Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 03:51

17
شهریور
علت نمایان شدن رگهای بدن | علت رگهای برجسته روی دست چیست؟

علت نمایان شدن رگهای بدن | علت رگهای برجسته روی دست چیست؟

یکی از مواردی که رگ‌های دست به شکل برآمده ظاهر مي‌‌شود میزان پایین چربی بدن شخص است و دلیل بعدی مي‌‌تواند بالا و پایین رفتن‌های وزن باشد.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

 

اگر اخبار مربوط به افراد مشهور و هنرپیشه‌هارا دنبال کنید، احتمالا متوجه شده‌اید که تعدادی از ستارگان ‌هالیوود مثل مدونا و آنجلینا جولی  رگهای برآمده‌ای در دستان خود دارند. این رگهای برآمده مي‌‌توانند علل مختلفی داشته باشند، گاهی خوش‌خیم باشند و گاهی خطرناک.

علل خوش‌خیم

یکی از مواردی که رگ‌های دست به شکل برآمده ظاهر مي‌‌شود میزان پایین چربی  بدن شخص است و دلیل بعدی مي‌‌تواند بالا و پایین رفتن‌های وزن باشد. اگر به باشگاه بدنسازی مي‌‌روید ظاهر شدن رگها  دستتان نشانه  آن است که چربی زیر پوستی خود را از دست داده‌اید و این يعنی در کار خود موفق بوده‌اید.

اما سوال اینجاست که اگر شخصی در حال بدنسازی نباشد و رگ‌های دستش نمایان شود این به چه معناست؟ مسلماً با تعاریف قبلی ذکر شده نشان دهنده  آن است که فرد چربی بدنی بسیار کمی دارد و این مساله به ورزش با رژیم غذایی وی برمی‌گردد. بنابراین اگر چنین مشکلی دارید حتما برای درمان آن با پزشک خود مشورت کنید.

سن و ژنتیک

هرچقدر سن بالاتر مي‌‌رود رگ‌های دست، بیشتر خود را نشان مي‌‌دهند. علاوه بر این در برخی افراد به‌صورت ژنتیکی رگهای دست قبل مشاهده‌تر هستند. رنگدانه‌های پوست، پراکنش چربی‌ها زیر پوست دست يا فاکتورهای ژنتيكي مي‌‌تواند از دیگرعوامل آن باشند. در اکثر موارد، رگ‌های برآمده دست‌ها علامتی از يک اختلال بالینی يا بیماری نیستند اما اگر رگ‌های دستتان نسبت به قبل بزرگتر و قابل مشاهده‌تر شدند حتما به پزشک مراجعه نمایید.

 

همچنین بخوانید: خرید کتاب سلامت قلب و عروق

 

علل خطرناک

چندین نوع مختلف بیماری عروقی  از جمله ترومبوز وریدی عمیق و بیماری عروق محیطی که باعث اختلال در عملکرد خون و عروق لنفاوی در سیستم گردش خون مي‌‌شوند از دسته عوامل مهم این حالت عروق دست به‌شمار مي‌‌آیند. انسداد در عروق خونی و غدد لنفاوی بازو ا کی از رگ‌های بزرگتر که تغذیه عروق بازو را به‌عهده دارد مي‌‌تواند از دیگر علل این بیماری در این ناحیه باشد و اما خود این بیماری‌های عروقی مي‌‌توانند به علتهایی همچون: آسیب‌های وارده به رگ‌ها، سن، بیماری‌های دیگر از جمله دیابت و فشارخون، ژنتیک،مصرف دخانیات، عدم تحرک بدنی به‌دلیل نقص‌های فیزیکی ایجاد شوند.

علایم بیماری‌های عروقی

افراد با بیماری‌های عروقی علاوه بر تظاهراتی همچون عروق برآمده دستها علایم زیر را نیز گاهی به همراه دارند.

احساس سنگینی در اندام مذکور

تغییراتی در پوست دست‌ها و بازوها مانند بی‌رنگی

زخم‌هایی که بهبود پیدا نمی‌کنند

ضعف عضلات

درد و کاهش تحرک

خستگی

نفس‌های کوتاه و بریده بریده  اشکال در تنفس

تشخیص و درمان

بیماری‌های عروقی معمولا با دستگاه‌های مخصوص سونوگرافی و آنزیوگرافی تشخیص داده مي‌‌شود. پزشک نیز مي‌‌تواند با آزمون‌های فیزیکی همچون تست ورزش و اندازه‌گیری فشارخون در نقاط مختلف بدن به سلامت عروق پی ببرد. درمان این بیماری‌ها معمولا با پاکسازی انسداد عروق درمان مي‌‌گردد و روش درمانی پزشک بستگی به محل و میزان شدت انسداد عروق دارد.

 

برچسب ها: قلب و عروق، قلب، گرفتگی رگ، رگ های برآمده دست، دست های زیبا، رگ های دست، گرفتگی قلب تعداد بازديد: 21056 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز