Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:36

14
مرداد
6 روش برای آب کردن چربی دور شکم (2)

6 روش برای آب کردن چربی دور شکم (2)

برای اینکه کاهش وزن ماندگار داشته باشید، نباید در لاغر شدن عجله کنید. با کمی توجه در غذای مصرفی، ورزش و البته کمی حوصله می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید.

4- خوراکی های سرشار از فیبر مصرف کنید

مصرف فیبر در کاهش وزن بسیار موثر می باشد. اما نکته مهم این است که تمام فیبرها در این خصوص، نتیجه یکسانی ندارند.

در واقع فیبرهای چسبنده، مانند آنهایی که در سبزیجات یافت می شوند، بهترین و موثرترین نوع فیبر در کاهش چربی های بدن هستند.

این فیبرها با آب موجود در بدن مخلوط شده و نوعی ماده ژله ای تولید می کنند. این ماده ژله ای می تواند حرکت غذا در معده و دستگاه گوارش را به طور شگفت آوری کند کرده و قدرت هضم و جذب را افزایش دهد.

همچنین، مصرف فیبر در فرد موجب احساس سیری و کاهش اشتها می شود.

بر اساس بررسی های انجام شده، مصرف 14 گرم فیبر بیشتر در روز منجر به کاهش 10 درصدی مصرف کالری و در نهایت، کاهش 2 کیلوگرم وزن در مدت زمان 4 ماه می شود.

بنابراین برای کاهش چربی های دور شکم در رژیم غذایی روزانه خود از فیبر موجود در انواع سبزی و میوه ها به وفور مصرف کنید.

5- ورزش های هوازی انجام دهید

ورزش کردن به دلایل مختلفی مهم است. اگر می خواهید عمری طولانی و با سلامت داشته باشید، حتما ورزش کنید. ورزش در کاهش وزن و آب کردن چربی های بدن به خصوص دور شکم، بسیار موثر می باشد.

البته، انجام حرکات ورزشی باید آهسته و پیوسته باشد؛ بنابراین، از انجام تمرین های سخت و فشرده پرهیز کرده و هرگز سعی نکنید که در یک زمان محدود، وزن تان را کاهش دهید.

همچنین، برای کاهش وزن و چربی های دور شکم، هر ورزشی موثر نیست. برای مثال، انجام تمریناتی که فقط روی پرورش ماهیچه ها متمرکز است نمی تواند نقش چندانی در کاهش وزن ایفا کند.

 

در مقابل، ورزش های هوازی مثل پیاده روی، دو و یا شنا، به خوبی می توانند میزان قابل توجه ای از چربی ها را بسوزانند.

درضمن تحقیقات نشان می دهد که ورزش، التهابات درونی و سطح قند خون بدن افراد را کاهش داده و نرخ سوخت و ساز را بالا می برد و مانع دوباره چاق شدن افراد می شود.

6- مراقب برنامه غذایی خود باشید

بسیار مهم است به برنامه غذایی روزانه تان و اینکه چه خوراکی هایی مصرف می کنید، توجه کافی داشته باشید. بدین منظور، هرچیزی می خورید را یادداشت کرده تا در مواقع لزوم بتوانید به جدول و اطلاعات تغذیه ای خود رجوع کنید.

البته این بدین معنا نیست که بر سر خوردن هر چیزی، بیش از حد وسواس به خرج دهید، بلکه هدف، تنظیم یک رژیم غذایی متناسب با شرایط زندگی شماست و اینکه مراقب باشید درست غذا مصرف کنید.

بدین ترتیب، اگر قصد دارید چربی های اضافی خود را بسوزانید، به برنامه غذایی خود نگاه کرده و مواردی را حذف کرده و یا کاهش دهید و به جای آنها خوراکی های مناسب سوزاندن چربی قرار دهید.

پس از مدتی به هدف خود در کاهش چربی های دور شکم دست پیدا می کنید.

 

 

برای خواندن بخش اول -6 روش برای آب کردن چربی دور شکم- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: لاغری، تغذیه و کاهش وزن، تناسب اندام، رژیم غذایی چاقی، ورزش و چاقی، آب کردن چربی شکم، دور کمر تعداد بازديد: 2116 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز