Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 16:16

3
دی
مهارت در علایم غیرکلامی

مهارت در علایم غیرکلامی

ارتباط های غیر کلامی (زبان بدن) چیزی است که همه ما کم و بیش در آن مهارت داریم. در این بخش به شش مورد از این ارتباط های غیرکلامی پرداخته شده است که هریک قدرت و ضعف هایی دارند.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

ارتباط های غیر کلامی (زبان بدن) چیزی است که همه ما کم و بیش در آن مهارت داریم.

در این بخش به شش مورد از این ارتباط های غیرکلامی پرداخته شده است که هریک قدرت و ضعف هایی دارند.

ابراز افراطی احساسات

برخی از افراد به طور ذاتی پر از احساسات هستند و از طریق چهره، تن صدا، ژست و حالت بدن شان، به راحتی آن احساسات را نشان می دهند.

افرادی که می توانند احساسات شان را به خوبی نشان دهند بین دیگران محبوب تر هستند و می توانند در هر جمعی با دیگران ارتباط خوبی برقرار کنند.

زیرا مردم آنها را مرموز نمی دانند.  اما عیب این موضوع در این است که همه به راحتی می فهمند آنها چه احساسی در لحظه دارند و چه در سرشان می گذرد و این مساله گاهی اوقات بسیار مضر است.

کنترل عاطفی

کنترل عاطفی به مهارتی مربوط می شود که به وسیله آن می توان تمام عواطف و احساسات غیرکلامی خود را تحت نظارت گرفت و به آنها اجازه بروز نداد و در عین حال آنها را زیر ماسکی از احساسات متفاوت از احساسات واقعی پنهان کرد.

افرادی که در این کار مهارت بسیار دارند می توانند از نظر عاطفی بازیگران قهاری باشند و در عین حال که نسبت به موضوعی خاص احساسی خاص دارند، احساسی مخالف آن، حتی به صورت غیرکلامی از خود بروز دهند.

عیب این مهارت در این است که بتدریج از دیگران دور می مانند زیرا مردم آنها را به راحتی نمی شناسند و نمی دانند باید در برابرشان چه رفتاری داشته باشند و ترجیح می دهند از آنها فاصله بگیرند. 

حساسیت عاطفی

اشخاصی که نسبت به مسائل عاطفی از حساسیت بالایی برخوردارند به خوبی می توانند علایم غیرکلامی دیگران را بخوانند و حالات عاطفی و احساسی شان را کشف کنند.

در نتیجه این افراد می توانند بسیار دلسوز دیگران باشند و معمولا از آن دسته افرادی هستند که دیگران هنگام مشکلات و ناراحتی شان به دنبال شان می آیند تا احساس بدشان را با کمک آنها تسکین دهند.

اگرچه این افراد به دلیل این ویژگی مورد توجه دیگران قرار می گیرند اما مشکل اینجاست هنگام شنیدن درد و غم دیگران، خودشان نیز به همان اندازه درد می کشند و در واقع آلوده احساسات دیگران می شوند.

حساسیت اجتماعی

این نوع حساسیت در واقع نوعی حساسیت غیرکلامی همراه با توانایی های کلامی و اجتماعی است.

در واقع حساسیت اجتماعی به توانایی خواندن موقعیت های مختلف اجتماعی گفته می شود  و اینکه فرد در لحظه خاص باید چه رفتاری را درپیش بگیرد.

این مهارت به افراد کمک می کند که پیچیدگی های تعاملات اجتماعی را به خوبی درک کنند و اعمال و رفتار دیگران را پیش بینی نمایند و واکنش مناسب بروز دهند.

مهارت در فریب دادن

افرادی که در فریب دادن دیگران مهارت دارند می توانند به راحتی دروغ گفته و دروغ شان نیز بسیار موجه جلوه کند و همچنین ظاهر خود را بسیار صادق و راستگو نشان دهند.

تحقیقات نشان داده است این افراد ماهر در دروغگویی صرفا می توانند هنگام دروغگویی ظاهر خود را آرام و موجه نشان دهند تا کسی به گفته  آنها شک نکند.

در حقیقت روان بودن در صحبت، چهره بدون تشویش و حرکت معقول بدن هنگام دروغگویی از این افراد دروغگوهایی ماهر می سازد.

اما این افراد در طولانی مدت دیگر اعتباری میان دیگران ندارند و به مرور تنها می شوند.

مهارت در شناسایی فریبکار

اکثر مردم نمی توانند دروغگو و فریبکار را به راحتی شناسایی کنند اما برخی از افراد که تعدادشان نیز بسیار کم است می توانند با مطالعه سریع زبان بدن و علایم غیرکلامی و کلامی فرد دروغگو و تجزیه و تحلیل سریع آن پی به فریبکاری فرد ببرند.

در تحقیقی که محققان انجام داده اند معلوم شده است هر فرد هنگام بروز احساسی خاص، ماهیچه های خاصی در صورتش منقبض شده و یا تغییر شکل می دهد و به وسیله این علایم که در وضعیت دروغگوهای حرفه ای گاهی بسیار ناچیز هستند، می توان دروغگو را تشخیص داد.

 

برچسب ها: علایم غیرکلامی، مهارت های غیر کلامی، ابراز افراطی احساسات، کنترل عاطفی، حساسیت عاطفی، حساسیت اجتماعی، مهارت در فریب دادن، مهارت در شناسایی فریبکار تعداد بازديد: 1108 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز