Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 04:06

7
بهمن
عوارض لیزر برای موهای زائد

عوارض لیزر برای موهای زائد

در انجام لیزر برای رفع موهای زائد، حتما باید به یک فرد متخصص مراجعه شود. همچنین قبل از انجام آن حتما باید بیمار معاینه شود و از نظر برخورداری از شرایط خاص لیزر بررسی شود.

دکتر امیرهوشنگ احسانی؛ متخصص پوست و مو در پاسخ به سوال گزارشگر «زندگی‌آنلاین» در مورد عوارض لیزر برای از بین بردن موهای زائد بیان کرد: «شاید در طول سال‌های اخیر یکی از بیشترین کاربردهایی که از لیزر در پوست استفاده شده است، لیزر برای از بین بردن موهای زائد است.

این لیزر، یکی از پر استفاده‌ترین لیزرها در دنیا است و بسیاری از خانم‌ها و آقایان برای نواحی خاصی از بدن از قبیل ناحیه بینی،‌ گوش یا زیر گردن، از این لیزرها استفاده می‌کنند. این نکته همیشه به بیماران گفته می‌شود که لیزر مو را سفت نمی‌کند،‌ بلکه مو را کم،‌ تنک و نازک می‌کند».

وی در ادامه افزود: «بسیاری از خانم‌ها در ناحیه چانه موهایی دارند که علت آن باید بررسی شود که آیا مربوط به مسائل داخلی،‌ هورمونی،‌ تخمدان و یا غدد فوق‌کلیوی می‌شوند، ولی ما فردی را در نظر می‌گیریم که کاملا سالم است و برای از بین بردن موهای زائد مراجعه کرده است، بنابراین فرد باید بداند که این درمان، قطعی و صد در صد نیست.‌

چون این نکته بسیار مهم است و می‌تواند بعدها جزء عوارض هم تلقی شود. یعنی فرد فکر می‌کند با هزینه زیادی که پرداخت می‌کند تمام موهایش قرار است از بین برود اما در واقع این طور نیست و موها توسط لیزر کم، تنک و نازک می‌شود».

دکتر امیرهوشنگ احسانی در خصوص مهم‌ترین عارضه لیزر گفت: «اگر درجه دستگاه بر اساس رنگ پوست و شرایط بیمار خوب تنظیم نشود، پوست ممکن است بسوزد. سوختگی ناشی از لیزر که زیاد هم اتفاق می‌افتد، به دلیل دخالت‌های نابخردانه و غیر علمی افراد غیر پزشک است که متاسفانه این آمار در ایران نسبت به سایر کشورها بالاتر است. سوختگی‌های پوست در نواحی مختلف اتفاق می‌افتد. فردی که آفتاب گرفته است،‌ در صورتی که تحت لیزر درمانی قرار بگیرد، قطعا دچار سوختگی می‌شود.

سوختگی‌ها ممکن است لک‌های قهوه‌ای یا لک‌های سفید ایجاد نمایند. ممکن است یک تا دو سال طول بکشد تا لک‌های سفید برطرف شوند. گاهی هم اتفاق می‌افتد که این لک‌ها برطرف نشوند. لک‌های قهوه‌ای نیز اگرچه برطرف می‌شوند، اما فرد باید 6 ماه تا یک سال دارو مصرف کند».

وی در پایان توصیه کرد: «در انجام لیزر برای رفع موهای زائد، حتما باید به یک فرد متخصص مراجعه شود. همچنین قبل از انجام آن حتما باید بیمار معاینه شود و از نظر برخورداری از شرایط خاص لیزر بررسی شود و این نکات حتما باید قبل از انجام لیزر برای فرد توضیح داده شوند و در صورتی که بیمار این نکات را قبول نماید، لیزر برای او انجام شود».

 

 

برای دیدن فایل ویدئویی مصاحبه با آقای دکتر امیرهوشنگ احسانی، در مورد عوارض لیزر برای موهای زائد، اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: زیبایی، هیرسوتیسم، موهای زائد، عوارض لیزر موهای زائد، علل موهای زائد تعداد بازديد: 1624 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز