Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 08:41

12
اسفند
فاج نعنا

فاج نعنا

قالب مربعی به ضلع 20 سانتيمتر را چرب كنيد و كف و ديواره آن را با كاغذ روغنی بپوشانيد به گونه‌ای كه كاغذ از دو طرف لبه قالب حدود 5سانتيمتر، بلندتر باشد.

افسانه ظروفی

 

مواد لازم

شير عسلی                    يك قوطی 400 گرمی 

شكر                                150 گرم

گلوكز                               2 قاشق سوپخوری

كره                                  125 گرم

رنگ سبز                          به ميزان لازم

اسانس نعنا                      1 قاشق چايخوری 

شكلات سفيد خردكرده       180 گرم

شكلات سياه آبكرده           50 گرم

آبنبات نعنائی برای تزئين     به ميزان لازم
 

روش تهيه

قالب مربعی به ضلع 20 سانتيمتر را چرب كنيد و كف و ديواره آن را با كاغذ روغنی بپوشانيد به گونه‌ای كه كاغذ از دو طرف لبه قالب حدود 5سانتيمتر، بلندتر باشد. آن گاه شير عسلی، شكر، گلوكز و كره را در ظرف مناسبی كه كف ضخيمی داشته باشد، بريزيد و روی حرارت ملايم قرار دهيد.

اين مايه را پيوسته هم بزنيد تا شكر حل شود. پس از 10 دقيقه، رنگ و اسانس را به آن بيفزائيد و حرارت را قدری افزايش دهيد. سپس به مدت تقريبی 8 دقيقه، مايه را پيوسته هم بزنيد تا غليظ شود و از اطراف ظرف جدا گردد. حالا ظرف را از روی حرارت برداريد و شكلات را درون آن بريزيد و مخلوط كنيد.

اينك مايه را در قالب بريزيد و بعد از نيم ساعت كه فاج خنك شد، رويش را بپوشانيد و به مدت حداقل 6 ساعت در يخچال نگه‌داريد تا كاملاً ببندد. اكنون فاج را از قالب در آوريد و با برشگر ستاره‌اي شكل قالب بزنيد. قدری شكلات سياه آبكرده در مركز هر يك بريزيد و با آبنبات نعنائی خردكرده فاج را بيارائيد. حال فاج را در ظرف دردار و زيبائی بچينيد.

 

برچسب ها: فاج نعنا، فاج شکلات نعنایی، شکلات نعنایی، دستور پخت فاج شکلاتی، فاج شکلاتی نعنایی، دستور تهیه فاج، دستور تهیه فاج نعنا تعداد بازديد: 1140 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز