Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 2 شهریور 1398 - 05:41

27
مهر
می‌توان لاغر شد (1)

می‌توان لاغر شد (1)

بخش اول- با توجه به تبلیغات مختلف در این زمینه بله كار آسانی است؛ فقط باید چند عدد قرص بخورید. فلان رژیم غذایی را دنبال كنید و یا از برخی تجهیزات موجود استفاده نمایید.

تحریریه زندگی آنلاین

 

 

با توجه به تبلیغات مختلف در این زمینه بله كار آسانی است؛ فقط باید چند عدد قرص بخورید. فلان رژیم غذایی را دنبال كنید و یا از برخی تجهیزات موجود استفاده نمایید. ولی حقیقت چیزی دیگری است؛ چرا كه ما بیلیون‌ها دلار صرف كاهش وزن می‌‌كنیم، اما باز هم چاق و سنگین وزن هستیم. پس كاهش وزن كار ساده‌ای نیست.

مشكلات پیچیده، راه‌حل‌های ساده

كاهش وزن به ساده‌ترین شكل ممكن یعنی سوزاندن كالری زیاد و مصرف كالری اندك. یعنی اینكه باید آب را جایگزین برخی نوشیدنی‌ها و نوشابه‌ها كنیم، به جای برخی غذاهای پركالری، سبزیجات تازه بخوریم و هر روز 20 دقیقه پیاده‌روی كنیم. بله به همین سادگی است كه گفته شد. اما چرا با این همه سادگی باز هم انجام آن تا این اندازه دشوار است و چرا نتیجه دلخواه را به دست نمی‌آوریم.

نگرش و طرز فكر شما

اگر كاهش وزن برای شما فقط به این منظور است كه از قافله عقب نمانید و جوانب مهم وزن ایده‌آل و سلامت بیشتر برایتان چندان اهمیتی ندارد. این كار برای‌تان دشوار خواهد شد. كاهش وزن یك هدف بسیار مهم است و اگر شما چنین نگرشی در مورد آن داشته باشید، در صورت نتیجه نگرفتن، در مدتی كوتاه دلسرد می‌شوید و دیگر برنامه‌های خود را برای كاهش وزن ادامه نمی‌دهید.

پس برای رسیدن به این هدف مهم باید انگیزه‌های خود را بزرگ‌تر و قوی‌تر كنید و دلایل بیشتر و مهم‌تری برای كاهش وزن داشته باشید؛ دلایلی كه شما را در رسیدن به هدف‌تان راسخ‌تر و مصمم‌تر كند.

غذا خوردن

بهتر است شیوه غذا خوردن را تغییر دهید. یكی دیگر از راه‌هایی كه می‌توانید با كمك آن همیشه وزن مناسب خود را حفظ كنید، یك برنامه غذایی سالم است. غذاهای ناسالم را از برنامه غذایی‌تان حذف و غذاهای سالم را جایگزین آنها كنید. برای این منظور می‌توانید:  موقع خرید زمان بیشتری صرف كنید و برچسب محصولاتی را كه می‌خرید به دقت بخوانید تا بدانید از چه موادی تهیه شده‌اند. 

به محض آنكه احساس كردید گرسنگی‌تان برطرف شده، از ادامه غذا خوردن صرف‌نظر كنید.  در مورد هر چیزی كه داخل دهان‌تان می‌گذارید، انتخاب‌های هوشیارانه‌تری داشته باشید. برای آنكه برنامه شما برای كاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، ادامه داشته باشد و متوقف نشود، باید به آنچه می‌خورید، اهمیت دهید. به جای آنكه زمان زیادی را گرسنه بمانید، بهتر انتخاب كنید و بیشتر بخورید.

تمرینات ورزشی

اگر به طور مرتب و به اندازه كافی ورزش نكنید، به سختی خواهید توانست وزن خود را به اندازه ایده‌ال برسانید. بله شاید بتوان با برخی رژیم‌های غذایی و بدون ورزش، وزن كم كرد؛ اما این كار با سختی بیشتر و در مدت زمان طولانی‌تر اتفاق می‌افتد. نیاز نیست كه هر روز چند ساعت در باشگاه مشغول ورزش و تمرین باشید، فقط با یك برنامه‌ریزی دقیق، روزی چند دقیقه از وقت‌تان را به این كار اختصاص دهید.

محیط پیرامون شما

گاهی اوقات نمی‌توانید همه چیزها را تحت كنترل درآورید. ممكن است در محیط كار خود، چیزهایی داشته باشید كه فریب‌تان بدهند. برای رسیدن به اندام لاغرتر و متناسب‌تر باید اطراف خود را از چیزهای سالم پر كنید. یعنی اینكه كمی پول هزینه كنید و برخی وسایل و امكانات را برای خود فراهم سازید تا شما را به هدف‌تان نزدیك‌تر كند. مثلاً چند سی‌دی آموزشی ورزش بخرید و به جای تماشای برنامه‌های همیشگی تلویزیون از آنها استفاده و با آنها تمرین كنید. یخچال خود را پر از میوه‌های تازه و رنگارنگ كنید تا با باز كردن در یخچال به سراغ آنها بروید، نه غذاهای آماده، فست فودها و هله و هوله.

شیوه زندگی‌تان

اگر می‌خواهید زندگی سالمی داشته باشید، باید خواستار ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی خود باشید. قرار نیست یك‌شبه همه چیز را عوض كنید؛ فقط آماده پذیرش تغییرات ساده و كوچك باشید. برخی از چیزهایی كه برای رسیدن به یك زندگی سالم نیاز دارید، به قرار زیر است:

 روال هر روزه: صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوید تا زمان بیشتری برای تهیه یك ناهار سالم و مناسب در اختیار داشته باشید.

 محدودیت‌ها: شما به برخی برنامه‌های جدید نیاز دارید؛ مثلاً لازم است كه مدت تماشای تلویزیون را كاهش دهید و كمتر پای كامپیوتر بنشینید. 

 بوفه منزل: برخی افراد عادت دارند خانه‌شان را پر از انواع خوراكی‌ها و هله و هوله كنند. به این ترتیب هر چند دقیقه یكبار وسوسه می‌شوند از سبد خوراكی‌ها چیزی بردارند و بخورند. ما پیشنهاد می‌كنیم كه این بخش از خوراكی‌ها را از منزل‌تان حذف كنید و اگر همسرتان یا شخص دیگری آنهارا خرید و به خانه آورد، جایشان را تغییر دهید تا برحسب عادت به سراغشان نروید و به آنها دستبرد نزنید...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- می‌توان لاغر شد- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: رژیم غذایی، کاهش وزن، غذای سالم، وزن مناسب، سوزاندن کالری، راه حل های لاغری، غذای ساده تعداد بازديد: 522 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز