Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 23:21

8
خرداد
رازهایی جالب و خواندنی درباره شخصیت پینوکیو

رازهایی جالب و خواندنی درباره شخصیت پینوکیو

شاید بسیاری از افراد ندانند داستان اصلی پینوکیو چه در بخش جزئیات و چه در پایان بندی تفاوت‌هایی آشکار با نسخه کارتونی دارد.

 پینوکیو نام پسری است که تقریبا همه ما می‌شناسیم. پسری که هر بار دروغ می‌گفت با بلند شدن طول بینی خود رو به رو می‌شد و مرتب نیز فریب روباه مکار و گربه نره را می‌خورد. تذکر جدی ما این است که اگر پینوکیو را بیش از حد دوست دارید از خواندن ادامه این مطلب منصرف شوید.

 شاید کارلو کلودی نویسنده ایتالیایی تبار پینوکیو هرگز تصورش را نمی‌کرد که پینوکیو روزی به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کودکان تبدیل شود و حتی از روی این شخصیت کاراکتر‌های کارتونی و فیلم‌های متعددی ساخته شود.

اما پینوکیوی محبوب میلون‌ها نفر درواقع با آن پینوکیویی که کارلو کلودی خلق کرده بود تفاوت‌هایی بسیار دارد. پینوکیویی که ما می‌شناسیم یک پسر ساده و مظلوم است که مرتب گول دو کاراکتر منفی یعنی گربه نره و روباه مکار را می‌خورد و به اعمالی دست می‌زند که بیش از آن که خودش در این اعمال مقصر باشد دیگران مقصرند. به همین خاطر است که وقتی بسیاری از ما در دوران کودکی شاهد رنج‌های پینوکیو و تبدیل شدن او به الاغ بودیم آرزو می‌کردیم هرچه سریعتر به حالت عادی خود باز گردد.

این پینوکیو که همه ما میشناسیم در نهایت و پس از بار‌ها فریب کاراکتر‌های منفی را خوردن تبدیل به پسری خوب شد و پدر ژپتو را زا شکم نهنگ نجات داد.

اما جالب است بدانید که پینوکیو در دنیا داستان اصلی تا ابد پسرکی شرور ماند. درواقع آخر وعاقبت پینوکیو در داستان کلودی زمین تا آسمان با عاقبت پینوکیو در داستان فیلم و سریال‌ها متفاوت است. پینوکیو در داستان اصلی، نه تنها متنبه نمی‌شود بلکه تا پایان با همان رفتار‌های اشتباه خود پیش می‌رود، به پدر ژپتو تهمت می‌زند و در نهایت نیز به دار آویخته می‌شود.

منبع: انتخاب

برچسب ها: دروغ، داستان پینوکیو، نویسنده پینوکیو، شخصیت های کارتونی، کاراکتر‌های منفی تعداد بازديد: 469 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز