Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:44

7
بهمن
باورهای غلط مردم درباره آلرژی (2)

باورهای غلط مردم درباره آلرژی (2)

افرادی كه به برخی گروه‌های خاص حساسیت دارند به برخی از غذاهای گیاهی و پروتئین‌های مشابه نیز حساسیت خواهند داشت. مثلا اگر به گرده‌های درخت توس حساسیت دارید، با خوردن سیب وحشی، هلو، گلابی، هویج، و توت‌ها نیز دچار خارش دهان و گلو می‌شوید.

روش‌های درمانی طبیعی كه پزشكان توصیه می‌كنند 

بینی شما همانند یك فیلتر عمل می‌كند و بسیاری چیزهای ریز كه در هوا پخش هستند وارد بینی می‌شوند لذا اگر مسیر عبور هوا در بینی را تمیز كنید، می‌توانید از ورود برخی آلرژی‌زاها به بدن جلوگیری كنید. یكی از بهترین راه‌ها برای پاك كردن بینی استفاده از Neti Pot است. 

اگر در كودكی به آلرژی دچار نباشید، در بزرگسالی نیز از این وضعیت مصون خواهید بود 

این باور غلط در میان مردم بسیار رایج است تا جائی‌كه اگر در كودكی به آلرژی دچار نبود‌ه‌اند، خارش گلو، عطسه و آب ریزش بینی بزرگسالی را اصلا به آلرژی ربط نمی‌دهند چرا كه فكر می‌كنند دیگر دچار آن نخواهند شد. معمولا آلرژی‌ها تا قبل از 30 سالگی بسیار شدت می‌یابند.

اما در بسیاری موارد نیز افراد بعد از 30 سالگی دچار آلرژی می‌شوند. در برخی از افراد جوان علائم آلرژی برای چند سال ناپدید می‌شود اما دوباره بعد از مدتی ظاهر می‌شوند. اگر در كودكی به اگزما، آسم و یا هر نوع آلرژی دیگری دچار بوده باشید و برای مدتی از آن فارغ شده‌اید، دوباره در آینده درگیر آن می‌شوید و اگر در خانواده‌تان كسی یا كسانی به آلرژی دچارند، احتمال آنكه شما نیز دچار آن شوید، زیاد است.

اگر هیچ گاه آلرژی نداشته‌اید ولی حالا به طور ناگهانی دچار عطسه و آب ریزش بینی شده‌اید، ممكن است یا دچار آلرژی شده و یا اینكه سرماخورده باشید. اگر دچار آلرژی شده باشید علائم دیگری مثل خارش گلو، ریزش اشك از چشم‌ها و ... را نیز تجربه می‌كنید البته این علائم در سرماخوردگی نیز می‌توانند بروز كنند با این تفاوت كه در سرماخوردگی علائم تقریبا بعد از 2 هفته كاملا از بین می‌روند ولی در حساسیت همچنان ادامه دارند. 

حساسیت به یك چیز یعنی اینكه فقط به آن چیز خاص حساسیت دارید

حساسیت داشتن به یك چیز شما را مستعد ابتلا به حساسیت‌های دیگر نیز می‌كند.

مثلا افرادی كه به برخی گروه‌های خاص حساسیت دارند به برخی از غذاهای گیاهی و پروتئین‌های مشابه نیز حساسیت خواهند داشت. مثلا اگر به گرده‌های درخت توس حساسیت دارید، با خوردن سیب وحشی، هلو، گلابی، هویج، بادام و توت‌ها نیز دچار خارش دهان و گلو می‌شوید مخصوصا در فصل گرده افشانی.

بنابراین سال گذشته این تجربه را پشت سر گذاشته‌اید، امسال نزدیك فصل گرده افشانی دقت داشته باشید از میوه‌هایی كه ایجاد حساسیت می‌كنند، نخورید. در ضمن یك راه دیگر برای كاهش حساسیت به این میوه‌ها، پوست گرفتن آنها و یا پختن آنهاست زیرا پروتئین‌ها اغلب در پوست میوه‌ها هستند و پختن آنها نیز باعث تغییر پروتئین‌ها می‌شود.

 

 

برای خواندن بخش اول - باورهای غلط مردم درباره آلرژی - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: آلرژی، غذاهای حساسیت زا، روش های درمانی آسم، کودک مبتلا یه آسم، حساسیت شدید تعداد بازديد: 706 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز