Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:43

23
خرداد
همه چیز در مورد گیاهان دارویی (1)

همه چیز در مورد گیاهان دارویی (1)

نعنا به داشتن رایحه‌ای دلپذیر از قدیم مورد توجه بوده و به عنوان یكی از پرمصرف‌ترین گیاهان دارویی و غذایی جهان می‌باشد.

دكترمحمد حسین صالحی سورمقی

 

 

 

روغن زیتون چه رنگی بهتر است؟

رنگ روغن زیتون بستگی به میزان كلروفیل موجود در آن دارد كه می‌تواند از زرد تا سبز و سبز زیتونی بر حسب غلظت آن متفاوت باشد و در خواص آن تاثیرگذار نیست. همچنین روغن زیتون در سرما كدر شده و ممكن است در دمای حدود صفر درجه توده‌های ابر مانند در آن ایجاد شود كه بعضی به اشتباه فكر می‌كنند مربوط به تقلبات یا فساد آن است.

در صورتی كه این مسئله مربوط به جامد شدن اسیدهای چرب سیر شده آن است و این مسئله در گرما از بین می‌رود و روغن به حالت عادی بر می‌گردد. این مسئله اكثرا در فصل زمستان و یا در صورتی كه روغن را در یخچال بگذارند رخ می‌دهد.

برنج تازه بهتر است یا برنج كهنه؟!

برنج ایرانی یكی از بهترین و معطرترین برنج‌های دنیا است، ولی برای استفاده از عطر خوب آن بهتر است پس از برداشت مدتی (حداقل حدود سه ماه) از آن بگذرد تا بعد از تغییر و تحولی كه با زمان در مواد آن ایجاد می‌شود، اجسام عطری بیشتری در آن ایجاد شود و بتواند خوش خوراك و لذیذ باشد.

نكته دیگر آنكه در برنج نو موادی وجود دارند كه بهتر است پس از مدتی در آن از بین بروند و یا به حداقل برسند تا مضر نباشند. این مواد بطور طبیعی در برنج وجود دارند و بر اثر مرور زمان كاهش می‌یابند.

سیر تازه، پخته یا سیر ترشی؟ كدامیك بهتر است؟!

سیر تازه دارای كامل‌ترین اثرات دارویی است، ولی با پخته شدن و یا حرارت دادن آن این خواص كاهش می‌یابد، چرا كه مواد اصلی آن خیلی زود تبخیر می‌شوند و همان موادی هستند كه بوی سیر را ایجاد می‌كنند. اثرات سیر ترشی نزدیك به سیر تازه است و اثر آن از سیر پخته به مراتب قوی‌تر است.

گشنیز و بادرنجبویه برطرف كننده نفخ و دل دردهای مسافرت هستند

یكی از بیشترین مشكلاتی كه در سفر با آن مواجه می‌شویم نفخ و دل درد است كه گاهی كلافه كننده است. گشنیز و بادرنجبویه دو گیاه حاوی اسانس (رایحه) هستند كه می‌توانند بطور موثر این مشكل را حل كنند. در صورتیكه این دو گیاه در دسترس نبودند محصول دارویی تهیه شده از آنها بنام قطره كارمینت (CARMINT) در تمام داروخانه‌ها بدون نسخه عرضه می‌شود.

مصرف این قطره از نوزادان تا افراد مسن مجاز است. زمان اثرگذاری كارمینت كمتر از 15 دقیقه بوده و لازم است قبل از مسافرت به تهیه آن اقدام كنید.

نعنا آرام‌بخش و ضد درد است

نعنا به داشتن رایحه‌ای دلپذیر از قدیم مورد توجه بوده و به عنوان یكی از پرمصرف‌ترین گیاهان دارویی و غذایی جهان می‌باشد. از جمله خواص دارویی آن می‌توان به اثرات ضد درد و آرام‌بخش آن به خصوص برای تمام سنین اشاره نمود. با توجه به اینكه این اثرات مربوط به اسانس (روغن معطر) آن است امروزه منابع داروسازی محصولاتی از آن تهیه نموده كه مورد مصرف زیادی است.

یكی از این محصولات كه به خصوص وجود آن در مسافرت‌ها بسیار ضروری است، قطره منتول (MENTOL) می‌باشد كه به عنوان تسكین دهنده سر درد، دردهای اسكلتی حاصل از سرماخوردگی و یا رانندگی، گرفتگی بینی و رفع عوارض سرماخوردگی و رفع كوفتگی و خستگی از سفر دارای اثرات بسیار ایده‌آل می‌باشد. این محصول در تمام داروخانه‌ها بدون نسخه عرضه می‌شود....

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- همه چیز در مورد گیاهان دارویی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: خواص برنج، روغن زیتون، خواص روغن زیتون، مزایای روغن زیتون، برنج تازه، برنج کهنه، سیر تازه، خواص سیر تازه، سیر ترشی تعداد بازديد: 1059 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز