Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 05:28

11
اردیبهشت
آیا آفتاب به درمان MS کمک می کند؟

آیا آفتاب به درمان MS کمک می کند؟

ایج بررسی‌ها نشان داد 88درصد افرادی كه در دوران نوجوانی هرروز در مجاورت آفتاب قرار گرفته بودند نشانه‌های بیماری در آنها دیرتر ظاهر شده بود.

در تحقیق جدیدی كه در كشور دانمارك برروی 1160 مورد مبتلا به بیماری "ام‌اس" انجام گرفت بیماران به دو دسته تقسیم شدند.

لازم بذكر است تقسیم‌بندی بر اساس عادت به قرار گرفتن در نور خورشید در دوران نوجوانی و استفاده از مكمل ویتامین "د" و میزان مصرف ماهی های چرب در سن 20 سالگی صورت گرفت.

نتایج بررسی‌ها نشان داد 88درصد افرادی كه در دوران نوجوانی هرروز در مجاورت آفتاب قرار گرفته بودند نشانه‌های بیماری در آنها دیرتر ظاهر شده بود. بهرحال در این مطالعه نیز نظیر چند مطالعه جدید صورت گرفته، از این فرض حمایت شد كه ویتامین "د" (كه در اثر مجاورت با نورخورشید بمیزان مناسب در بدن تولید می‌شود) نقش حفاظتی در بیماری "ام‌اس"دارد بخصوص كه این عمل از همان سنین نوجوانی بصورت عادت در آمده باشد.

برچسب ها: آفتاب، بیماری ام اس، جلوگیری از بیماری ام اس، ضد آفتاب، درمان بیماری ام اس، داروی ام اس، پیشگیری از ام اس، خواص درمانی آفتاب تعداد بازديد: 696 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز