Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 11:33

23
تیر
معرفی دو کتاب

معرفی دو کتاب

بانوی پستچی داستان زنانی است که جنگ بزرگترین ضربه را به آن‌ها زده است، داستان کسانی است که گاه برای جبران اشتباه خود مسیری بدون بازگشت را انتخاب کرده‌اند.

بانوی پستچی

بانوی پستچی روایت زندگی سه زن در دوران جنگ جهانی دوم در فاصله زمانی پاییز ۱۹۴۰ تا تابستان ۱۹۴۱ است.

داستان کتاب با روایت فرانکی بارد شروع می‌شود؛ گزارشگر رادیویی که با گزارش‌هایش، مردم آمریکا را با شرایط دشوار و تلخ آوارگان و پناهندگان اروپا آشنا می‌کند.

رساندن یک نامه به دست صاحبش باعث آشنایی فرانکی با دو زن دیگر می‌شود: آیریس رئیس اداره پست که عشق زندگی‌اش را در چهل سالگی پیدا می‌کند و اِما، تازه عروسی که جنگ باعث دوری از شوهرش شده است.

بانوی پستچی داستان زنانی است که جنگ بزرگترین ضربه را به آن‌ها زده است، داستان کسانی است که گاه برای جبران اشتباه خود مسیری بدون بازگشت را انتخاب کرده‌اند، داستان آوارگان و پناهندگانی است که بالاترین درجه استیصال و ناامیدی و شکست را تجربه کرده‌اند، داستان مردمانی عادی که ترس از جنگ و حمله دشمن بر زندگی روزمره آن سایه انداخته است، داستان آدم‌هایی است که در لحظه حساس انتخاب یک تصمیم گاه پا بر روی اعتقادات خود گذاشته و مرتکب خیانت شده‌اند.

سارا بلیک نویسنده آمریکایی در بانوی پستچی درعین حال که پشت پرده جنگ جهانی دوم را به خواننده نشان می‌دهد، داستان آدم‌هایی را بازگو می‌کند که هر کدام به طریقی متفاوت ازجنگ ضربه خورده‌اند.

مطالعه این کتاب برای همه کسانی که به موضوع جنگ جهانی دوم علاقه دارند، می‌تواند سودمند باشد.

نشر کوله‌پشتی این کتاب را در ۳۷۵ صفحه و با قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر کرده است.

زنان در علم

زنان نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و اصلاً نمی‌توان قدرت ذهنی و مغزیان ها را نادیده گرفت – برای آنکه بشر پیشرفت کند، باید همواره در جستجوی دانش باشد.

زنان این کتاب به دنیا ثابت کردند که انسان از هر جنس، نژاد، و پیش زمینه‌ای می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. میراثان‌ها زنده و باقی است.

امروزه، زنان سراسر جهان هنوز خطر همه چیز را به جان می‌خرند تا کشف و کندو کاو کنند. بیایید از این زنان که راه را برای دیگران هموار کرده‌اند، قدردانی کنیم تا بتوانیم الهام بخش نسل‌های بعد باشیم.

همراه یکدیگر می‌توانیم از جایی کهان ها کارشان را تمام کردند، شروع کنیم و جستجوی دانش را ادامه دهیم.

راشل ایگنوتوفسکی نویسنده و تصویرگری است که با الهام گرفتن از تاریخ علم کتاب‌هایی زیبا خلق کرده، اما کتاب زنا ن در علم در میان دیگر آثار او از جایگاهی ویژه برخوردار است.

او دراین کتاب، داستان زندگی و دستاوردهای پنجاه زن پیشگام و برجسته را در رشته‌های مختلف علمی، از زمان‌های بسیار دور تا دوره معاصر، تعریف می‌کند.

این کتاب علاوه بر اطلاعات جالبی که به خواننده می‌دهد، تصاویر بسیار زیبا و هنری همدارد و مانند البومی دیدنی است.

این کتاب در مجموعه نیویورک تایمز و در سایت امازون جزءپرفروش ترین کتاب‌ها درباره علم و نقش زنان دران بوده است.

انتشارات فاطمی این کتاب را در 128 صفحه و با قیمت 26 هزار تومان منتشر کرده است.

 

برچسب ها: کتاب و کتاب خوانی، کتاب خوانی، معرفی کتاب، کتاب، کتاب بانوی پستچی، کتاب زنان در علم، کتاب هایی با موضوع زنان تعداد بازديد: 733 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز