Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:40

4
آبان
کاهش وزن ثابت مطلوب

کاهش وزن ثابت مطلوب

به نظر می‌‌رسد که داشتن برنامه منظم و ثابت در مصرف غذا و کاهش وزن سریع در یک برنامه کنترل وزن برای حفظ تغییرات در طولانی مدت مهم است.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

بنابر تحقیقات مشخص شده افرادی که در چند هفته اول برنامه کاهش وزن دچار نوسانات در وزن خود هستند، نتایج کاهش وزن شان تا یک و یا دو سال بعد چندان مطلوب نخواهد بود اما افرادی که به طور مرتب هر هفته وزن کم می‌‌کنند، نتیجه بهتری خواهند داشت.

محققان با بررسی 183 داوطلب در برنامه‌‌های کاهش وزن، به این نتیجه دست یافتند. بنابه گفته محققان، به نظر می‌‌رسد که داشتن برنامه منظم و ثابت در مصرف غذا و کاهش وزن سریع در یک برنامه کنترل وزن برای حفظ تغییرات در طولانی مدت مهم است.

روانشناسان علاقه‌مند بودند بدانند که چرا برخی از افراد در برنامه‌‌های کاهش وزن موفق هستند و سعی داشتند عواملی را که این روند را نیز بهبود می‌‌بخشد، شناسایی کنند.

 

محققان برای درک این مساله از داوطلبانی که اضافه وزن داشتند و یا چاق بودند در یک برنامه کاهش وزن یکساله ثبت نام کردند.

آنها در برنامه کاهش وزن‌شان، علاوه بر مصرف خوراکی‌‌های کم کالری باید خودشان روی کالری دریافتی‌شان نظارت می‌‌کردند و در همان حال فعالیت‌‌های فیزیکی‌شان را بالا می‌‌بردند.

داوطلبانان در مدت دو سال این برنامه را ادامه دادند و البته در جلسات هفتگی نیز شرکت کردند. محققان متوجه شدند افرادی که در 6 و 12 هفته شروع کاهش وزن‌شان، نظمی در این کاهش نداشتند - به طور مثال 2 کیلوگرم وزن کم می‌‌کردند اما مدتی بعد 1 کیلوگرم چاق می‌‌شدند، نسبت به کسانی که در این مدت به طور منظم وزن کم می‌‌کردند، در کاهش وزن موفقیت کمتری داشتند.


جالب اینکه حتی افرادی که کمتر دچار پرخوری احساسی می‌‌شدند و نسبت به غذا حریص نبودند و فکر و ذهن‌شان به خوراکی نبود اما در شروع این تحقیق عدم ثبات در کاهش وزن از خود نشان دادند، در کاهش وزن مطلوب موفقیتی نداشتند و روی هم رفته از گروهی که هنگام شروع برنامه، در روند کاهش وزن خود ثبات داشتند، کمتر وزن کم کردند.

این تحقیق نشان می‌‌دهد که شروع منظم اولیه کاهش وزن نسبت به رفتارهای غذایی از اهمیت بیشتری برخوردار است. 

 

برچسب ها: کاهش وزن به انگلیسی، کاهش وزن سریع با ورزش، کاهش وزن با ورزش، کاهش وزن های موفق، کاهش وزن با تغذیه، کاهش وزن با تغذیه سالم تعداد بازديد: 1252 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز