Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 11:24

22
فروردین
از بین بردن خط اخم ابرو با روش‌های طبیعی

از بین بردن خط اخم ابرو با روش‌های طبیعی

خط اخم ابرو از بد ترین چین و چروک های صورت است چون اولین نقطه ای است که به چشم می آید. می توان با راهکارهای ارائه شده در این مقاله از بین بردن خط اخم ابر را امکان پذیر کرد.

از بین بردن خط خم ابرو

 همانطور که می‌دانید زیبایی یکی از جنبه‌های مفید اعتماد به نفس فردی و جذابیت در یک شخص است زیبایی در ظاهر پوست و زیبایی از لحاظ اندام که هر یک جداگانه نقش بسزایی در جذابیت دارد.

اما این زیبایی نیاز به مراقبت روزانه و بالا دارد. مراقبت از زیبایی اندام با انجام حرکات ورزشی مناسب دائم، پیوسته و همچنین کنترل و بررسی میزان تغذیه، تاثیر بالایی دارد.

اما برای زیبایی ظاهری صورت که یکی از اصلی‌ترین بخش در زیبایی به شمار می‌رود نیاز به مراقبت جدی دارد که به دو شاخه‌ی مراقبت از پوست و مو تقسیم می‌شود، زیرا با گذر زمان به طور طبیعی پوست و مو تازگی و طراوت اولیه‌ی خود را از دست می‌دهند.

ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم شما را با یکی از جنبه‌های زیبایی که دغدغه‌ی بسیاری از افراد به ویژه بانوان بشمار می‌رود آشنا کرده و برای رفع آن راهکارهایی را به شما پیشنهاد کنیم.

رفع خط اخم از روی پیشانی

همانطور که آگاهی دارید با گذر زمان خطوطی بر روی پیشانی باقی می‌ماند هر چند این یک عامل طبیعی بوده و راه فراری از آن وجود ندارد ولی خوشبختانه امروزه راهکارهای طبیعی وجود دارد که با کمک آن می‌توان مانع بروز خط اخم بر روی پیشانی شد و یا اینکه حداقل بتوانیم فرایند را به تعویق بیندازیم یا از شدت آن بکاهیم.

در ادامه مقاله روش‌های پیشنهادی را دراختیار شما قرار داده ایم اما در مرحله اول پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با دلایل بروز خط ابرو آشنا شده تا در صورت امکان میزان تکرار این عوامل را به حداقل برسانیم.

 دلایل ایجاد خط اخم بر روی پیشانی چیست ؟

 1. اولین عامل شایع ژنیک می‌باشد

عوامل ژنتیکی در مشخص کردن جنس پوست صورت شما تاثیر بسزایی دارد. جنس پوست مشخص کننده‌ی این است که آیا جنس پوست شما خیلی راحت خط اخم روی آن می‌افتد یا به راحتی به حالت اولیه‌ی خود باز می‌گردد یا نه ؟

لذا تشخیص جنس پوست در مشخص کردن میزان تمرینات ورزشی و مدت زمان بهبود و بسیاری عوامل گوناگون تاثیر گذار است.

2. تاثیر پرتوها یا تابش ‌های خورشیدی

پرتوهای آفتاب به ویژه در فصل گرم تابستان و هم چنین در اواسط زمستان که زاویه‌ی تابش پرتو خورشید به گونه‌ای است که به پوست افراد بسیار آسیب می‌زند به همین دلیل است که همراه توصیه شده است حتی در روزهای معمولی از استفاده از  کرم های ضد آفتاب غافل نشوید.

زیرا در صورت عدم استفاده از کرم ضد آفتاب پرتو فرا بنفش حاصل از انوار خورشید به پوست شما رسیده و الاستین و  کلاژن پوست شما را از بین می‌برد و در نتیجه امکان ایجاد خط اخم در فرد را افزایش می‌دهد.

3. حالت‌های مختلف چهره برای بیان احساسات

سومین عامل شایع تکرار بیش از حد و طولانی مدت از حالت‌های مختلف چهره برای بیان احساسات فردی می‌باشد

شاید برای خودتان پیش آمده باشد که برای نشان دادن ناراحتی و عصبانیت خود به جای استفاده از زبان و بیان ناراحتی خود به فرد مقابل از حرکات صورت خود استفاده کنید.

اما بروز خط اخم بر روی پیشانی تنها ناشی از ناراحتی و عصبانت فرد و درنتیجه اخم کردن آن نیست بلکه حتی بالا و پایین بردن بیش از حد ابروان و همچین خندیدن طولانی مدت برای پوست خوب نبوده و در مدت زمان طولانی ایجاد خط در کنار لب و پیشانی و حتی گوشه چشم را نیز در پی دارد.

4. استرس بیش از حد در فرد

این عامل با عامل قبلی پیوند دارد. زیرا در صورتی که عصبانیت و استرس در فرد افزایش یابد باعث می‌شود فرد ناخود آگاه به دچار تغییر درحالات صورت می‌شود درنتیجه با توجه به مورد قبل در مدت زمان طولانی استرس نیز باعث ایجاد خط بر در کنار لب و پیشانی و حتی گوشه چشم را در پی دارد.

5. سیگار کشیدن

سیگار کشیدن علاوه بر ضرری که برای سلامتی شما دارد و سوای از بلاهای که بر سر شما می‌آورد، می‌تواند چروک های اطراف دهان شما را به خاطر تکرار میمیک خاص خودش افزایش دهد.

سیگار همچنین بر روی رگ های خونی شما اثر می‌گذارد و اندازه‌ی آنها را تغییر می‌دهد که این تغییر اندازه موجب کاهش رسیدن اکسیژن به بافت های بدن و در نتیجه چین و چروک می‌شود.

 درمان خانگی خط اخم

خط اخم ابرو بر اثر اخم های مکرر و ایجاد استایل های خاص بر روی صورت به وجود می‌آید و اکثر افراد برای از بین بردن آن از بوتاکس کمک می‌گیرند. این در حالی است که شما می‌توانید آن را بدون استفاده از بوتاکس و با روش های ساده و خانگی زیر به راحتی انجام دهید.

روش های خانگی موثری برای بسیاری از امور از جمله از بین بردن خط اخم ابرو وجود دارند. این روش ها از نظر علمی اثبات شده نیستند اما توانسته‌اند مشکل افراد زیادی را حل کنند و بسیاری از افراد به آن ها ایمان دارند. ما در این قسمت برای شما تعدادی از روش های خانگی ساده اما موثر را بیان می‌کنیم تا به کمک آن ها به راحتی خط اخم ابروی خود را از بین ببرید.

 *رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و به اندازه‌ی کافی آب بنوشید: آب یکی از مهم ترین عناصر زیبایی است که بدون آن زیبایی بی معنا خواهد بود، اگر به اندازه‌ی کافی آب مصرف کنید بافت های پوست شما بهتر شکل می‌گیرد و از بروز خم ابرو جلوگیری می‌شود. همچنین شما می‌توانید با استفاده از امگا 3به بافت های خود آبرسانی بیشتر کنید.

*به اندازه‌ی کافی بخوابید تا پوستتان ترمیم شود: خوابیدن یکی از اموری است که برای ریکاوری بدن امری حیاتی به شمار می‌رود، خواب درست می‌تواند شما را شاداب تر و پوست شما را لطیف تر کند. توصیه می‌شود از خوابیدن به صورت خودداری کنید چرا که پوست صورت دچار کشیدگی می‌شود.

*ضدآفتاب را فراموش نکنید: چند سالی است که همه‌ی ما به خوبی از مضرات اشعه‌های فرابنفش خورشید آگاهی داریم و یکی از محافظت کننده های این اشعه ها ضد آفتاب ها می‌باشند. بهتر است در هر فصلی که هستید چه زمستان، چه تابستان چه ... از یک ضدآفتاب استفاده کنید و آن را به نرمی بر روی پوست خود بمالید. علاوه بر این شما می‌توانید از عینک آفتابی هم برای حفظ کردن چشم های خود از اشعه های خطرناک خورشید استفاده کنید.

*مرطوب کننده را فراموش نکنید: مرطوب کننده ها به خوبی به پوست شما آب رسانی می‌کنند و آن را نرم و لطیف نگه می‌دارند. سعی کنید با توجه به نوع پوستی که دارید از یک نرم کننده‌ی مناسب به طور منظم استفاده کنید.

*لایه بردارها در جای خود مفیدند: کرم های لایه بردار به پوست شما کمک می‌کنند تا بافت جدیدی را نمایان سازد، البته باید دقت داشته باشید که استفاده از لایه بردار ها به دفعات زیاد می‌تواند برای پوست شما مضر باشد و خشکی پوست را در پی داشته باشد. توصیه می‌شود حداکثر یک بار در هفته از لایه بردارهای پوست استفاده کنید.

*از سفیده‌ی تخم مرغ کمک بگیرید;‌ آن را بین چشم و ابروی خود بمالید

*با کمک ماست و آبلیمو و کپسول ویتامین E مخلوطی بسیازید;‌ به مدت 10 دقیقه آن را روی پوست خود قرار دهید

*از روغن بادام یا نارگیل کمک بگیرید;‌ خط اخم ابرو را به کمک آن ماساژ دهید

*روغن تخم کتان بخورید;‌ 2 تا 4 بار در روز

*پوره‌ی آووکادو : از پوره‌ی آووکادو ماسکی تهیه کرده و آن را به مدت 20 دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید

 با تمرین کردن خط اخم خود را از بین ببرید

عده‌ای بر این باورند که تمرین های خاصی وجود دارند که می‌توانند به بهتر شدن خط اخم کمک کنند، این در حالی است که ممکن است دیگران بر این باور باشند که اصلا این کار جواب نخواهد داد.

خط پیشانی خود را با تمرین زیر از بین ببرید

برای این کار از هر دو دست خود کمک بگیرید، اول از همه کف دست راست خود را بر روی سمت راست پیشانی خود قرار دهید و آن را محکم نگه دارید، در همین حال کف دست دیگر خود را در قسمت دیگر پیشانی خود بگذارید و آن را به صورت دورانی به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید.

این کار را برای قسمت دیگر تکرار کنید.

توصیه: توصیه می‌شود این کار را هر روز تکرار کنید تا نتیجه‌ی آن را ببینید.

هر یک از روش هایی که در این مقاله گفته شد می‌توانند برای کاهش خط اخم مفید باشند با این حال بهتر است برای انجام هر کاری با پزشک مشورت کنید.

 

 بیشتر بخوانید:

لیفت ابروبرای چه کسانی مناسب است؟

کشیدن پوست صورت بدون جراحی در خانه

این ترفندها چین و چروک پیشانی شما را باز می کند

برچسب ها: ماسک لایه بردار، ماسک های خانگی، خط اخم، از بین بردن خط اخم، ماسک های کلاژن ساز، از بین بردن چین و چروک پیشانی، ماسک آوواکادو، فواید کپسول ویتامین E برای پوست، از بین بردن چروک پوست با ماساژ تعداد بازديد: 551 تعداد نظرات: 2

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز