Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 17:42

8
آبان
تارتلت لیمو و بلوبری

تارتلت لیمو و بلوبری

آردها را با هم مخلوط كنید، كره را بیفزائید و با سرانگشتان آن را به خورد آرد دهید تا به شكل خرده‌های نان در آید. آن‌گاه پودر بادام و پودر شكر را بیفزائید و مخلوط نمائید.

مریم امیری

 

 

مواد لازم برای 8 نفر

آرد برنج                        45 گرم

آرد سفید                      60 گرم

كره سرد                       100 گرم

پودر بادام                      45 گرم

پودر شكر                      30 گرم

آب سرد                        2 قاشق سوپخوری

مربای بلوبری               یك دوم پیمانه

مواد لازم میانی

پودر كاسترد                 1 قاشق سوپخوری

شكر                          1 قاشق سوپخوری

آب لیموی تازه             60 میلی‌لیتر (یك چهارم پیمانه)

خامه ساده                 300 گرم 

روش تهیه تارتلت لیمو و بلوبری 

آردها را با هم مخلوط كنید، كره را بیفزائید و با سرانگشتان آن را به خورد آرد دهید تا به شكل خرده‌های نان در آید. آن‌گاه پودر بادام و پودر شكر را بیفزائید و مخلوط نمائید و با افزودن آب مواد را خمیر كنید و آن را در كیسه نایلونی قرار دهید و در یخچال بگذارید. پس از 20 دقیقه خمیر را از یخچال خارج كنید و به 8 قسمت مساوی تقسیم نمائید. حال هر تكه خمیر را در قالب‌های چربكرده تارتلت پهن كنید. رویشان را با كاغذ روغنی بپوشانید و با حبوبات سنگین كنید، تا مانع پف كردن خمیر شود.

اكنون تارتلت‌ها را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، به مدت 15 دقیقه بپزید. سپس كاغذ  و حبوبات را بردارید و 5 دقیقه دیگر آنها را بپزید. اینك تارتلت‌ها را روی پنجره سیمی خنك كنید و بعد از قالب جدا سازید، با مایه میانی پر كنید و در یخچال قرار دهید تا ببندد. حالا قدری مربای بلوبری رویشان بریزید و میل كنید.

روش تهیه مواد میانی: پودر كاسترد، شكر، آبلیمو و خامه را روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید تا مایه، كمی غلیظ شود.

 نكات مهم 

از نكات بسیار مهم و در خور توجه در ساختن خمیر تارت یا تارتلت، سرد بودن مواد لازم از جمله كره و آب است. گام بعدی، نحوه مخلوط كردن مواد است؛ به گونه‌ای كه خمیر سفت و فشرده نشود! همچنین گاهی ورز دادن آن، موجب گرم شدن خمیر و در نتیجه از بین رفتن كیفیت تارت می‌شود.

بنابراین می‌باید برای مخلوط كردن كره و آرد از نوك انگشتان استفاده كنید نه از كف دست! برای حصول نتیجه بهتر، حتماً خمیر را در كیسه نایلونی و در یخچال قرار دهید تا كاملاً سرد شود و بعد آن را در قالب پهن كنید.

 

برچسب ها: آموزش تارتلت، مواد لازم تارتلت، روش تهیه تارتلت، تهیه تارتلت، تارتلت لیمو، تارتلت بلوبری، آشپزی با تارتلت، تارتلت لیمو و بلوبری تعداد بازديد: 636 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز