Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 03:01

23
فروردین
ترفند های برخورد با ترش روها (1)

ترفند های برخورد با ترش روها (1)

وقتی كه كسی شروع به سرزنش كردن شما می‌كند و به شما حمله‌ور می‌شود، خیلی ساده از او سوال كنید كه برای آرام كردن شرایط چه كاری از شما ساخته است.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

 

همه ما در طول زندگی با برخی افراد سختگیر، بدخلق و ترشرو برخورد داشته‌ایم و برخی از ما مجبوریم هر روز برای ساعت‌ها در محیط كارمان با آنها سر و كار داشته باشیم. این افراد بدخلق و ترشرو می‌توانند، همسر، فرزند، دوستان و یا هر یك از نزدیكان ما باشند.

برخورد با افرادی كه این ویژگی شخصیتی را دارند، شیوه‌های متفاوتی بسته به شخصیت فرد و نوع رابطه شما با او دارد. دانستن برخی نكات در این زمینه ضروری است؛ چرا كه ادامه رابطه را برای شما نیز آسان‌تر می‌كند. برخی از این نكات عبارتند از:

سعی كنید خود را درگیر اختلافات نكنید

بهترین كار برای جلوگیری از بحث و جدل با این افراد این است كه به سادگی از ادامه بحث با آنها خودداری كنید. گاهی اوقات كوچك‌ترین اختلافات با افراد بدخلق و ترشرو به یك نزاع مبدل می‌شود.

لبخند بزنید

شاد بودن و خندیدن شما ممكن است گاهی اوقات برخی افراد را ناراحت كند، اما در هر صورت لبخند شما و دیدن چهره بشاش‌تان كمتر احتمال دارد افراد سختگیر و ترشرو را تحریك كند؛ مخصوصا اگر در حین لبخند زدن با آنها نیز مهربان باشید.

سعی كنید با او وارد جنگ و نزاع نشوید

گاهی اوقات پیش می‌آید كه علی‌رغم میل خود باز هم با افراد ترشرو دچار اختلافاتی شوید؛ مخصوصا اگر آن فرد، همسرتان باشد؛ اما هوشیار باشید كه هرگز اختلافات خود را به جنگ‌های بزرگ تبدیل نكنید؛ به خصوص اگر آن فرد برای شما ارزش زیادی دارد.

تفاوت‌های بین خود و او را تشخیص دهید

بیشترین مشكل ما با افراد سخت‌گیر و ترشرو این است كه آنها عقاید سخت و متفاوتی دارند و به شیوه‌های متفاوتی با مردم ارتباط برقرار می‌كنند. بهتر است این تفاوت‌ها را بشناسید و بعد از شناسایی آنها را در ذهن خود ثبت كنید.

با وجود تمام مشكلات و تفاوت‌ها به یكدیگر احترام بگذارید

یكی از نكات كلیدی كه هرگز نباید فراموش كرد این است كه حتی در برابر افراد منفی و بدخلق باز هم باید به آنها احترام گذاشت. هر كسی حق و حقوقی دارد و باید برای حقوق دیگران احترام قائل شد. با وجود آنكه گاهی اوقات در شرایطی قرار می‌گیرید كه دل‌تان نمی‌خواهد این‌كار را انجام دهید، اما باز هم احترام او را حفظ كنید تا او نیز مجبور شود با احترام با شما برخورد كند.

موانع بین خود را بردارید 

وقتی به او و حق و حقوقش احترام می‌گذارید، این انتظار را نیز داشته باشید كه او نیز به شما احترام بگذارد. شما نمی‌توانید از او بخواهید كه به شما احترام بگذارد، ولی می‌توانید با به وجود آوردن موقعیت و شرایط سالم بین خودتان كاری كنید كه او با شما رفتار مناسبی داشته باشد.

لحظات خوش بیشتری را بین خود ایجاد كنید

هر چقدر زمانی را كه با افراد ترشرو و سفت و سخت سپری می‌كنید مثبت‌تر باشند، سرسختی‌های آنها كمتر می‌شود. اگر همسرتان این ویژگی را دارد، سعی كنید او را بیشتر سرگرم كنید و با او سر مسائل و مشكلات جر و بحث نكنید.

از خودتان بپرسید كه چرا این افراد سخت و بدخلق هستند؟

گاهی اوقات اگر بینش و درك بهتری از دلیل داشتن چنین خلق و خویی در این افراد داشته باشیم، راحت‌تر رفتارهای آنها را تحمل خواهیم كرد. خودتان را جای آنها بگذارید و ببینید كه چه چیزهایی باعث می‌شود آنها چنین عملكردی داشته باشند.

سعی كنید حالت تدافعی به خود نگیرید 

اغلب رفتارهایی كه از افراد ترشرو و بدخلق سر می‌زند، رفتارهایی هستند كه به دیگران آسیب نمی‌رسانند. بهتر است همه چیز را مشخص و در برابر آنها زیاد جبهه‌گیری نكنید.

از او بپرسید كه چه كمكی از شما ساخته است

وقتی كه كسی شروع به سرزنش كردن شما می‌كند و به شما حمله‌ور می‌شود، خیلی ساده از او سوال كنید كه برای آرام كردن شرایط چه كاری از شما ساخته است.

پست سر او بدگویی و از او در حضور دیگران شكایت نكنید

این‌كار باعث می‌شود كه جو منفی‌تری ایجاد شود و تحمل همه چیز سخت‌تر شود.

برای خواندن بخش دوم - ترفند های برخورد با ترش روها - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: روانشناسی، سلامت و روان، رفتار با بداخلاق، ارتباط با ترش روها، عصبی و بداخلاق، جلوگیری از عصبانیت، ترفندهای رفتار، مهارت زندگی تعداد بازديد: 1923 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز