Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 16:31

30
دی
خلاصی از شر آلرژی (2)

خلاصی از شر آلرژی (2)

در اتاق خواب‌تان هیچگاه تابلو فرش به دیوار نصب نكنید. برخی از اسباب‌بازی‌ها و وسایل را حتماً هر هفته یكبار با آب گرم بشویید و به دقت خشك كنید تا گرد و غبارهای روی آنها از بین بروند.

كوارسیتن 

این ماده در پوست پیاز و سیب وجود دارد و نوعی آنتی‌هیستامین طبیعی است. در فصلی كه حساسیت در شما به اوج می‌رسد، می‌توانید هر روز سه بار و هر بار 300 میلی‌گرم از آن را استفاده كنید.

تركیباتی كه حاوی «بروملین» هستند نیز برای این منظور مناسبند. برخی از پزشكان مصرف یك محصول تركیبی به نام Aller-C را برای درمان حساسیت مفید می‌دانند. این محصول تركیبی حاوی بروملین، كوارستین و ویتامین C است. 

روش دارو درمانی 

در روش دارو درمانی از تركیب چند گیاه و گل (اسانس) استفاده می‌شود. این دارو به صورت قرص در آمده و در زیر زبان قرار می‌گیرد. ایفرزیا برای سوزش و خارش چشم و آلیوم سپا برای آب ریزش بینی مفید است این داروها را هم‌زمان مصرف نكنید و برای گرفتن نتیجه بهتر است كه هر كدام را جدا استفاده كنید. 

برگ گیاه گزنه 

این گیاه حاوی محصولات ضد حساسیت است و به شكل چای نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آنكه از روغن‌های گیاهی موجود در چای كیسه‌ای گزنه استفاده كنید، بگذارید به مدت 15 دقیقه دم بكشد تا تمام روغن‌های چای وارد آب جوش شوند و بعد آن را بنوشید. 

طب سوزنی 

دلیل آن مشخص نیست، ولی طب سوزنی كمك زیادی به رفع و بهبود علائم حساسیت می‌كند؛ به خصوص اگر درمان را یك ماه قبل از اوج بیماری شروع كنید. طب سوزنی سیستم دفاعی بسیار فعال را متعادل می‌كند و از این راه علائم حساسیت را از بین می‌برد.

 

در واقع هیچ راهی وجود ندارد كه حساسیت را به‌طور قطعی و كامل برطرف كند؛ اما با مراقبت‌های دقیق و درست می‌توان زندگی فعالی داشت و كمتر دچار عذاب و ناراحتی شد. بیشتر مردم فكر می‌كنند كه حساسیت‌ها جزء بی‌خطرترین مشكلات هستند، اما در واقع از مشكلات بسیار جدی می‌باشند كه باید مورد توجه قرار گیرند؛ چرا كه بی‌توجهی به درمان آنها باعث بدخوابی و حتی اختلالات یادگیری می‌شود.

عفونت‌های سینوسی و اختلالات پوستی از سایر عوارض حساسیت هستند. گاهی اوقات حساسیت‌ها تشدید شده و به علائم آسم تبدیل می‌شوند و حتی گاهی به یك خطر بسیار جدی تبدیل شده و زندگی فرد را تهدید می‌كنند.  

برخی از مهم‌ترین مواردی كه افراد دچار آلرژی باید آن را رعایت كنند 

 فرش‌ها از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مكان‌ها برای تجمع گرد و غبار و ذرات ریز هستند. در اتاق خواب‌تان هیچگاه تابلو فرش به دیوار نصب نكنید.  برخی از اسباب‌بازی‌ها و وسایل را حتماً هر هفته یكبار با آب گرم بشویید و به دقت خشك كنید تا گرد و غبارهای روی آنها از بین بروند. 

مواد غذایی و ظروف حاوی آنها را با در باز نگهداری نكنید.  در اوج زمان شیوع حساسیت، سعی كنید كمتر درها و پنجره‌ها را باز كنید.  در خانه حیوانات خانگی نگهداری نكنید.  در شروع فصل سرد قبل از استفاده از منابع گرما، مثل شومینه و بخاری، به دقت گرد و غبار آنها را تمیز كنید.  رطوبت موجود در خانه باید 35-50 درصد باشد. 

هنگام جارو كشیدن خانه از ماسك استفاده كنید.  به مواد غذایی كه می‌خورید توجه كنید تا حاوی مواد حساسیت‌زا و تحریك كننده نباشند.  استفاده از فیلتر HEPA را فراموش نكنید.  رویه ملحفه‌ها و بالش‌ها را حتماً هفته‌ای یك‌بار بشوئید. 

 

 

برای خواندن بخش اول - خلاصی از شر آلرژی  - اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: آلرژی، حساسیت، مواد حساسیت زا، روش دارو درمانی آلرژی، حساسیت و طب سوزنی تعداد بازديد: 741 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز