Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 16:02

7
مهر
فرصت‌هایی كه آمدند فرصت‌هایی كه رفتند (2)

فرصت‌هایی كه آمدند فرصت‌هایی كه رفتند (2)

بخش دوم- گاهی اوقات خوش‌شانس بودن برخی از افراد باعث تعجب ما می‌شود. شاید شما نیز بارهاو بارهاداستان زندگی کسانی را شنیده باشید که در یک زمان و مکان مناسب به موقعیتی مناسب رسیده‌اند.

 

 انتخابتان مطمئن و بهترین باشد

وقتی كه با علاقه و میل باطنی چیزی را انتخاب می‌كنید، به استعدادها و توانایی‌های خود مطمئن باشید و خود را دست كم نگیرید. لازم نیست تهاجمی رفتار كنید؛ زیرا رفتار تهاجمی نشان‌دهنده احساس عدم اطمینان است. اگر شما در كاری خوب هستید، نباید احساس عدم اطمینان داشته باشید.

میل و اشتیاق برای انجام یك كار و تلاش فراوان در آن زمینه، همان چیزی است كه شما آن را شانس آوردن می‌نامید. موفقیت هیچ تعریف مشخصی ندارد و برای افراد مختلف، معانی متفاوتی دارد. یك خانم خانه‌دار كه از عهده تربیت بچه‌ها و امور خانه به خوبی برمی‌آید، به اندازه یك خانم شاغل كه مدیر موفق یك شركت است، می‌تواند موفقیت به دست آورد.

همه ما توانایی آن را داریم كه زندگی مورد علاقه‌مان را داشته باشیم. ما خود دنیای‌مان را می‌سازیم و سازندگان زندگی خودمان هستیم و خودمان شانس‌ را به وجود می‌آوریم.

شانس  چیست؟

شانس معانی مختلفی دارد و هر كس با دیدگاه خودش آن را تعبیر می‌كند. به طور كلی شانس یعنی:  نداشتن كنترل   اتفاقاتی كه بدون كنترل و قدرت فرد روی می‌دهد  یعنی یك سفسطه، یك خیال باطل   یعنی یك گوهر.  این طرز فكر در مورد شانس ریشه در ماورالطبیعه دارد. شانس یكی از عوامل مهم در زندگی انسان‌هاست.

در برخی از مسابقات، بخت‌آزمایی‌ها حل برخی مسائل، مبحث معانی رمزی اعداد و... از این لغت بسیار استفاده می‌شود. بازی‌هایی مثل دومینو، مسابقات شانس و بسیاری چیزهای دیگر ارتباط مستقیم با خوش‌شانسی یا بدشانسی افراد دارند؛ البته برای كسانی كه شانس را باور دارند و آن را چیزی فراتر از توانایی‌ها، آمادگی‌ها و استفاده از فرصت‌ها می‌دانند. در فرهنگ بودا، مردم اعتقادی به شانس ندارند.

در فرهنگ هندو، اعتقاد بر این است كه با عبادت درست و رحمت بی‌دریغ «لاكشامی» (خدای ثروت و خوشبختی هندوها) می‌توان شانس را به دست آورد. در فرهنگ اسلام، هیچ جایی برای شانس وجود ندارد و فقط خداوند، قادر مطلق است.

اعداد خوش‌شانسی و بدشانسی در فرهنگ چینی‌ها

مطالعه فرهنگ چینی‌ها بسیار جالب است؛ چرا كه عقاید و خرافات زیادی در فرهنگ‌شان دارند. به عنوان مثال، آنها اعتقاد زیادی به اعداد و تأثیر آنها در خوش‌شانسی و بدشانسی دارند. آنها می‌گویند اعداد تأثیر زیادی در رفتارها و انتخاب‌های مردم دارند؛ به همین دلیل مراسم جشن المپیك 2008 را در 8 آگوست 2008 در ساعت 8 بعدازظهر برگزار کردند.

ساعت 8 – 8 دقیقه و 8 ثانیه. در فرهنگ مردم چین اعداد 6-8-9 اعداد شانس هستند و از میان این سه عدد، عدد 8 خوش‌شانسی بیشتری به همراه دارد. عدد 9 برای زن و شوهرها خوشبختی و خوش‌شانسی می‌آورد. دیدگاه و طرز فكر آنها راجع به سایر اعداد به این شرح است:

 عدد 0= صفر یعنی یا همه چیز یا هیچ‌ چیز و به همین دلیل صفر یك عدد كامل است.   عدد 1= عدد 1 عدد افراد مهاجم و پرخاشگر است و سمبل یانگ نیز می‌باشد.   عدد 2= ثبات و تعادل را نشان می‌دهد.   عدد 3= یعنی حرف زدن و فهمیدن، ارتباط برقرار كردن و بی‌طرفی.

 عدد 4= خلقت و مرگ   عدد 5= بی‌قراری و پرتحركی  عدد 6= مسؤولیت‌پذیری، روان بودن   عدد 7= ذهن، هوش و فكر   عدد 8= جان‌فشانی، سختكوشی، تداوم بدون آغاز و پایان

 عدد 9= بیشترین میزان تغییرات   عدد 10= تولد دوباره

چینی‌ها عدد 4 را عدد مرگ می‌دانند و آن را وحشتناك‌ترین عدد می‌دانند. آنها عدد 8 را بهترین عدد می‌دانند و در فرهنگ آنها عدد 8، شانس است. برخی از اعداد فرد را خوب و برخی دیگر را بد می‌دانند. خوب و بد به معنی بدشانسی و خوش‌شانسی. 9 را عدد جاودانگی می‌دانند بنابراین برای این عدد احترام زیادی قائلند.

علاوه بر عدد 4 و 14، عدد 13 را نیز عدد نحس می‌دانند و هیچ ساختمانی را با عدد 13 و 14 شماره‌بندی نمی‌كنند. معمولاً اگر بخواهند كاری را شروع كنند، روز هشتم این كار را انجام می‌دهند تا در آن كار خوش‌شانسی بیاورند.

 

 

برای خواندن بخش اول- فرصت‌هایی كه آمدند فرصت‌هایی كه رفتند- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: موفقیت در زندگی، شانس زندگی، استعدادها، انتخابات درست زندگی، شانس چیست، بخت آزمایی تعداد بازديد: 777 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز