Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 14:11

16
آبان
بستنی یخی لیمو

بستنی یخی لیمو

شكر و پوست لیمو را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و آن را روشن كنید تا كاملاً مخلوط شوند. آن‌گاه مخلوط فراهم كرده را در ظرف در دار بریزید و به مدت 2 ساعت كنار بگذارید.

افسانه اسفندیاری

 

 

مواد لازم برای 4-6 نفر

شكر                                   267 گرم

پوست لیموی رنده‌كرده          از 3 عدد لیمو

آب                                     650 میلی‌لیتر (حدود دو و دو‌سوم پیمانه)

آبلیموی تازه                        240 میلی‌لیتر (حدود 1 پیمانه)

 

روش تهیه بستنی یخی لیمو

شكر و پوست لیمو را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و آن را روشن كنید تا كاملاً مخلوط شوند. آن‌گاه مخلوط فراهم كرده را در ظرف در دار بریزید و به مدت 2 ساعت كنار بگذارید. حالا آب و مخلوط شكر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود و بعد از 1 دقیقه از روی حرارت بردارید و بگذارید خنك شود.

اكنون آبلیمو را بیفزائید و مخلوط كنید، رویش را بپوشانید و به مدت 8 ساعت در یخچال قرار دهید تا كاملاً سرد شود. سپس آن را در سطل دستگاه بستنی‌ساز بریزید، آن را روشن كنید تا بستنی سفت شود. اینك بستنی لیمو را در ظرف مناسبی بریزید و یك شب در فریزر نگه دارید تا قابل مصرف شود.

یادآوری: چنانچه دستگاه بستنی‌ساز در دسترس نبود، بستنی را در فریزر بگذارید و هر ساعت یك بار آن را بیرون آورید و با همزن برقی بزنید. این كار را آنقدر تكرار كنید تا بستنی غلظت مناسبی پیدا كند.

 

برچسب ها: بستنی، آموزش بستنی، روش تهیه بستنی یخی لیمو، بستنی یخی، بستنی با لیمو، آموزش بستنی یخی، یخی لیمو، بستنی لیمو تعداد بازديد: 687 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز