Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 03:08

2
فروردین
پندهای جاودان برای سال نو (1)

پندهای جاودان برای سال نو (1)

اگر در سال گذشته یا در سال‌‌های گذشته به راحتی از كنار رویاهایتان گذشته‌اید، اگر به خود گفته‌اید از آرزوهایت بگذر، چیزهایی را كه دوست داری، رها كن و به زندگی با چیزهایی كه دوست نداری بساز، در سال جدید، این افكار را كنار بگذارید.

ركسانا خوشابی؛ کارشناس ارشد مشاوره

 

 

در سال جدید نقاب‌‌ها را بردارید 

در سالی كه گذشت هزاران تعارف رد و بدل كردیم. تعارفات ما گاه ناخواسته با دروغ و ریا درآمیخته بود. خیلی اوقات خودمان نبودیم و نقابی زده بودیم كه چهره حقیقی ما را می‌پوشاند. به جای خود حقیقی و احساسات راستین خود نقاب زده بودیم و نقاب‌‌ها را به مردم نشان می‌دادیم. نقاب مهربانی، نقاب خشم، نقاب  قدرت، نقاب «من خوب هستم» و ده‌ها نقاب دیگر.

شهری را در نظر بگیرید كه همه مردم آن با نقاب در منظر عمومی ظاهر می‌شوند. نقاب‌‌های خندان و خوشحال كه در زیر آنها فردی غمگین و افسرده پنهان شده، نقاب‌‌های مهربان كه در پشت آنها فردی قایم شده كه خشمگین یا بدجنس است و همین طور الی آخر. در این صورت چه احساسی پیدا می‌كنید؟

گمان نكنم كسی دلش بخواهد در چنین شهری زندگی كند. زندگی با افراد نقاب‌دار انسان را ناامن می‌كند. این حس را می‌دهد كه همه چیز پنهان و دگرگون شده است. معلوم نیست پشت نقاب‌‌ها چه خبر است. تصورش سخت است، اما واقعا زندگی اكثر ما همینطور بوده و هست. در سال جدید نقاب‌‌ها را كنار بزنید. خودتان باشید و پشت نقاب‌‌ها پنهان نشوید. خود بودن یعنی راستگو بودن با همه وجود. 

به قول‌‌های فراموش شده عمل كنید 

یكی از بزرگ‌ترین اشتباهات ما انسان‌‌ها این است كه قول‌‌هایمان را فراموش می‌كنیم. فراموش كردن قول نه تنها اشتباه است، بلكه می‌تواند برای ما خطرناك باشد. وقتی شما قولی را كه به افراد دیگر می‌دهید فراموش می‌كنید، اشتباه بزرگی كرده‌اید. این اشتباه منجر می‌شود به بی‌اعتبار شدن شما نزد دیگران. این بی‌اعتباری گاه به بی‌احترامی دیگران نسبت به شما منجر می‌شود، از ارزش اجتماعی شما می‌كاهد و به شما احساس ناخوشایندی می‌دهد.

قول‌‌هایی هم هستند كه ما بصورت نذر و نیاز با خداوند داریم كه عمل نكردن بدان‌‌ها برای روح ما و برای رابطه‌ای كه با خداوند داریم خطرناك است، چون وقتی شما به قولی كه به خداوند داده‌اید عمل نكنید، در واقع اعتبار خود را نزد بزرگ‌ترین قدرت جهان خدشه‌دار كرده‌اید و خدا می‌داند كه نتیجه این بی‌حرمتی چه باشد.

از طرفی برخی از ما به خودمان هم قول‌‌هایی می‌دهیم كه بدان‌‌ها عمل نمی‌كنیم. این قول‌‌ها هم كه مانند چك‌‌های بی‌محل هستند، اعتبار ما را نزد روح كم می‌كنند و در نهایت تاثیر بدی بر روح و بر حقیقت وجودی ما می‌گذارند.

در سال جدید یا در پایان امسال قول‌هایی را كه فراموش كرده‌اید بازیابی كنید. حتی اگر یك قول ساده به یك كودك باشد و یا قولی باشد كه به نظر پیش پا افتاده برسد. بعد از بازیابی به همه آنها عمل كنید. بگذارید پرونده‌‌هایتان سپید باشد نه سیاه. 

همین امسال رویاهای دیرینه خود را محقق كنید 

اگر در سال گذشته یا در سال‌‌های گذشته به راحتی از كنار رویاهایتان گذشته‌اید، اگر به خود گفته‌اید از آرزوهایت بگذر، چیزهایی را كه دوست داری، رها كن و به زندگی با چیزهایی كه دوست نداری بساز، در سال جدید، این افكار را كنار بگذارید و به دقت به رویاها و آرزوهای پنهانتان فكر كنید.

ببینید آیا شغل، رشته تحصیلی، زندگی و همه چیزهایی را كه دارید واقعا دوست دارید یا نه؟ و اگر دوست ندارید ببینید چگونه می‌توانید تغییرات مثبتی در زندگی ایجاد كنید. سال‌‌ها بسرعت می‌گذرند. اگر به رویاهایتان نرسید، اگر ماموریت حقیقی خود را در این دنیا پیدا نكنید، اگر سال‌‌ها به كارهایی مشغول باشید كه دوست ندارید و از حرفه، تحصیل و كار خود رضایت نداشته باشید، روزی می‌رسد كه دیگر نمی‌توانید خود را ببخشید.

هم به خاطر اینكه عمر خود را تلف كرده‌اید، هم به این دلیل كه عمری را صرف كاری كرده‌اید كه در آن رضایت و شادی نداشته‌اید و هم چون كوله‌بار آرزوهایتان را به خاك سپرده‌اید. مهم‌ترین كار هر انسانی در این دنیا شناخت رویا و ماموریتی است كه خداوند برای او در نظر گرفته و استعداد و توان آن را در او به ودیعه نهاده است. اگر چنین نعمتی نادیده گرفته شود، تبعات منفی آن زندگی‌مان را بی‌بركت خواهد كرد. در سال جدید با احیای رویاهای تحقق نیافته بركت را به زندگی‌ خود فراخوانی كنید...

 

 

برای خواندن بخش دوم -پندهای جاودان برای سال نو- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: سلامت روان، آداب سال نو، رسیدن به اهداف، تصمیم های سال نو، تحقق رویاها در سال جدید، پندهای سال نو، رسیدن به آرزوها تعداد بازديد: 1251 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز