Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 07:48

20
اردیبهشت
پیاز و زیبایی پوست

پیاز و زیبایی پوست

پیاز علاوه بر دارا بودن ویتامین C و آنتی‌اكسیدان، حاوی تركیباتی است كه خاصیت ضدالتهابی دارند و موجب تقویت كلاژن سازی در پوست شده و در نتیجه از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری و آن را سفت می‌كنند.

منیره نوری فرد

 

 

 

پیاز ممكن است اشك شما را در بیاورد و یا سبب شود دهان شما بوی بد بدهد؛ اما می‌تواند زیبایی را برای پوست شما به ارمغان آورد! پیاز حاوی ویتامین C و آنتی اكسیدانی به نام «quercetin» است كه می‌تواند پوست را در مقابل تمام رادیكال‌های آزاد كه سبب ایجاد چین و چروك می‌شوند، حفظ كند.

پیاز و سلامت پوست

تقریبا می‌توان گفت پیاز یكی از مواد غذایی است كه در تمام غذاها وجود دارد. این ماده نه تنها طعم و مزه غذاها را بهتر و مطلوب‌تر می‌كند، تأثیرات زیادی نیز بر سلامت پوست دارد. پیاز هم مانند سیر بر فعالیت دو نوع آنزیم كه سبب ایجاد التهاب و تحریك‌پذیری پوست می‌شوند، تأثیر گذاشته و با كاهش یا متوقف كردن فعالیت این دو آنزیم می‌تواند پوستی زیبا و بدون چین و چروك به ما هدیه دهد.

پیاز علاوه بر دارا بودن ویتامین C و آنتی‌اكسیدان، حاوی تركیباتی است كه خاصیت ضدالتهابی دارند و موجب تقویت كلاژن سازی در پوست شده و در نتیجه از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری و آن را سفت می‌كنند.

پیاز و مبارزه با آكنه

یكی دیگر از تركیبات پیاز كرومیم (chromium) است. 160 گرم پیاز می‌تواند كرومیم مورد نیاز روزانه بدن را تأمین و در ضمن با جوش‌های پوستی یا آكنه (acne) مبارزه كند. یكی از عوامل مهم در بروز آكنه وجود باكتری است كه كرومیم می‌تواند میزان آلودگی‌های باكتریایی را كم كرده و به كمتر شدن آكنه كمك كند.

بنابراین، با وارد كردن این ماده غذایی در رژیم غذایی روزانه خود می‌توانید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید. پیاز دارای انواع مختلف بوده و به رنگ‌های قهوه‌ای، سفید، قرمز و زرد وجود دارد كه هر یك از آنها مصارف خاصی در آشپزی دارند، اما تمام آنها دارای تركیبات غذایی مفیدی هستند كه در سلامت بدن و پوست موثرند. از پیاز می‌توان به طرق مختلف در غذاها استفاده كرد؛ از جمله در سوپ‌ها، سالادها و آبگوشت‌ها.

پیاز، مفید برای سرماخوردگی!

تركیباتی مانند ویتامین C، quercetin و سایر فلاوونوئید موجود در پیاز كه با رادیكال‌های آزاد مبارزه كرده و از چین و چروك پوست جلوگیری می‌كنند، همچنین می‌توانند با از بین بردن باكتری‌های مضر، به بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا كه در فصول سرد سال رایج می‌باشند، كمك كنند. پس از این ماده در سوپ‌ها و آبگوشت‌ها استفاده كنید.

 

برچسب ها: خواص پیاز، پیاز، پیاز و سلامت پوست، مزایای پیاز، پیاز و آکنه، طعم و مزه پیاز، پیاز و سرماخوردگی تعداد بازديد: 653 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز