Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 00:32

22
اسفند
ژاكت مدل كفشدوزك

ژاكت مدل كفشدوزك

طرح اين ژاكت از ژاكت شاهزاده قورباغه الهام گرفته شده است. گره روي يقه، جيب‌...

ژاكت مدل كفشدوزك

 

 

طرح این ژاكت از ژاكت شاهزاده قورباغه الهام گرفته شده است. گره روی یقه، جیب‌ها، كفشدوزك‌هایی كه به آن اضافه شده‌اند، تغییرات ساده اما چشمگیر در ظاهر كار ایجاد می‌كنند. كفشدوزك‌ها خیلی سریع و راحت آماده می‌شوند. برای هر كدام می‌توانید دو عدد منگوله نیز بگذارید. در این ژاكت از زیپ و دكمه استفاده نمی‌شود و قسمت جلوی آن با روبان به هم متصل می‌گردد. برخی قسمت‌ها مثل دور یقه، حلقه آستین‌ها و مچ دست‌ها لبه‌دار هستند.

 

 

وسایل لازم:

 پارچه راه راه سیاه و سفید برای چین‌ها     (حدود 90 سانتی‌متر)

 پارچه تریكو برای تهیه كفشدوزك‌ها     (حدود 5/11 سانتی‌متر)

 منگوله سیاه     (به اندازه 5/1 سانتیمتر 4 عدد )

 مقداری پلی‌استر برای پر كردن داخل بدن كفشدوزك

 نخ سیاه و سفید

 نخ قلاب‌دوزی سیاه

 سوزن دوخت و دوز

 

 

الگوها

 جیب كفشدوزكی  چین روی مچ  چین سرآستین‌ها  چین دور یقه

 چین بالای جیب‌ها

 

 

دستورالعمل‌های برش‌ها

از پارچه پشمی رنگ اصلی، این بخش‌ها را برش بزنید:

تكه‌های مناسبی كه برای طرح لباس اصلی ارائه شده‌اند

چهار عدد جیب

یك نوار 50 × 5/22 سانتیمتر برای كلاه

دو عدد نوار در اندازه‌های 50 × 75/8 سانتیمتر

از پارچه‌ راه راه این برش‌ها را بزنید:

توجه: نوار را همانطور كه در شكل نشان داده شده است، روی كار قرار دهید.

یك مستطیل 5/7 × 5/87 سانتیمتر برای چین‌ها كلاه

دو مستطیل به اندازه 5 × 30 سانتیمتر برای بستن و گره زدن

چین‌های آستین (دو عدد)

چین‌های مچ (چهار عدد)

چین دوریقه (یك عدد)

چین‌های جیب‌ها (دو عدد)

از پارچه كشباف سبك این برش را بزنید:

8 عدد دایره به قطر 5/7 سانتیمتر برای كفشدوزك‌ها

 

 

ژاكت اصلی

ژاكت مورد نظر را با هر رنگی كه دوست دارید، مطابق شكل آماده كنید. هر تكه را كه تهیه می‌كنید، با سوزن روی قسمت مربوطه وصل كنید و بعد از مشخص شدن جای هر كدام، آنها را بدوزید. این كار را به درستی انجام دهید تا تمام گوشه‌ها روی كار محكم شوند. طبق دستورالعمل‌های سازنده الگوها عمل كنید و یقه را كوك بزنید و بعد درزهای شانه‌ها را بدوزید. هر یك از بندهای راه‌راه را از قسمت روی پارچه به صورت طولی تا بزنید و راه‌راه‌ها را با هم مطابقت دهید تا روی هم بیفتد، سپس هر بند را از طول و به فاصله 9 میلیمتر از بخش تا خورده بدوزید. به كوك زدن ادامه دهید و فقط 6 میلیمتر مانده به انتهای بند را كوك نزنید. گوشه‌های درزها را به هم وصل كنید و بعد هر یك از بندها را برگردانید.

 

 

چین یقه

1- پارچه را از طول تا بزنید و لبه‌ها را روی هم قرار دهید.

2- شروع به دوختن لبه‌ها كرده و بعد از اتمام كار دوخت، نخ را كمی بكشید تا پارچه راه‌راه جمع شود و چین بخورد. از سوزن ته‌گرد استفاده و چین را به لبه‌های یقه وصل كنید. ابتدا و انتهای چین باید درست روی ابتدا و انتهای برش جلوی كار بیفتد.

3- با استفاده از چرخ خیاطی، چین یقه را كاملاً به آن وصل كنید و بدوزید. در صورت تمایل می‌توانید لبه‌های دور چین را با دست كوك بزنید تا كارتان زیباتر شود.

 

 

چین آستین‌ها

1- همان كارهایی را كه در مرحله 1-2 چین یقه انجام دادید، در مورد آستین‌ها نیز تكرار كنید.

2- چین‌ها را ابتدا با سوزن به آستین‌های ژاكت متصل كرده، بعد با چرخ خیاطی به طور كامل و دقیق به آستین‌ها وصل كنید.

3- در صورت تمایل می‌توانید لبه چین‌ها را كوك بزنید.

 

 

چین جیب‌ها

1- پارچه را از رو و در امتداد طول تا بزنید و شروع به كوك زدن كنید. سپس نخ را بكشید تا پارچه مقداری چین بیفتد. 2- لبه‌های چین را كنار لبه جیب در یك راستا بگذارید. می‌توانید دو سر چین را كمی تا بزنید تا كارتان تمیزتر به نظر برسد. 3- چین‌ها را روی جیب‌ها سوزن بزنید و شروع به دوخت كنید. در صورت تمایل می‌توانید دور تا دور لبه چین‌ها را كوك بزنید.

 

 

چین‌های مچ

1- چین‌ها باید طولی حدود 9 سانتیمتر داشته باشند. پارچه مورد نظر را از طول تا بزنید و شروع به دوختن لبه برش خورده كنید و بعد از دوختن نخ را بكشید و محكم گره بزنید تا كاملاً چین بخورد.2- در راستای شانه، یك خط 1 سانتیمتری روی مچ بكشید و چین آستین را روی خط با سوزن ته‌گرد وصل كنید، از وسط كاركوك بزنید تا با كشیدن نخ، چین‌های منظمی روی پارچه ایجاد شوند. همین كار را در مورد مچ دیگر نیز تكرار كنید.3- این چین‌ها درست در امتداد سر شانه‌ها هستند و برای زیباتر شدن كار می‌‌توانید لبه‌های آن را با نخ و سوزن كوك بزنید.

 

 

نصب جیب‌ها روی ژاكت

1- لبه جیب‌ها را با سوزن ته‌گرد به ژاكت وصل كنید. جیب‌ها باید بدون تا خوردگی و در حالت آزاد روی ژاكت قرار بگیرند.2- دور تا دور جیب را جز قسمت بالا (دهانه جیب) به ژاكت بدوزید. در صورت تمایل می‌توانید آن را با نخ و سوزن كوك بزنید.

3- این كار را در مورد هر دو جیب انجام دهید.

4- اگر ژاكت نیاز به كوتاه كردن دارد، ابتدا اندازه آن را مشخص و مقدار مورد نیاز را كوتاه كنید و بعد جیب‌ها را روی ژاكت بدوزید.

 

 

كفشدوزك‌ها

1- دو دایره به قطر 5/7 سانتیمتر از پشت پارچه روی هم بگذارید و شروع به كوك زدن لبه‌های دایره‌ها كنید. یك قسمت كوچك آن را كوك نزنید و پارچه را برگردانید.2- داخل بدن كفشدوزك را با دقت از پلی‌استر پر كنید تا كاملاً پف كند.3- قسمت باز بدن كفشدوزك را نیز بدوزید. سوزن را با نخ مشكی از قسمت وسط بدن آن وارد و از بالا خارج كنید. نخ را كمی بكشید تا بدن كفشدوزك فرم و حالت بهتری بگیرد. نخ را گره بزنید، ولی آن را قیچی نكنید.

4- یك بار دیگر با سوزن از همان نقطه وارد شوید و آن را از قسمت پایین بدن كفشدوزك درآورید (از سوزن بزرگ استفاده كنید). یك بار دیگر اینكار را تكراركنید. بعد نخ را گره بزنید ولی قیچی نكنید.

5- با همان نخ، منگوله سیاه را به بدن كفشدوزك وصل كنید. این كار را با دقت انجام دهید و بعد از سفت شدن منگوله روی بدن، نخ را گره زده و با قیچی آن را ببُرید.6- روی بدن كفشدوزك را با نخ سیاه خال خالی كنید (هر طرف بدنش چهار خال داشته باشد). نخ را بعد از دوختن گره بزنید و با قیچی ببُرید.7- برای درست كردن شاخك‌ها از نخ مخصوص كارهای هنری (به رنگ مشكی) استفاده كنید. سوزن را از جایی كه می‌خواهید نخستین شاخك ایجاد شود، وارد كرده و به سمت بدن كفشدوزك بفرستید و از قسمت اتصال سر به بدن خارج كنید. حالا نخ را گره بزنید. سوزن را دوباره وارد سر كفشدوزك كنید و از نقطه‌ای كه می‌خواهید شاخك دوم باشد، خارج نموده و دوباره نخ را گره بزنید. طول و شاخك باید چیزی در حدود 25/1 سانتی‌متر باشد.8- تمام این مراحل (7-1) را در مورد كفشدوزك بعدی نیز تكراركنید. سپس كفشدوزك‌ها را روی جیب‌ها وصل كنید تا به این شكل كارتان خاتمه یابد.

 

 

كلاه كفشدوزك

1- از قسمت روی پارچه، دو سر چین كلاه را به هم بدوزید تا یك دایره درست شود. 2- چین را از پشت پارچه تا بزنید. لبه‌های پارچه را به صورت طولی دقیقا روی هم قرار دهید و بعد آنها را با سوزن ته گرد روی هم سفت كنید. در صورت دلخواه می‌توانید لبه‌ها را دور دوزی كنید. 3- دو طرف كوتاه نوار را از قسمت پشت روی هم قرار دهید، سوزن بزنید و بعد شروع به دوختن كنید. همین كار را با نوار دیگر نیز انجام دهید و بعد نوارها را به رو برگردانید. 4- چین كلاه را بكشید و نوار را روی آن قرار دهید، سوزن بزنید و نوار را به طور دقیق روی چین‌ها بدوزید. حالا نوار جلویی كلاه آماده است. 5- لبه‌های نوار و چین‌ها را روی هم قرار دهید، سوزن بزنید. درز بالایی نوار و نوار نما را كوك بزنید و بعد آن‌را به رو برگردانید. 6- در صورت تمایل می‌توانید لبه‌های هر لایه را كوك بزنید تا كارتان شكل زیباتری داشته باشد. 7- در راستای لبه پایینی نوار كلاه، نوار نما را بگذارید و آنها را به خوبی روی هم سوار كنید، سوزن بزنید و شروع به كوك زدن كنید. 8- برای اتمام كار دوخت كلاه به مجله كودك شماره 2 صفحه 57 مراجعه نمایید. كفشدوزك را به قسمت جلویی كلاه، 25/6 سانتیمتر پایین‌تر از وسط كلاه، وصل كنید.

 

اتمام كار ژاكت

1- ژاكت را بدون دوختن زیپ یا در آوردن جا دكمه‌ای و فقط با استفاده از یك بند برای گره زدن در قسمت یقه، از جلو ببندید. 2- لبه‌های برش جلویی كار را می‌توانید با نخ و سوزن كوك بزنید. 3- دو سر بندی را كه نیز برای گره زدن یقه در نظر دارید، با نخ و سوزن بدوزید تا كارتان تمیزتر و مرتب تر به نظر برسد.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، جیب كفشدوزكی تعداد بازديد: 711 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز