Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 05:19

15
اردیبهشت
قبل از سـفر لازم است بدانيد!

قبل از سـفر لازم است بدانيد!

هنگام جمع کردن وسایلتان توجه کنید که حتما داروها، وسایل مورد استفاده ( مچون سرنگ، دستگاه تست قند خون) و مدارک پزشکی خود از جمله دفترچه بیمه و نسخه پزشکتان را به همراه داشته باشید...

اگر به بیماری قلبی  - عروقی، دیابت، نارسایی کلیه یا هر نوع بیماری مزمن دیگری حتی  ايدز مبتلا هستید، باز هم مسافرت رفتن برای شما امکان پذیر است، فقط کافیست اقدامات احتیاطی لازم را مد نظر داشته باشید.

آیا به هر جایی مي‌‌توانید سفر کنید؟
قبل از سفر از وجود مراکز درمانی تخصصی در نزدیکی محل اقامتتان اطمینان حاصل کنید. اگر از نارسایی کلیه رنج مي‌‌برید و نیاز به دیالیز دارید در صورت لزوم از قبل وقت بگیرید. اگر مقصدتان امکانات درمانی کمی دارد، به تنهایی مسافرت نکنید. در صورتی که به بیماریهای قلبی مبتلا هستید از سفر کردن به مناطق گرم و ارتفاعات اجتناب کنید. توجه داشته باشید که در برخی موارد مسافرت با هواپیما برای بیماران قلبی مجاز نیست؛ اگر به دیابت یا نارسایی کلیه دچار هستید قبل از سوار شدن به هواپیما اقدامات احتیاطی لازم را مد نظر داشته باشید.

داروهای خود را به همراه داشته باشید
هنگام جمع کردن وسایلتان توجه کنید که حتما داروها، وسایل مورد استفاده (همچون سرنگ، دستگاه تست قند خون) و مدارک پزشکی خود از جمله دفترچه بیمه و نسخه پزشکتان را به همراه داشته باشید. اگر قصد مسافرت به خارج از کشور را دارید و باید از سرنگ استفاده کنید حتما اجازه کتبی به زبان انگلیسی را از قبل تهیه نمایید. به منظور اجتناب از سردرگمی دستورالعمل مصرف داروهایتان را به دقت بنویسید و به همراه داروهایی که باید در طی سفر مصرف کنید، در داخل کیف دستیتان به همراه داشته باشید. داروهای خود را در دو چمدان متفاوت قرار دهید که در صورت گم شدن آن‌‌ها دچار مشکل نشوید. همچنین کمی بیشتر از آنچه نیاز دارید، دارو بردارید چرا که امکان دارد مسافرت شما کمی طولانی‌تر گردد.

مسافرت بیمار مبتلا به کلسترول
مطمئنا به روشنی مي‌‌دانید که در صورت ابتلا به کلسترول تا حد امکان باید از مصرف مواد غذایی کارخانه‌ای ( کره، خامه، گوشت‌‌های فرآوری شده، شیرینی و... ) که معمولا حاوی چربی زیادی هستند، خودداری کنید. البته استفاده از تخم‌مرغ نیز باید محدود شود. در عوض خوردن انواع ماهی – که سرشار از امگا 3 هستند – به شما توصیه مي‌‌شود. مصرف سبزیجات، میوه‌‌ها، غلات و انواع گوشت سفید را در اولویت قرا دهید.
قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنید؛ داروها و مواد غذایی مورد نیازتان را – که در مقصد دسترسی به آن‌‌ها ندارید – به همراه ببرید.
در هنگام خرید دقت کنید و از خریداری مواد غذایی مضر هم برای خود و هم برای همراهان‌تان خودداری کنید. البته این بدین معنا نیست که وسواس بیش از حد به خرج دهید و مسافرت را به کام خود و دیگران تلخ کنید. اگر یک‌بار مجبور شدید غذایی چرب بخورید، حتما روز بعد با مصرف چربی کمتر آن را جبران نمایید.

تحرک داشته باشید
مطالعات نشان داده‌اند که ورزش اثر مثبتی بر کلسترول دارد و میزان کلسترول خوب HDL را در بدن افزایش مي‌‌دهد. پیاده‌روی و در صورت امکان شنا را فراموش نکنید. به نظر نمی‌رسد پیاده‌روی در مسافرت دشوار باشد؛ چرا که عموما در مسافرت، از جاهای جدید دیدن مي‌‌کنید: برای گردش در محل اقامت‌تان به جای استفاده از ماشین، پیاده‌روی کنید و از دیدن مناظر هم لذت ببرید.

تحريريه مجله دنياي سلامت

 

برچسب ها: بیماری، مسافرت تعداد بازديد: 845 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز