Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:04

2
فروردین
تغذیه نو، سال نو (1)

تغذیه نو، سال نو (1)

ما تصمیم داریم شما را با برخی روشهای بسیار ساده پاكسازی آشنا كنیم و چند حقیقت مهم را برایتان روشن كنیم. خوردن غذاهای سالم، نوشیدن آب به مقدار زیاد و ورزش كردن سموم بدن را دفع میكنند و شما نیازی به سمزدایی نخواهید داشت.

تحريريه دنيای سلامت

 

 

مطمئناً تا به حال برنامههای زیادی را در تلویزیون، مجلات، اینترنت و ... راجع به سمزدایی و پاكسازی پوست و بدن شنیدهاید. اما آیا واقعاً این كارها موثر هستند؟

و یا اینكه شما به آنها نیاز دارید؟ آیا روشهای اعمالشده برای پاكسازی و سمزدایی مناسب و بیخطرند؟

ما تصمیم داریم شما را با برخی روشهای بسیار ساده پاكسازی آشنا كنیم و چند حقیقت مهم را برایتان روشن كنیم. خوردن غذاهای سالم، نوشیدن آب به مقدار زیاد و ورزش كردن سموم بدن را دفع میكنند و شما نیازی به سمزدایی نخواهید داشت.

اگر بنا به دلایلی به هر یك از موارد فوق بیاهمیت باشید، بدنتان سالانه به یكبار سمزدایی نیاز خواهد داشت. فصل بهار بهترین زمان برای پاكسازی است. فرصت خوبی برای پاك كردن آلودگیهایی كه از راه خوردن غذاهای نامناسب خصوصاً غذاها و تنقلاتی كه در تعطیلات سال جدید میل كردهاید، میباشد.

مصرف بیش از حد قند و خوراكیهای شیرین، مصرف زیاد كافئین و سیگار و الكل باعث بسته شدن و سفتی كبد میشود شما احساس تنبلی، شلی، بیحالی و سستی خواهید نمود

ما تقریباً هر روز با خوردن برخی غذاها مقداری سم وارد بدن خود میكنیم، علاوه بر غذا، نوع آب و هوایی كه تنفس میكنیم نیز نقش مهمی را در دریافت سموم در بدن دارند. با وجود تمام شرایط میتوانیم مقدار این سموم را كاهش دهیم ولی هرگز نمیتوانیم آنها را به طور كامل حذف كنیم. بهترین روشهای كاهش آنها هم همانطور كه گفته شد داشتن برنامه غذایی سالم، ورزش كردن بهطور مرتب و نوشیدن مقدار زیادی آب است

از خوردن  غذاهای فرآوریشده به شكل بستهبندی و كنسروی پرهیز كنید.

این گونه محصولات غذایی سرشار از مواد افزودنی شیمیایی میباشند تا هم عمر طولانیتری داشته باشند و هم طعم بهتری. از آنجائی كه این مواد شیمیایی قابل تجزیه نمیباشند بهعنوان مواد مغذی محسوب نمیشوند و بدن ما از طریق پوست، ادرار و مدفوع آنها را دفع میكنند هرچه مواد شیمیایی و سمی بیشتری را در سلولهای چربی خود نگهداری و حفظ كنید، پوستتان نازیباتر به نظر میرسد.

علائم اصلی عدم سلامت پوست شامل ورم پوست، افزایش چین و چروكها و جوش زدنهای مداوم و زیاد است. وقتی كه پوست شما ناسالم به نظر برسد، خودتان هم ناسالم به نظر خواهید رسید

سموم همانطور كه روی سلامت بیرون ما تأثیر میگذارند، روی سلامت درون نیز اثر نامطلوبی دارند.

آلرژیها نشانه افزایش مقدار سموم بدن هستند. وقتی كه غذاهایی پر از مواد شیمیایی میخوریم، سیستم دفاعی بدن ما دچار فشار میشود آنقدر كه قادر به مقابله با آلرژیزاها نخواهد بود. تمام مواد سمی كه در خون ما جریان دارند موجب ایجاد سردردهای شدید و خستگی و كوفتگی میشوند.

علاوه بر آن باعث حساسیت، زودرنجی و تحریكپذیری ما نیز میشوند و این مسئله روی روابط ما با خانواده، دوستان و همكارانمان تأثیر میگذارد، اما انتخاب روشهای سالم زندگی بهطور مثبت روی عملكرد ما در هر موقعیتی اثر میگذارد

‌‌خوردن غذاهای سالم یعنی مصرف غذاها به صورت خام و یا كاملاً پخته شده.

میوهها و سبزیجات تازه كمترین مقدار از مواد شیمیایی را دربر میگیرند. خوردن بسیاری از سبزیجات و میوهها به شكل خام توصیه میشوند اما نسبت به شستوشوی آنها دقت شود. استفاده از محصولات حیوانی وقتی كه مطمئن باشیم كه آن حیوانات از سبزه و علوفه مناسب تغذیه كردهاند، در هوای آزاد بودهاند و عاری از هرگونه هورمون و مواد شیمیایی خطرناكی بودهاند نیز بسیار توصیه میشود.

با استفاده از چنین مواد غذایی، میزان سموم بدن از طریق غذاهایی كه میخواهیم به طرز چشمگیری كاهش مییابند...

 

 

برای خواندن بخش دوم - تغذیه نو، سال نو - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: پاکسازی پوست، غذاهای سالم، سم‌زدایی پوست، روش مناسب پاکسازی پوست، بهترین زمان برای پاكسازی، مضرات خوردن غذاهای فرآوری شده، خوردن میوه و سبزیجات تعداد بازديد: 956 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز