Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 00:25

13
دی
پیشگیری از آنفلوانزا

پیشگیری از آنفلوانزا

مهمترین نکته در پیشگیری از آنفلوآنزا پرهیز از تماس مستقیم با افراد آلوده است.

دكتر محسن نراقی؛ متخصص گو ش، حلق و بینی، فلوشیپ فوق تخصصی راینولوژی و جراحی اندوسکوپیک بینی و سینوس

 

مهمترین نکته در پیشگیری از آنفلوانزا پرهیز از تماس مستقیم با افراد آلوده است. باید سعی شود از حضور در محل‌های پرتجمع یا تماس نزدیک با مبتلایان به آنفلوآنزای خوکی پرهیز شود. اگر امکانپذیر نیست از تماس نزدیک فیزیکی مثل دست دادن، در آغوش‌گرفتن و بوسیدن خودداری شود.

راه اصلی انتقال این بیماری از راه قطرات آلوده دستگاه تنفسی است که در هوا پراکنده می‌شوند. این قطرات تا فاصله دو متری از فرد بیمار می‌توانند باعث آلودگی دیگران شوند. بنابراین اگر با یک بیمار مبتلا به آنفلوآنزا سروکار داریم بهترین کار این است که دو متر از او فاصله بگیریم تا خطر انتقال ویروس به حداقل برسد.

با توجه به اینکه این ویروس بیشتر از 2 ساعت روی سطوح زنده می‌ماند حتماً پیش از غذاخوردن دست‌های خود با آب و صابون بشوییم و دست آلوده را به دهان، بینی یا چشم نزنیم.

اگر تغذیه بد باشد و استراحت هم نکنیم سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و مستعد ابتلا به بیماری می‌شود. میوه و سبزیجات و گوشت سفید را در رژیم غذایی خود لحاظ شود. بزرگسالان باید 7 تا 8 ساعت و کودکان و نوجوانان باید 9 تا 10 ساعت خواب شبانه داشته باشند.

ورزش منظم سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و در صورت بیماری علایم آن ملایم‌تر بوده و زودتر از سایرین بهبود پیدا می‌کند.

استفاده از ماسک بیشتر از آنکه برای افراد سالم مفید باشد برای بیماران مبتلا به آنفلوآنزا توصیه می‌شود تا بدین ترتیب افراد کمتری را مبتلا کنند. برای افراد سالم بخصوص در مکانهای عمومی ماسک چندان کاربردی نخواهد داشت مگر در شرایطی که قرار باشد در فاصله یکی دو متری یک فرد مبتلا قرار گیرد. در این حالت استفاده از ماسک برای افراد سالم مفید خواهد بود.

بیماران در معرض خطر واکسن بزنند.

 

برچسب ها: سرماخوردگی، پیشگیری از سرماخوردگی، بیماری های عفونی، پیشگیری از آنفلوانزا، درمان آنفلوانزا، تغذیه و آنفلوانزا تعداد بازديد: 1388 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز