Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:40

10
مهر
مربای كدو حلوائی

مربای كدو حلوائی

كدو را به شكل برگ ببرید و رگبرگهائی روی پوست كدو ایجاد كنید تا مربا شكل زیبائی داشته باشد. آن‌گاه آهك را با آب سرد مخلوط كنید و بگذارید ته‌نشین شود. حال آب زلال آهك را در ظرف مناسبی بریزید، كدو را بیفزائید.

لیلا آیانی صفت

 

 

مواد لازم برای 1 كیلوگرم

كدو حلوائی          1 كیلوگرم

آهك                   500 گرم

آب سرد              1 لیتر

آب                     750 میلی‌لیتر  (3 پیمانه)

شكر                 1 كیلوگرم

گلاب                 3 قاشق سوپخوری

جوهر لیمو         یك‌چهارم قاشق چایخوری

 روش تهیه مربای كدو حلوائی

كدو را به شكل برگ ببرید و رگبرگهائی روی پوست كدو ایجاد كنید تا مربا شكل زیبائی داشته باشد. آن‌گاه آهك را با آب سرد مخلوط كنید و بگذارید ته‌نشین شود. حال آب زلال آهك را در ظرف مناسبی بریزید، كدو را بیفزائید و دست‌كم 4-5 ساعت صبر كنید تا كدو سفت شود.

سپس كدو را از آب آهك در آورید و 2-3 ساعت در آب سرد نگه دارید. اكنون آب و شكر را در قابلمه لعابی یا تفلون بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود. بعد آن را بجوشانید و كدو را درون شربت بریزید و در قابلمه را بگذارید و صبر كنید كدو بپزد و مربا قوام پیدا كند. اینك گلاب و جوهر لیمو را درون مربا بریزید و بعد از چند جوش از روی حرارت بردارید.

یاد‌آوری: مربا را در شیشه استریل كرده بریزید و در جای خنك نگه دارید.

 

برچسب ها: آشپزی با کدو حلوایی، کدو حلوایی، تهیه مربای کدو، مربای کدو حلوایی، مربا با کدو، آموزش مربای کدو، روش تهیه مربای کدو تعداد بازديد: 1006 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز