استفاده كنید. در پایان نوار پولك را با قیچی ببرید و با چسب حرارتی انتهای آن را محكم كنید.

 

 

برچسب ها: نوروز، هفت سین، سفره هفت سین، تزئینات هفت سین، تزئینات نوروز، ظروف هفت سین، ایده های هفت سین تعداد بازديد: 1617 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز