Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 11:01

15
دی
10 فرمان برای آنهايی كه رژیم دارند

10 فرمان برای آنهايی كه رژیم دارند

زندگی پر از حوادث پیش‌بینی نشده است، بنابراین برنامه‌های ما گاهی اوقات احتیاج به عوض شدن خواهند داشت. اگر شما یكروز صبح به خاطر كار غیر منتظره‌ای كه برای‌تان پیش آمده بود مجبور شدید خانه را زودتر از همیشه ترك كنید، می‌توانید صبحانه خود را بسته‌بندی كرده و

مونا ارباب‌ها؛ كارشناس تغذیه

 

 

یکی از مشکلاتی که امروزه افراد گریبان گیر آن هستند، عدم موفقیت در پیروی از رژیم‌های غذایی  صحیح می باشد. در این نوشتار، راهكار‌هایی را برای اجرای بهتر رژیم‌های غذایی و موفقیت در آن پیشنهاد می‌كنیم.

1- واقع‌بین باشید: هر نوع برنامه غذایی باید هم برای افراد خانواده شما و هم برای موفقیت شما مناسب باشد. یك رژیم خوب باید منطبق با بودجه، برنامه روزانه و مهارت‌های آشپزی شما باشد.

2- قول بدهید: روی یك تكه كاغذ، مهم‌ترین دلایل عادات غذایی خود را كه راغب به تعویض آنها هستید بنویسید و آن را برای دوستان و یا خانواده خود بخوانید و به آنها قول بدهید كه از این به بعد غذاهای سالم‌تری انتخاب و میل می‌كنید. 

3- آرام شروع كنید: تغییرات زیاد و خیلی بزرگ در برنامه شما برابر است با شكست. در صورتی كه ایجاد تغییرات كوچك و كم می‌تواند باعث به وجود آمدن نتایج بزرگ و پایدار شود. برای مثال شما می‌توانید برای شروع، فقط یك تغییر كوچك در برنامه غذایی خود به وجود بیاورید (مثلا اضافه كردن صبحانه به برنامه غذایی) و آن را به عادت تبدیل كنید. 

4- اراده داشته باشید: بدن انسان خیلی خوب به اراده جواب مثبت می‌دهد، برای مثال اگر شما واقعا تصمیم بگیرید كه صبحانه بخورید، هر روز صبحانه (حتی كوچك) خواهید خورد. 

5- به آن بچسبید: تحقیقات نشان می‌دهد برای این كه یك تغییر رفتاری تبدیل به عادت شود، تقریبا به 21 روز زمان نیاز است، بنابراین مثلا اگر می‌خواهید صبحانه را به برنامه غذایی خود اضافه نمایید، می‌توانید همیشه از شب قبل برنامه‌ریزی كنید كه چه چیزی برای صبح خواهید خورد و آن را هر روز داشته باشید. 

6- انعطاف‌پذیر باشید: زندگی پر از حوادث پیش‌بینی نشده است، بنابراین برنامه‌های ما گاهی اوقات احتیاج به عوض شدن خواهند داشت. اگر شما یكروز صبح به خاطر كار غیر منتظره‌ای كه برای‌تان پیش آمده بود مجبور شدید خانه را زودتر از همیشه ترك كنید، می‌توانید صبحانه خود را بسته‌بندی كرده و در راه میل نمایید. 

7- خلاق باشید: یك لیست از تمام غذاهای ممكن درست كنید، مثلا یك لیست راجع به تمام صبحانه‌های موجود كه شما هم در خانه، هم در ماشین، هم در اتوبوس و هم در محل كار می‌توانید بخورید و از آن لذت ببرید. 

8- همیشه مواد را در دسترس خود داشته باشید: زمانی كه از غذاهای موجود لیستی درست كردید، می‌توانید مواد موجود در آن غذا را تهیه كنید و همیشه (چه در خانه، چه در محل كار و یا هر جای دیگر) در دسترس خود داشته باشید. 

9- خودتان را عفو كنید و ببخشید: سالم خوردن به معنای عالی خوردن و بدون اشتباه خوردن نیست. اگر شما زمانی یك اشتباه كردید و یا چند روز غذای سالم نخوردید، اشكال ندارد. به سرعت بعد از آن به روال سابق صحیح خوردن خود بازگردید و به آن ادامه دهید. 

10- به خودتان تبریك بگویید: عوض كردن عادت غذایی می‌تواند خیلی سخت باشد، بنابراین شما فقط به این فكر كنید كه برای چه مدت طولانی این عادات غذایی را داشته‌اید. سپس برای انجام هر تغییری كه در عادت خود می‌دهید، یك جایزه برای خود بخرید و به خودتان تبریك بگویید. البته بهتر است این جایزه یك غذای نامناسب نباشد! 
 

 

برچسب ها: کاهش وزن، راه های کاهش وزن، افزایش وزن، برنامه رژیم غذایی، کاری شماری تعداد بازديد: 1511 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز