Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:33

26
آذر
با رعایت این نکات دیگر ولخرجی نمیکنید

با رعایت این نکات دیگر ولخرجی نمیکنید

برای اینکه بتوانید از ولخرجی هایتان جلوگیری کنید همیشه با خود پول و کارت بانکی به بیرون نبرید و حساب پولتان را داشته باشید که چه می خرید.

زندگی مدرن به گونـه ای است که خواه نا خواه ما را به سمت خرج کردن میکشاند و موجب از بین رفتن اعتدال و میانه روی در زندگی می شود . جلوگیری از ولخرجی و ترک عادت خرج کردن زیاد ، برایتان مشکل شده است چرا که شما به لذت این کارها عادت کرده اید ولی اگر از راه ساده و آسان آغاز کنید رسیدن به یک زندگی مالی موفق زیاد هم سخت نیست.

1 - پول زیاد حمل نکنید

یکی از ساده ترین راهکارهای درمان ولخرجی و کنترل خرج های روزانه ، این است که به اندازه نیاز هر روزتان پول حمل کنید ، اینگونه شما می توانید از خرج های اضافه جلوگیری کنید و دست دزدان احتمالی را ببندید . این قانون شامل کارت بانکی نیز می شود ، شما لازم نیست همیشه کارت بانکیتان را با خود حمل کنید.

2 - با ولخرج ها نگردید

اگر دوستتان نیز مانند شما ولخرج است سعی کنید با او به مکان هایی که امکان خرج کردن پول زیاد است نروید مثلا با این دوستتان به یک رستوران گران قیمت و یا مرکز خرید نروید . همیشه این را به یاد داشته باشید دوستان ولخرج شما را ولخرج می کنند پس از آنها فاصله بگیرید.

3 - برای خرید سقف بگذارید

قاعده و قانون برای هر نوع خرید و تفریح خود تعریف کنید. این قانون به ولخرج ها کمک می کند تا از اعتدال خارج نشوند . اگر جزء ولخرج ها نیستید لازم نیست خیلی سخت بگیرید اما برای ولخرج ها به کارگیری این یک راهکار ضروری است.

4 - تب مارک ها را ترک کنید

چه لزومی دارد که همیشه لباس هایی با برند معتبر و مارک دار بپوشید . درست است کالاهای مارک دار باکلاس هستند اما زندگی بدون مارک غیرممکن نیست شما می توانید به جای استفاده از کالاهای مارک سراغ کالاهای باکیفیت و با قیمت مناسب بروید.

5 – دلیل داشته باشید

برای هر پولی که می خواهید خرج کنید ، دلیل داشته باشید و اول از خودتان بپرسید چرا پول خرج می کنم و درمقابل این خرج کردن چه به دست می آورم.

6 - چانه بزنید

برای خرید هر کالایی که می روید ، از فروشنده تخفیف بگیرید و تا جایی که امکان دارد ، چانه بزنید و از فرصتتان استفاده کنید و هرچیزی را که فروشنده ها می گویند قبول نکنید.

7 - تنبلی را کنار بگذارید

ولخرج ها همیشه برای ترک این عادتشان منتظرند از اول ماه یا شنبه شروع کنند اما این روز هیچ وقت فرا نمی رسد پس از همین امروز شروع کنید و کار امروز را به فردا نیندازید.

8 - حساب پولتان را داشته باشید

همیشه موجودی حسابتان را چک کنید و از مقدار پول موجود در جیبتان با خبر باشید زیرا این امر باعث می شود شما بدون حساب و کتاب پول خرج نکنید و همیشه مخارج و درآمدتان را کنترل کنید.

برچسب ها: پس انداز کردن پول، کسب و کار خانگی، دخل و خرج، راه های ثروتمند شدن، کسب و کارهای خانگی، راه های پس انداز کردن، زندگی انلاین، چطور ولخرجی نکنیم، راه های جم کردن پول، چگونه ثروتمند شویم، استارت آپ های خانگی، کسب درامد از اینترنت تعداد بازديد: 523 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز