Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 12:51

8
اردیبهشت
گفتگو با شیرین بینا

گفتگو با شیرین بینا

شیرین بینا: این روزها در دو تئاتر "بینوایان" و " بیوه‌های غمگین سالار جنگ" حضور دارم. پیش از عید نیز فیلم سینمایی "عشقولانس، مرکز فوریت‌های عشقی" به کارگردانی محمد ماهینی و تهیه‌کنندگی عبدالله باکیده را به اتمام رساندیم.

سرویس سینمایی هنرآنلاین: شیرین بینا بازیگر فیلم سینمایی "محاکمه" درباره فعالیت‌های اخیر خود به هنرآنلاین گفت: این روزها در دو تئاتر "بینوایان" و " بیوه‌های غمگین سالار جنگ" حضور دارم.

پیش از عید نیز فیلم سینمایی "عشقولانس، مرکز فوریت‌های عشقی" به کارگردانی محمد ماهینی و تهیه‌کنندگی عبدالله باکیده را به اتمام رساندیم و امیدوارم عید فطر این فیلم اکران شود. کاری دیدنی، مفرح و جذاب است. 

وی که بعد از بازی در سریال "تصویر یک رؤیا" دیگر در هیچ سریالی حضور نیافته است درباره همکاری نکردن با تلویزیون بیان کرد: دیگر کار تلویزیونی انجام نمی‌دهم، به این دلیل که تلویزیون پولمان را نمی‌دهد و امنیت شغلی در آن وجود ندارد.

 

بسیار راحت تهیه‌کنندگان فعال در این حوزه با بهانه‌های واهی از مسئولیت خود سرباز می‌زنند و تسویه‌حساب نمی‌کنند. از آنجایی که چند بار تاکنون این اتفاق برایم افتاده است و از این همکاری پشیمان شده‌ام ترجیح می‌دهم تا زمانی که شرایط مناسبی وجود نداشته باشد با تلویزیون همکاری نداشته باشم. 

بازیگر سریال "مریم مقدس" ادامه داد: از سوی دیگر فیلمنامه‌ها را دوست ندارم، برای اینکه شرایط سنی و شخصیت‌پردازی درستی صورت نمی‌گیرد و در سریال‌های تلویزیونی عمدتاً مادرانی را نشان می‌دهند که فقط به پخت‌وپز می‌پردازند و من این سبک کار را دوست ندارم.

در واقع جای تأسف دارد که مادر را تنها به عنوان یک شخص که وظیفه‌اش تنها رفت‌وروب خانه است نشان می‌دهند، که کار خاصی انجام نمی‌دهند و همه گره‌ها به دست مردان باز می‌شود. در واقع شخصیت زن و مادر در فیلمنامه‌های ایرانی پویا نیست. 

بینا گفت: بعضی سانسورها و اتفاقاتی که در تلویزیون می‌افتد خیلی مطابق با جامعه نیست و واقعیت‌های جامعه در آن دیده نمی‌شود و ملموس نیست، در نهایت هم مخاطب و من بازیگر از کار در آن و دیدن آن زده می‌شویم.

این زورکی به خورد مخاطب دادن باعث جذب که نمی‌شود هیچ، مخاطب را دفع هم می‌کند و همین عامل نیز موجب می‌شود تا همه به سمت سریال‌های خارجی و ماهواره روی بیاورند و آنجاست که اتفاقی که نباید می‌افتد و هزار و یک مشکل به وجود می‌آید. 

این بازیگر ادامه داد: در سینما هم همین اتفاق می‌افتد، ولی در آنجا کمی دست شما بازتر است و محدودیت‌ها کمتر و اجازه داری کمی به واقعیت جامعه نزدیک شوی.

ما کارهایی داریم که در سطح جهانی مطرح می‌شوند و این اتفاق خوبی است، ولی کارهای سینمایی نیز آن‌طور که باید نیستند و برای همه بازیگران جا ندارند و از آنجایی که تهیه‌کنندگان با دیدگاه تجاری پیش می‌روند سعی می‌کنند از بازیگران جوان بیشتر استفاده کنند و نقش‌های خاص کمتر می‌شود. 

بینا در ادامه درباره استفاده از بازیگران مرد به جای بانوان نیز گفت: استفاده از بازیگر مرد به جای زن به فراخور قصه و بعضی جاها جذابیت دارد و به عنوان کار نو جالب است، ولی وقتی تکرار می‌شود دیگر جذابیتی ندارد.

وقتی ما بازیگرانی داریم که می‌توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند، چرا باید از بازیگران دیگر استفاده کنیم. اگر بنا به آزادی عمل بیشتر است ما می‌توانیم از بازیگران زوج استفاده کنیم ولی این اتفاق نمی‌افتد.

 

 

منبع: هنرآنلاین

 

برچسب ها: سینما و تلویزیون، گفتگو با بازیگران سینما، شیرین بینا، گفتگو با شیرین بینا، هنرمندان سینما، تئاتر بینوایان، سریال مریم مقدس تعداد بازديد: 1552 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز