Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 10:22

3
بهمن
کاپ کیک شکلات و کارامل

کاپ کیک شکلات و کارامل

برای تهیه‌ کرم گاناش؛ 100گرم خامه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. سپس 100 گرم شکلات خرد کرده را به آن بیفزائید و هم بزنید تا كرم، صاف و یکنواخت شود. کرم را پس از سرد شدن استفاده کنید.

مریم امیری

 

 

مواد لازم کاپ کیک شکلات و کارامل

برای 12 عدد

تخم مرغ                                 3 عدد

کره‌ نرم                                   200 گرم

شکر دانه ریز                           180 گرم

شیر                                     125 میلی لیتر (یك‌دوم پیمانه)

آرد                                       225 گرم

بیکینگ پودر                           یك و یك‌دوم قاشق چایخوری

اسانس وانیل                        1 قاشق چایخوری

شکلات سیاه آبكرده               100 گرم

پودر کاکائو                           1 قاشق سوپخوری

روش تهیه کاپ کیک شکلات و کارامل

فر را با دمای 160 درجه‌ی سانتیگراد گرم کنید و قالب  12 تائی مافین را با کپسول‌های کاغذی بپوشانید. آن‌گاه تخم مرغ‌ها، کره و شکر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شوند. سپس شیر، آرد، بیکینگ‌پودر و وانیل را بیفزائید و مخلوط کنید.

حالا شکلات و پودر کاکائو را نیز افزوده و حدود 2 دقیقه، مایه‌ را هم بزنید. اکنون مایه‌ حاصل را در قالب‌ها بریزید و به مدت تقریبی20 دقیقه، در فربپزید. همینكه كیك‌ها خنك شدند، رویشان را با کرم گاناش بپوشانید و با رشته‌های كارامل بیارائید.

یادآوری1: برای تهیه‌ کارامل، 200 گرم شکر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر آب شود. در این میان، ظرف را بچرخانید تا شکر كارامل و طلائی‌رنگ شود. سپس كارامل را 1-2 دقیقه، خنك كنید و هر بار اندكی از آن را با چنگال از ظرف خارج كرده و به صورت رشته‌های نازك، روی فویل چربكرده بكشید. این كار را به دفعات انجام دهید تا رشته‌های كارامل به حد كافی برسد.

یادآوری2: برای تهیه‌ کرم گاناش؛  100گرم خامه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. سپس 100 گرم شکلات خرد کرده را به آن بیفزائید و هم بزنید تا كرم، صاف و یکنواخت شود. کرم را پس از سرد شدن استفاده کنید.

 

برچسب ها: روش تهیه کاپ کیک شکلات و کارامل، كاپ كيك شكلات، كيك شكلات و كارامل، مواد لازم كاپ كيك شكلات، آموزش كاپ كيك شكلات و كارامل تعداد بازديد: 1021 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز