Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 23:57

2
دی
بوقلمون، گوشتی سرشار از مواد مغذی

بوقلمون، گوشتی سرشار  از مواد مغذی

كسانی كه بیماری نقرس دارند، باید گوشت بوقلمون را به مقدار بسیار كم مصرف كنند.‌ این گوشت مقدار كمی اگزالات در خود دارد، پس مبتلایان به سنگ كلیه اگزالاتی باید خیلی كم گوشت بوقلمون بخورند.‌

آذين صحابی

 

 

در بین منابعی كه ما برای تامین پروتئین مورد نیاز روزانه‌مان از آنها استفاده می‌كنیم، گوشت پرندگان جایگاه خاصی دارد. گوشت بوقلمون به دلیل داشتن چربی كم در رژیم‌های لاغری جایگاه خاصی دارد. گوشت بدون پوست این پرنده چربی بسیار كمی دارد، به طوری كه هر اونس گوشت بوقلمون دارای یك گرم چربی است.

این گوشت چربی‌های اشباع اندكی دارد، از این رو یكی از بهترین منابع پروتئین حیوانی است كه چربی زیادی به همراه ندارد. همچنین این منبع خوب پروتئین حیوانی، مقادیر زیادی ویتامین‌های گروه B (مانند B1، B3، B6، B12 و اسیدفولیك) را به همراه دارد. 

سلنیوم ماده معدنی دیگری است كه به وفور در گوشت بوقلمون وجود دارد. وجود این ماده برای كاركرد درست بدن ضروری است. روی ماده‌ای است كه خیلی از ما فراموش می‌كنیم آن را در رژیم غذایی روزانه‌ خود بگنجانیم. وجود روی در گوشت بوقلمون یكی دیگر از فواید گوشت این پرنده را یادآوری می‌نماید.  

گوشت بوقلمون آمینو اسید‌های تریپتوفان را در خود دارد كه برای ساخت سلول‌های T لازم هستند. به علاوه ناقل عصبی سروتونین كه كاهش آن موجب  بروز افسردگی می‌شود، از آمینو اسید‌های تریپتوفان تشكیل شده است. پس مصرف غذاهایی كه دارای این نوع اسید‌های آمینه هستند می‌تواند باعث سرحالی و آرامش شود. 

ملاحظاتی در مورد مصرف گوشت بوقلمون

 كسانی كه بیماری نقرس دارند، باید گوشت بوقلمون را به مقدار بسیار كم مصرف كنند.‌ این گوشت مقدار كمی اگزالات در خود دارد، پس مبتلایان به سنگ كلیه اگزالاتی باید خیلی كم گوشت بوقلمون بخورند.‌ بوقلمون‌هایی كه به روش ارگانیك پرورش داده می‌شوند، هیچگونه هورمون یا آنتی بیوتیك در بدن خود ندارند.

اگر می‌توانید، گوشت بوقلمونی بخرید كه به روش ارگانیك پرورش داده شده باشد. تقریبا تمام چربی گوشت بوقلمون در پوست آن موجود است و گوشت تیره آن بیش از گوشت سفیدش چربی دارد. پس قبل از پختن گوشت، تمامی پوست آن را جدا كنید. همچنین افرادی كه چربی خون بالا دارند، بهتر است از گوشت سفید بوقلمون استفاده كنند. 

نگهداری از گوشت بوقلمون

- شما می‌توانید گوشت بوقلمون تازه را تا دو روز در سردترین جای یخچال نگهداری كنید. 

- اگر گوشت بوقلمون را پخته‌اید، باید ظرف سه روز آن را مصرف و یا فریز كنید. گوشت فریز شده را می‌توان تا یك ماه نگه داشت. 

- وقتی می‌خواهید گوشت تازه را در یخچال نگهداری كنید، اجزای آن مثل سنگدان را جدا نمایید و در یك بسته‌بندی جدا قرار دهید.

 

برچسب ها: گوشت بوقلمون، فواید گوشت بوقلمون، ارزش غذایی گوشت بوقلمون، خواص گوشت بوقلمون، نگهداری از گوشت بوقلمون تعداد بازديد: 813 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز