Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 02:16

25
بهمن
ولایت عشق، بابک بیات و مقادیری حواشی ... (1)

ولایت عشق، بابک بیات و مقادیری حواشی ... (1)

محمد اصفهانی پس از اولین اثر گفت: «به کنسرت ما در شهر نیشابور، شهر خیام و عطار و کمال‌الملک و بسیاری از هنرمندان نامی‌ این سرزمین خوش آمدید.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

 

نگاهی به کنسرت های زمستانه محمد اصفهانی و مانی رهنما؛ دو خواننده نسل اولی موسیقی پاپ

سرمای خشک زمستان در کنار برگزاری جشنواره موسیقی فجر که شرایطی را فراهم می‌کند برای دیدار مخاطبان با هنرمندان موسیقی پاپ در بخش جنبی جشنواره، بلحاظ عرضه آلبومهای مختلف و البته برگزاری کنسرت فصل متنوعی برای دوستداران موسیقی بود. البته که این تولید و انتشار آلبوم و در کنار آن برگزاری کنسرت همواره هم نمی‌تواند به خلق آثار و اتفاقات منحصر بفرد منجر شود اما به هر حال در دل همین تجربه کردنهاست که اتفاقات متفاوت شکل می‌گیرد.

اصفهانی برای اجرای کنسرت به نیشابور رفت

از جمله این اتفاقات در کنسرت اخیر محمد اصفهانی خواننده پاپ ایرانی رخ داد؛ استان خراسان رضوی اخیرا میزبان دکتر محمد اصفهانی بود. خواننده باسابقه‌ای که هنوز هم پس از گذشت حدود هفده سال، قطعه «ولایت عشق» با صدای او طرفداران زیادی دارد.

اصفهانی در نزدیکترین نقطه به دیار بارگاه خورشید ایران زمین حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) یعنی شهرستان نیشابور روی صحنه رفت. کنسرت او طی دو سانس و به میزبانی سالن فرهنگسرای سیمرغ برگزار شد. بلیت‌های برنامه از چند روز قبل به اتمام رسیده بود و حتی برخی از علاقه‌مندان که موفق به تهیه بلیت نشده بودند پشت درهای فرهنگسرا انتظار می‌کشیدند.

اما بالاخره درهای سالن به روی مخاطبان گشوده شد و همه در جای خود مستقر شدند. تیتراژ «ولایت عشق» اولین قطعه برنامه بود. اثری خاطره‌انگیز و ماندگار که زمزمه آن در استان خراسان حال و هوای دیگری داشت و حضار را به شدت تحت تاثیر قرار داد. پس از اتمام آن، حاضرین برای لحظاتی به صورت ممتد این خواننده و گروهش را تشویق می‌کردند. محمد اصفهانی پس از اولین اثر گفت: «به کنسرت ما در شهر نیشابور، شهر خیام و عطار و کمال‌الملک و بسیاری از هنرمندان نامی‌ این سرزمین خوش آمدید. امیدواریم با اجرايي که برای امشب تدارک دیده‌ایم، شب خاطره‌انگیزی را در کنار شما عزیزان رقم بزنیم.» 

"آسیمه سر" همچنان طرفدار دارد 

 او در ادامه قطعات «معجزه» و «بوی باران» را اجرا کرد و با قطعه ریتمیک «اگه باشی» انرژی سالن را بالا برد. قطعه اسلو و احساسی «ارمغان تاریکی» بخش بعدی اجرا بود و قسمت اول کنسرت با قطعات «طلب»، «ستاره غریب»، «گل گلدون» و «بهشت» ادامه پیدا کرد. سپس یک قطعه بی‌کلام توسط اعضای ارکستر به رهبری امیر فتحی اجرا شد.

در ادامه نوبت به «آسیمه‌سر» رسید. یکی از آثار قدیمی‌از اما پرطرفدار محمد اصفهانی که تنظیم به‌روز ‌شده آن برای مخاطبان جذاب بود. پس از «ماه نو»، «نون و دلقک» توسط این خواننده اجرا شد. قطعه‌ای که از ابتدای برنامه نام آن توسط مخاطبان به زبان آورده می‌شد. پس از «شب افروز»، «اوج آسمانها» و «بی‌واژه» قطعه خاطره‌انگیز «ای ایران» طنین‌انداز شد.

حاضرین هم در حین اجرای این قطعه توسط اصفهانی به صورت ایستاده او را همراهی کردند. همزمان با سانس دوم یک تابلوی یادبود و یک انگشتر به رسم یادگار به همراه حلقه‌گل از سوی «جوانان نسل نیشابوریان» به این خواننده اهدا شد. مجتبی شکاری (گیتار باس)، روزبه پهلوانی‌نژاد (درامز)، وحید قاسمی‌(پرکاشن)، مهران مریخ (کیبورد2) و خشایار جزیی (گیتار الکتریک) اعضای ارکستر در این برنامه به رهبری امیر فتحی (کیبورد و پیانو) بودند که روی صحنه حاضر شدند.

مدیریت گروه هم بر عهده مدیر برنامه‌های محمد اصفهانی یعنی پیمان عیسی‌زاده بود. خواننده قطعه «حسرت» پس از اتمام این کنسرت عازم شهر مشهد شد. او مستقیم به حرم حضرت علی‌ ابن موسی‌الرضا(ع) رفت و پس از زیارت ضریح مطهر و مقبره شیخ بهایی تا طلوع آفتاب در حرم حضور داشت. او در ادامه به هتل محل اقامت خود رفت و سپس راهی تهران شد.

 

برای خواندن بخش دوم - ولایت عشق، بابک بیات و مقادیری حواشی ...  - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: با هنرمندان، کنسرت، کنسرت اصفهانی، بابک بیات، مانی رهنما، کنسرت مانی رهنما، خوانندگان تعداد بازديد: 1266 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز