Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 18:11

27
مرداد
تب استخدام بادیگارد در میان بازیگران

تب استخدام بادیگارد در میان بازیگران

طی چندسال گذشته و در سایه افزایش بی‌رویه محبوبیت سلبریتی‌ها بعضا شاهد انجام برخی رفتار‌های عجیب‌وغریب از سوی بازیگران نه‌چندان مطرح سینما و تلویزیون هستیم.

 طی چندسال گذشته و در سایه افزایش بی‌رویه محبوبیت سلبریتی‌ها بعضا شاهد انجام برخی رفتار‌های عجیب‌وغریب از سوی بازیگران نه‌چندان مطرح سینما و تلویزیون هستیم؛ اتفاقی که شاید در نوبه خود کمی خنده‌دار نیز به نظر برسد. استفاده از بادیگارد برای خروج از سینما، تئاتر یا هنگام خرید و دیگر موارد یکی از عجیب‌ترین اقدامات این روز‌های برخی از بازیگران محسوب می‌شود که با واکنش بسیاری از افراد یا حتی مسئولان مواجه شده است.

تب استخدام بادیگارد در میان بازیگران

تب استخدام بادیگارد در میان بازیگران

بنا به اظهارنظر روانشناسان استفاده برخی از بازیگران نه‌چندان مطرح از بادیگارد بیشتر به دلیل دیده‌شدن و یا مطرح‌کردن خود است تا شاید از این طریق بتوانند نظر افراد بیشتری را جلب کنند که این خود تنها به دلیل آرزوی محبوبیت و دیده‌شدن صورت می‌گیرد؛ اتفاقی که شاید بیشتر به خود ما بازگردد، چراکه در حال حاضر الگو قراردادن برخی سلبریتی‌ها و افزایش اعتماد به آن‌ها در جامعه بسیار به چشم می‌خورد که این خود می‌تواند تبعات منفی گسترده‌ای را نیز به دنبال داشته باشد.

تب استخدام بادیگارد در میان بازیگران

بادیگارد؛ عامل بیشتر دیده‌شدن

آنچه مسلم است براساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته بازیگرانی که از بادیگارد استفاده می‌کنند بیشتر دیده می‌شوند و مورد توجه مردم قرار می‌گیرند که گویای ادعای دیده‌شدن تنها به‌واسطه استفاده از بادیگارد است، چراکه بیشتر این بازیگران نقش‌آفرینی چندانی در سیما و سینما ندارند و از این طریق می‌خواهند کمبود‌های خود را در عرصه بازیگری جبران کنند. از این‌رو به تقلید از برخی بازیگران خارجی به این کار روی می‌آورند. هرچند در این فرصت باید اذعان داشت در برخی از مراسم استفاده از نیروی تشریفات یک رسم متداول است و ملزومات تشریفات که وجود بادیگارد یکی از آنهاست تنها برای افزایش نظم است. از سوی دیگر باید خاطرنشان کرد بنا به گفته برخی بازیگران امروزه استفاده از بادیگارد یک نیاز ضروری برای آنهاست، چراکه در غیر این‌صورت نمی‌توانند به کار‌های خود برسند که این خود می‌تواند نشان از توجه بیش از اندازه مردم به هنرمندان داشته باشد. هرچند باید یادآور شد به اشتراک گذاشتن تصاویر شخصی از مهمانی‌های دورهمی‌های بازیگران از طرف آن‌ها خود یکی از مهمترین دلایل توجه بیش از اندازه به بازیگران شده است. در حال حاضر با نگاهی گذرا به شبکه‌های اجتماعی به راحتی می‌توان از کار‌های روزمره بسیاری از بازیگران و خانواده‌های آن‌ها مطلع شد.

بنابراین در شرایطی که خود بازیگران تمایل به دیده‌شدن بیشتر دارند و هر کاری برای تحقق این مهم انجام می‌دهند چگونه می‌توان انتظار داشت مردم به حریم شخصی آن‌ها احترام بگذارند و در مکان‌های عمومی و اکران خصوصی فیلم‌ها مورد توجه افراد قرار نگیرند. از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد برخی بازیگران تنها برای نشان‌دادن ثروت و دارایی خود اقدام به استفاده از بادیگارد می‌کنند که می‌تواند نشان از فخرفروشی و جلب توجه باشد. هرچند برخی رفتارشناسان بر این باور هستند که این‌گونه رفتار‌ها خود می‌تواند نشان از فقر فرهنگی داشته باشد.

تب استخدام بادیگارد در میان بازیگران

احترام‌نگذاشتن به حریم خصوصی

متاسفانه امروزه شاهد عدم احترام گذاشتن به حریم خصوصی افراد و به‌خصوص چهره‌های مطرح هستیم که این خود می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای آن‌ها به دنبال داشته باشد، چراکه باید دانست که داشتن زندگی عادی و معمولی و به دور از هرگونه زیر نظر گرفتن حق مسلم تمام افراد فارغ از اینکه در کدام رده اجتماعی یا شغلی قرار دارند است که امروزه متاسفانه بعضا در جامعه نادیده گرفته می‌شود که این خود می‌تواند باعث بروز مشکلات عدیده هم برای مردم عادی و هم برای دیگران شود. بنابراین انتظار می‌رود با فرهنگ‌سازی و همچنین ارائه آموزش‌های لازم تا حد زیادی این مشکل در جامعه از بین برود، چراکه تحقیق و تفحص از زندگی شخصی افراد نه‌تن‌ها از نظر اخلاقی و عرفی امری پسندیده نیست بلکه می‌تواند منع قانونی نیز داشته باشد. به عبارت ساده‌تر باید یادآور شد تمام افراد جامعه باید در شرایطی عادی مشغول زندگی روزانه خود باشند، از این‌رو ترس از زیر نظر گرفته‌شدن توسط دوربین‌های مزاحم خود می‌تواند بسیار سخت و مشکل‌ساز شود.

غیرقانونی‌بودن استفاده از بادیگارد

پرواضح است که طبق قوانین موجود استفاده از بادیگارد غیرقانونی است، این در حالی است که امروزه متاسفانه بسیاری از افراد تنها برای دیده‌شدن یا حفاظت از خود به راحتی اقدام به استفاده از افرادی تحت‌عنوان بادیگارد می‌کنند که می‌تواند مبین نادیده‌گرفتن یا دورزدن قوانین باشد. از این‌رو انتظار می‌رود مسئولان با برخورد جدی و قاطع با این افراد که تنها برای خودنمایی و مطرح‌کردن خود به این کار روی می‌آورند مانع از ترویج رفتار‌هایی مبنی بر فخرفروشی یا تجمل‌گرایی شوند.

درنهایت...

در سایه انتشار عکس‌ها و فیلم‌های بازیگرانی که از بادیگارد استفاده می‌کنند می‌توان دریافت افرادی که تحت‌عنوان بادیگارد مشغول به کار هستند از هیکل‌های به نسبت ورزشکاری و بزرگ برخوردار هستند، این در حالی است که در دنیای واقعی بادیگارد‌ها افرادی ورزشکار، فعال و بسیار فرز هستند که شاید این مشخصه‌ها در برخی از بادیگارد‌های بازیگران به چشم نخورد که این خود می‌تواند نقش بادیگارد را به‌طور کامل به زیر سوال ببرد. هرچند باید اذعان داشت در بسیاری از موارد بادیگارد‌ها برای افزایش امنیت قرار نیست که به‌طور کامل به فرد نزدیک شوند بلکه با فاصله به نسبت زیاد نیز می‌توانند از فرد موردنظر حفاظت کنند و امنیت او را تامین نمایند.

 

منبع: آرمان

برچسب ها: بازیگران سینما و تلویزیون، بهنوش بختیاری، محمدرضا گلزار، بادیگارد، مهران مدیری، تئاتر، نیوشا ضیغمی، اخبار هنرمندان، سلبریتی ها، استخدام بادیگارد تعداد بازديد: 748 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز