Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:13

13
خرداد
5 ماسک طبیعی برای از بین بردن موخوره مو

5 ماسک طبیعی برای از بین بردن موخوره مو

برای رهایی از موخوره باید از ماسک‌های موثر که از مواد مقوی و طبیعی تهیه شده‌اند استفاده کرد. موخوره از جمله مشکلاتی است که همه افراد مخصوصا بانوان حداقل یک بار در عمر خود آنرا تجربه می‌کنند.

 موخوره از جمله مشکلاتی است که همه افراد مخصوصا بانوان حداقل یک بار در عمر خود آنرا تجربه می‌کنند؛  اما به وسیله ماسک‌های طبیعی و راه‌های موثر می‌توان به راحتی هرچه تمام تر از موخوره رهایی یافت؛ در اینجا به معرفی ماسک‌های طبیعی که سبب درمان موخوره می‌شوند می‌پردازیم

تخم مرغ

تخم مرغ غنی از پروتئین و اسید های چرب ضروری است و به درمان موخوره کمک می‌کند؛  مو عمدتا از پروتئین ساخته می‌شود و تخم مرغ  به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند. به علاوه، آن تخم مرغ سبب صاف و نرم شدن مو می‌شود و مقاومت آنرا بالا می‌برد برای ازبین بردن موخوره  می‌توانید ماسک تخم مرغ و روغن زیتون را یک بار در هفته به طور منظم استفاده کنید.

رهایی از موخوره به کمک ۵ ماسک طبیعی و موثر

روغن‌های گیاهی و درمانی

برای درمان موخوره و درمان شکستگی مو می‌توانید از روغن‌های گیاهی و مقوی استفاده کنید.

کمی روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن کرچک را  به مدت ۲۰ ثانیه گرم کنید و به کمک آن مو و پوست سر خود را ماساژ دهید و پس از  ۴۵ دقیقه موهایتان را بشویید.

رهایی از موخوره به کمک ۵ ماسک طبیعی و موثر

ماسک شیر و خامه

ترکیبی شیر و خامه سبب ایجاد رطوبت در مو می‌شود    آنها  را صاف و نرم می‌کند؛  علاوه بر این، پروتئین شیر سبب رشد و ترمیم بافت مو می‌شود؛  یک قاشق غذاخوری خامه و نیم فنجان شیر کامل را با یکدیگر مخلوط کنید و موهایتان را به مدت ۲۰ دقیقه با آن ماساژ دهید و سپس بشوئید این ماسک سبب تقویت مو و رفع موخوره می‌شود.

رهایی از موخوره به کمک ۵ ماسک طبیعی و موثر

عسل

عسل از مواد مغذی بسیار موثر برای موهای خشک،  صدمه دیده،   مستعد شکاف و شکستگی تشکیل شده است؛  این ماده غذایی یک مرطوب کننده طبیعی برای مو است و سبب  و نرم تر و شفاف تر شدن موهای سر می‌شود.

دو قاشق غذاخوری عسل را در چهار فنجان آب گرم و کمی شامپو مو مخلوط کنید و موهایتان را به وسیله آن  شستشو دهید.

رهایی از موخوره به کمک ۵ ماسک طبیعی و موثر

موز

موز با داشتن روغن‌های طبیعی و ویتامین‌هایی همچون پتاسیم، روی، آهن و ویتامین A، C و E، از شکستگی موهای سر جلوگیری می‌کند علاوه بر آن به کمک موز می‌تونید  موهای ا نرم و مرطوب داشته باشید

یک موز رسیده، دو قاشق غذاخوری  آب،  گلاب،  و آب لیمو را با یکدیگر مخلوط کرده و روی موهای خود بمالید.

رهایی از موخوره به کمک ۵ ماسک طبیعی و موثر

 

منبع : باشگاه خبرنگاران

بیشتر بخوانید:

روش هایی برای تقویت و درخشندگی مو‌ها

رابطه عجیب خارش پوست سر با ریزش مو

5روش خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده

برچسب ها: ریزش مو، ماسک های خانگی، موخوره تعداد بازديد: 641 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز