Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 20:50

21
بهمن
کدام فیلم برنده سیمرغ است؟!

کدام فیلم برنده سیمرغ است؟!

هیچ کدام از ساخته‌‌های قبلی هومن سیدی از "سیزده" گرفته تا "اعترافات ذهن خطرناک من" گیشه مطلوبی نداشته اند اما اینها باعث نمی شود که این کارگردان جوان باز هم فیلم نسازد.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

 

نقطه کور/مهدی گلستانه

داستانی با محوریت شک و تردیدهای یک مرد نسبت به همسرش، داستانی که در فاصله یک شب تا صبح روایت می‌‌شود. این فیلم که پیشتر "23 روز" نام داشت توسط چهره‌‌ای ساخته شده که پیشتر یک درام تجاری به نام "نازنین" را ساخته بود اما در "نقطه کور" مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و کوشیده مخاطبان جدی تر سینما را راضی کند. بسیاری بازی محمدرضا فروتن را در این فیلم از جمله کارهای متفاوتش می‌‌دانند ضمن اینکه فیلمبرداری مرتضی‌غفوری هم از نقاط قابل تحسین اثر است.

زاپاس/برزو نیک نژاد

شاید این فیلم دوم برزو نیک نژاد را بتوان تنها فیلم کمدی جشنواره سی و چهارم به حساب آورد. نیک نژاد که در اولین اثر خود "ناخواسته" به سراغ داستانی جاده‌‌ای با محوریت زندگی شخصیت‌هایی با روحیات مختلف شده بود برای ساخت "زاپاس" داستانی مفرح و پر از رگه‌‌های طنز را برای روایت برگزیده است. ریما رامین فر و امیر جعفری بازیگران اصلی فیلم هستند و فیلمبرداری اثر نیز در لوکیشن‌هایی بکر واقع در رامیان گرگان انجام شده است.

عادت نمی‌کنیم/ابراهیم ابراهیمیان

هدیه تهرانی و محمدرضا فروتن که سالها پیش با درام روانکاوانه "قرمز" مورد تحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفته بودند در این فیلم مجددا همبازی شده اند. ضمن اینکه در کنار آنها ساره بیات و حمیدرضا آذرنگ هم حاضر بوده اند.

ابراهیمیان دو سال قبل "ارسال آگهی تسلیت به روزنامه" را ساخته بود که فیلمی متأثر از سبک سینمایی اصغر فرهادی تشخیص داده شد و برای همین چنان که باید نتوانست مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. البته در ساخته جدید هم وی مضمونی پیرامون شک و تردیدهای زناشویی را دستمایه کار کرده است اما تلاش کرده در اجرا، مسیری متفاوت بپیماید...

آب نبات چوبی/حسین فرحبخش

فیلمی که برخلاف آثار قبلی که سازنده اش ساخته یا تولید کرده است به جای قصه گویی به روایت کلاسیک، به سراغ طرح برش‌هایی از ماجرایی خاص داشته است. رضا عطاران که بعد از "دهلیز" در این فیلم هم در قالب کاراکتری جدی ظاهر شده است و البته کوشیده نقش خود را با درک درست ایفا کند. در کنار وی نیز میلاد کیمرام، هنگامه حمیدزاده و سحر قریشی هستند که نقش‌های مکمل را بازی کرده اند.

فیلمنامه "آب نبات چوبی" را کامران قدکچیان نوشته و بازنویسی آن را نیز علی اصغری فیلمنامه نویس "دهلیز" انجام داده است.

خشم و هیاهو/ویلیام فاکنر

هیچ کدام از ساخته‌‌های قبلی هومن سیدی از "سیزده" گرفته تا "اعترافات ذهن خطرناک من" گیشه مطلوبی نداشته اند اما اینها باعث نمی شود که این کارگردان جوان باز هم فیلم نسازد. "خشم و هیاهو" فیلم تازه هومن سیدی هرچند به ادعای خودش برداشتی از رمانی به همین نام نوشته "ویلیام فاکنر" است اما در روایت داستان بیشتر شباهت‌هایی به ماجرایی که برای ناصر محمدخانی فوتبالیست سابق پرسپولیس رخ داد را می‌‌بینیم؛ البته که در اینجا به جای فوتبالیست، یک خواننده محوریت داستان قرار گرفته؛ خواننده‌‌ای که نقش او را نوید محمدزاده بازی می‌‌کند و سحر دولتشاهی و رعنا آزادی ور هم بازیگران مکمل هستند.

ایستاده در غبار/محمدحسین مهدویان

مروری بر اتفاقاتی که جاویدالاثر محمد متوسلیان در بخش‌هایی از زندگی خود با آن روبرو بود. در ساخت فیلم کوشیده شده از آرشیو موجود از تصاویر و صدای متوسلیان استفاده بهینه شود.‌‌هادی حجازی‌فر در نقش احمد متوسلیان ایفاگر نقش اصلی فیلم است و امیرحسین‌‌هاشمی، فرهاد فداکار و عماد محمدی از دیگر بازیگران اصلی این پروژه هستند.

ابد و یک روز/سعید روستایی

داستانی تلخ و تراژیک درباره آدمهایی از طبقه پایین اجتماع که با سیکلی از بدبیاری‌ها و اثرات فقر دست به گریبانند. پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ریما رامین فر، شبنم مقدمی، شیرین یزدان‌بخش و پیمان معادی هم در فیلم در نقش پسر بزرگ خانواده‌‌ای پر از مشکل ظاهر شده است؛ پسری که سعی دارد گذشته خود را کنار بگذارد اما برادر کوچکتر و البته تصمیمات غلط خودش برایش دردسرساز می‌‌شود.

من/سهیل بیرقی

لیلا حاتمی نقش اصلی فیلم را بازی کرده و البته نقشی متفاوت هم ایفا کرده؛ نقش زنی خلافکار که تقریبا همه کارهای پردردسر را با دور زدن قانون انجام می‌‌دهد. زنی که شاید برخی شخصیتش را شبیه به شرخرهای دهه‌‌های گذشته بدانند اما حاتمی کوشیده با حضورش به این شخصیت وجهی امروزی تر بدهد.

سهیل بیرقی کارگردان جوانی است که پیشتر سابقه دستیاری کارگردانان مختلفی از حسن فتحی تا عبدالرضا کاهانی و شهرام اسدی را داشته است. بهنوش بختیاری، امیر جدیدی و علی استادی دیگر بازیگران فیلم هستند.

 

برچسب ها: هدیه تهرانی، جشنواره فجر، فیلم های فجر، با هنرمندان، محمدرضا فروتن، برنده سیمرغ تعداد بازديد: 1864 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز