Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 00:34

11
آبان
نوشیدنی هایی برای رفع استرس

نوشیدنی هایی برای رفع استرس

برای سردردها و میگرنهای ناشی از اضطراب، نگرانی، فشارهای روحی و استرس، به چیزی نیاز دارید كه اعصاب را آرام كرده و اثرات منفی آدرنالینی را كه بیش از اندازه در بدن ترشح شده است، از بین ببرد و آن را خنثی كند

منیره نوری فرد

 

برای سردردها و میگرن‌های ناشی از اضطراب، نگرانی، فشارهای روحی و استرس، به چیزی نیاز دارید كه اعصاب را آرام كرده و اثرات منفی آدرنالینی را كه بیش از اندازه در بدن ترشح شده است، از بین ببرد و آن را خنثی كند. نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی و تازه روشی سالم و مناسب برای ایجاد آرامش و تسكین اعصاب است.

رژیم غذایی كه فاقد مواد آلی و معدنی مانند آهن، كلسیم و منیزیم باشد، منجر به افزایش اثرات منفی ناشی از استرس میشود؛ از این رو تأمین و رساندن این مواد مغذی به بدن، راه مناسبی برای سلامتی هرچه بیشتر است.

علاوه بر موادی كه قبلاً به آن اشاره شد، مواد غذایی دیگری وجود دارند كه می‌توانند این مواد ضروری را برای بدن تأمین كنند؛ مانند: زنجبیل، آلوئه‌ورا، انواع دانه‌ها و مغزها، جوانه گندم و میوه‌های خشك. آبِ میوه و سبزیجات زیر برای رفع استرس و سردردهای ناشی از آن مفید است

الف) روش تهیه یک نوع آب سبزیجات

کرفس 100 گرم

اسفناج 60 گرم

شاهی 20 گرم

جعفری 1 قاشق غذاخوری

همه مواد بالا را با یكدیگر مخلوط كنید و بنوشید. این معجون سرشار از آهن و كلسیم و برای آرام كردن اعصاب ناآرام و خسته مفید است.

استرس یكی از عوامل مهم سردردهای میگرنی است و این معجون با تقویت سیستم عصبی، استرس را كاهش میدهد

ب) روش تهیه یک نوع آبمیوه

شیر سویا 120 میلی‌لیتر

برگه زردآلو 6 عدد

سیب 1 عدد

برای تهیه این آبمیوه، برگه زردآلو را شب قبل در كمی آب سیب خیس كرده و روز بعد آن را با آب سیب و شیرسویا مخلوط کنید.

تركیب به دستآمده به علت داشتن زردآلو، حاوی آهن و به خاطر شیرسویا حاوی ویتامین و كلسیم فراوانی است.

شما می‌توانید بنا به میل و سلیقه خود از سایر میوه‌ها نیز استفاده نمایید؛ به عنوان مثال انجیر خشك را كه در آب سیب خیس خورده است، با موز و شیرسویا مخلوط و میل كنید.

این نوشیدنی سردردهای ناشی از استرس را تسكین می‌دهد.

 

 

برچسب ها: رفع استرس، بهترین نوشیدنی برای رفع استرس، نوشیدنی رفع استرس، نوشیدنی برای رفع استرس تعداد بازديد: 1667 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز